• nihka

Trump skjuten inatt!

Cathariiina skrev 2024-07-16 11:45:45 följande:

En annan tanke förresten, angående detta att Trump kan vara hård i sin retorik. Ja, ibland har han gått för långt och mot fel personer, det tycker jag också. Men man ska också komma ihåg, att USA:s president måste VARA lite hård, om han ska kunna hantera sådana figurer som Putin, Xi Jinping och Kim Jong-Un.

Då går det inte att vara en blyg viol, eller ta för mycket hänsyn till den andres känslor. Detta är också en orsak till att en kvinnlig president i USA inte skulle fungera, och särskilt inte i den hårda och konfliktfyllda tiden som vi lever i nu, med krig på flera ställen på jorden. 

Hård och ett sexistiskt svin är inte samma sak.

Hahaha! Jag dör! Det går inte att ha en kvinnlig president för hon kan vara "en blyg viol" eller/och skulle "ta för mycket hänsyn till den andres känslor". 

Hälsar du på från ett annat årtusende eller?

Hälsningar Lilla Blyga Violen

PS Jag hoppas att du inte tog illa upp nu för då kan jag ändra till att du är min hjälte. Tomte 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-16 19:50:50 följande:
    Men samtidigt: påvar - t.ex. Johannes Paulus - har svartmålats på samma sätt som Trump, av de vänsterliberala. Han är ond, han är galen, han är korkad o.s.v.. Trots att påven garanerat levt i celibat. Så det handlar inte om det för de vänsterliberala.

Själva knullar de runt som kaniner med allt som har puls, och könet på partnern har ingen betydelse heller, äktenskap är inte en institution man erkänner, och blir det en oönskad graviditet så kan man avsluta den ända fram till det naturliga förlossningsarbetet. 

Mr Trump har i alla fall aldrig drivit någon kvinna till abort (det skulle garanterat ha kommit fram nu), och sina barn och exfruar har han tagit hand om. Även ekonomiskt.
    Trump svartmålad??? Är det någon som har hittat på att följade har utspelat sig:

"Inspelningen gjordes på en buss medan Trump skulle förbereda sig för att filma ett avsnitt av Access Hollywood. På bandet hör man Trump tillsammans med programmets tidigare värd Billy Bush skryta om att kyssa kvinnor och hur han tar på kvinnors könsorgan. "I just start kissing them," berättar han, "I don't even wait. And when you're a star, they let you do it, you can do anything ... grab them by the pussy." Under inspelningen talar Trump även om hur han försökt förföra en gift kvinna; "moved on her very heavily", berättar han. Dessa uttalanden spelades in ett par månader efter att Trump gifte sig med sin tredje och nuvarande fru, Melania, som var gravid med sonen Barron vid tidpunkten."
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-17 02:06:05 följande:
    Ja, och att det GÅR att smuggla in dem beror ju på att våra gränser är så öppna, eller har varit. Inte ens under pandemin fick man stänga gränserna, för tänkt om någon stackars flykting hade velat komma in här och söka asyl och inte kunde... till slut blev det ändå Id-kontroller på Öresundsbron och motsvarande, men det var efter mycket hårt politiskt motstånd.

Bygga om startpistoler eller tillverka egna vapen, kan kanske någon mycket tekniskt begåvad ensam nörd göra, men inte de gäng med invandrarungdomar som jag hade i åtanke nu. De klarar inte av sådant. 

Nu förstår jag - du bokstavstolkade! Tomte Att man "inte har rätt att säga något om någon annan om man inte är bättre själv" är ett talesätt. Du trodde att jag bokstavligt talat menade den lagliga yttrandefriheten? Tomte
    Nej, att det går att smuggla in saker i ett land beror inte på att gränsen är öppen på vid gavel.

Då är det väl tekniskt begåvade helyllesvenskar som bygger om och tillverkar vapen illegalt och sedan säljer dem till invandrare.

Nej, jag urbotakorkadetolkade.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-17 02:35:03 följande:
    ...och vilken politiker är odelat älskad..? Det måste vara en mycket slätstruken politiker i så fall, som inte lyckas reta upp NÅGON... "He makes no friend who never made a foe", som Tennyson skrev. 

När det gäller mord på högt uppsatta politiker, så handlar det för övrigt sällan eller aldrig om själva politiken. De som gör sådant är galningar, ofta väldigt ensamma och misslyckade människor, som tänker att detta är deras enda sätt att själva bli kända. Och att även om de dör på kuppen, så blir de postumt kända: alla kommer att komma ihåg namnet på den som mördade presidenten, statsministern, den kände sångaren (Tänk John Lennons mördare) o.s.v..

Ibland kan det till och med handla om kärlek och beundran för den man mördar, som har slagit slint (tänk åter på John Lennons mördare t.ex.). Om attentatsmannen är av motsatt kön, handlar det ofta om en ensam människa som blivit förälskad i en vacker och populär kändis, t.ex. en skådespelare eller kunglighet, men när den inser att den aldrig kommer att få kändisen, så vänds kärleken till hat, förföljelser och försök att skada personen i stället, typ stalkingbeteenden.

Palmes mördare var en utbränd missbrukare (om det nu var han, men vem skulle det annars ha varit). Även påvar har varit utsatta för mordförsök, tänk Johannes Paulus t.ex., som var nästan odelt älskad av hela den kristna världen - där var attentatsmannen en galen muslim. 

Så NEJ man kan inte säga att det faktum att någon mördar eller försöker mörda en känd person, är något slags bevis på att den personen "inte är älskad"... Det var nog faktiskt något av det dummaste jag någonsin hört eller läst.  
    Nu var det du som påståd att Trump är så älskad av halva USAs befolkning.

Om du vill läsa något riktigt dumt och så dumt att det är det dummast du någonsin har läst kan du läsa ditt inlägg en gång till.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-07-17 02:37:21 följande:
    Nu läser jag den kvinnliga Secret Service chefen (tillsatt av Biden) säkrade bygganaden innifrån, for att taket var sluttande och det var en 'säkerhetsrisk' att ha en agent på ett sluttande tak. Wft? 
    Kvinnor kanske inte ska inneha vissa poster...

Och vad har chefens kön att göra med något?
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-17 20:56:44 följande:
    "...And when you're a star, they let you do it..."

Detta säger mer om moralen hos dessa kvinnor. De är groupies, de vill skryta om att de gjort det med en berömd man, eller de hoppas på dyra gåvor, kanske ett generöst underhåll om de skulle bli med barn... det största priset de hoppas på är naturligtvis äktenskap. De bjuder ut sig... Jag skulle skämmas ihjäl om min dotter skulle vara sådan, gud ske lov så är hon inte det. 

Att Trump tog för sig av det när han var i sin virila ålder, är kanske inte så konstigt. Det skulle 99,9 procent av alla män göra. Och den promille som INTE skulle göra det, för att de har en högkristen moral som Mr Pence eller Påven, gillar du inte heller, av andra skäl. Erkänn det! 
    Ja, det är ju Trumps egen tolkning att "they let you do it." Det amerikanska rättssystemet är av en annan tolkning som dömt Trump till skadesstånd på 83 miljoner dollar för hans "ta för sig" och "they let you do it".
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-17 21:20:45 följande:
    Nähä. Och hur smugglar man in olagliga saker i ett land där gränsen är stängd? Jag tror liksom inte att dessa individer som skjuter i våra förorter om nätterna, har vandrat genom skogen från Ryssland med vapnen fästa på ryggen... och korsat den svenska gränsen i skogslänen. 
    Hör med tullen.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-17 21:59:23 följande:
    Klart att det har. Biden har tryckt in ett stort antal personer som representanter för olika "grupper" (kvinnor, transor, svarta, sydamerikaner, homosexuella o.s.v.) på poster som de inte har kompetensen för - eller i alla fall inte var den bästa kandidaten för - bara för att det ska se bra ut. Mångfald, du vet. Och sådana urvalskriterier är aldrig bra. 

När det gäller just denna post, så kan jag tänka mig att en kvinna som en gång var en flicka, automatiskt tänker att "det där taket är säkert, jag skulle själv aldrig ha försökt gå ut på det, när jag var en flicka som gillade att klättra, så det är ofarligt". Medan en man skulle ha tänkt att "just ett sådant tak klättrade min best buddy och jag upp på när vi var 14 år, så det är fullt möjligt... detta tak måste vi hålla under uppsikt".
    Jaså kunde du tänka dig det. Det visar förstås mer vad du klarar av att tänka dig än hur andra resonerar.
  • nihka
    Anonym (Rally) skrev 2024-07-17 23:44:16 följande:
    Alla de där kortväxta kvinnorna som skulle skydda Trump senast var som bortblåsta när han gjorde sitt första framträdande igen efter skjutningen.
    Förstår du ens vad  "kortväxta kvinnor" betyder?
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-18 09:27:54 följande:
    Det är dock ett faktum att kvinnor är kortare och spensligare än män. Sedan skulle man förstås, om man nu absolut måste ha kvinnor i en livvaktsstyrka. av Woke-skäl, kunna välja några ovanligt långa och muskulösa kvinnor, som med sina kroppar kan skydda presidenten lika bra som sina manliga kollegor. Men som så ofta i sådana här fall, så har det inte gjorts. Detta har slagit mig många gånger, att när det ska kvoteras in en kvinna så blir det oftast inte ens den bästa tänkbara kvinnan för uppdraget, utan det blir någon dålig. Som när Mona Sahlin blev ledare för S t.ex., fast det fanns kvinnor i partiet som var både smartare, mer välutbildade, mer språkkunniga, bättre talare o.s.v..  Tänk Anna Lindh. Jag vet inte riktigt varför det blir så, så ofta - jag har även sett det i mitt IRL-liv.

Eller ett annat exempel, mer relevant för tråden: NASA. Förr var det de allra bästa männen som valdes ut till astronauter, och de måste vara antingen civilingenjör inom någon relevant teknisk inriktning, eller stridspilot, och helst både och (vår egen Wandt är för övrigt både och, men han tog sig upp i rymden på annat sätt än genom NASA). Men sedan när instruktionerna kom att det måste vara hälften kvinnor i besättningarna, så tog de in kvinnor som VARKEN var ingenjörer ELLER stridspiloter - trots att sådana faktiskt finns i USA. Är inte det märkligt?

Det verkade vara mer viktigt att kvinnorna hade någon intressant bakgrund, som t.ex. Meir som i svensk media kallades för "svenskan" för att hennes mor kom från Sverige. Hon var judinna och hade vuxit upp på kibbutz... Då gick det bra att hon inte visste något om ingenjörsvetenskap, teknik, rymdfart, rymdfarkoster, flygplan...
    Du vet inte heller vad "kortväxt kvinna" betyder.
Svar på tråden Trump skjuten inatt!