Inlägg från: Anonym (op) |Visa alla inlägg
  • Anonym (op)

Känner mig annorlunda och ensam

Jag har haft lite liknande problem, det har blivit bättre. Har du gjort meyer briggs personlighetstest? Jag tillhör en av de mer ovanliga och introverta personlighetstyperna, jag tror att jag helt enkelt verkar lite tillbakadragen och udda för de mer vanliga personlighetstyperna. Jag har i hela mitt liv önskat att jag var extrovert. Jag är väldigt öppen, kanske för öppen ibland, vilket kan misstolkas som att jag är extrovert för vissa. Jag kan även vara väldigt social, men normalt sett inte med nya männsikor, jag blir lite stel.

Nu för tiden försöker jag bara vara mig själv från början, människor som gillar mig, gillar mig helt enkelt. Gillar de mig inte så är det ändå inte en jag vill ha i mitt liv.

• Anonym (op)

Jag försöker alltid följa upp förslag någon gett, även om de sa det av artighet, jag har märkt att de flesta som tex tyckt vi ska ta en fika, faktiskt gör det bara jag hör av mig. Det tar ju tid att bygga vänskaper också, man ska klicka, inte bara umgås för man inte har någon antar jag. 

• Anonym (op)
    Anonym (Ensam i rymden) skrev 2024-07-20 11:25:42 följande:
    Jag gjorde det testet i samband med någon chefsutbildning för några år sedan och jag minns inte exakt var jag hamnade förutom att det var en extremt ovanlig profil för att vara en kvinna haha 😝 Jag är mer introvert än extrovert. Måste ladda om länge efter att ha varit med folk! Skönt att saker har blivit bättre för dig!
    Ja, då kan du ha samma som min son. Han känner sig också udda, det är ju för han sällan stöter på någon som honom. Min är också ovanlig, men när jag började på mitt nuvarande jobb visade det sig att hälften har min personlighetstyp. inte för jag tror på det som en religion, men det var intressant att ha så många samlade. Jag kände direkt att jag klickade med just de personerna redan från början.
Svar på tråden Känner mig annorlunda och ensam