• Anonym (Undrande)

Kollega

Hej

Har en kvinnlig kollega som jag har kommit nära senaste tiden. Vi klickade nästan direkt och har alltid haft mycket kontakt, både på jobbet men även mycket sms på fritiden och även pratat länge och setts. Med setts menar jag oskyldigt då jag själv är i förhållande, dock är hon singel. Vi har kunnat haft sms kontakt i princip hela dagarna och en del samtal kan vara 1h långa. 

Nu senaste veckan har hon vart som en annan människa. Ingen kontakt alls om inte jag börjar och det är en helt annan nivå. Inget skämt. Inga frågor. Tänker om jag har sagt eller gjort nåt men är verkligen inget jag kan komma på. Frågade henne men är inget säger hon. Men jag känner ju att det är nåt. Hon är helt förändrad. Som om man dejtar någon och sen vill inte den andre mer. 

Jag försöker intala mig själv att det kan vara nån sorts försvarsmekanism att hon vill distansera sig då hon kanske börjar få känslor för mig och jag är upptagen, men kanske är fel? Vi kommer inte ses på ett tag då jag inte kommer vara på jobbet så hon kanske tänker i sådana banor med? 

vad tror ni?

• Svar på tråden Kollega
  • Anonym (Rolf)

Undvik relationer med kvinnor på jobbet. De kan skapa drama och anklaga dig för något. 

• Anonym (Undrande)
    Anonym (X) skrev 2024-07-12 16:44:39 följande:
    Tror jag också. TS gör inte precis precis reklam för sig som blivande partner. 
    Haha. Säkert. Men lovar. Allt har vart tydligt hela tiden. Men som sagt. Hon har blivit lite bättre senaste 2 dagarna tycker jag. 
  • Anonym (hj)

Jag är i hennes situation. Jag känner att jag mår sämre och sämre i situationen då jag tycker väldigt mycket om honom, men inte kan vara med honom. Inte ser hur vi hade kunnat lösa allt. 

• Anonym (Undrande)
    Anonym (hj) skrev 2024-07-12 20:29:49 följande:

Jag är i hennes situation. Jag känner att jag mår sämre och sämre i situationen då jag tycker väldigt mycket om honom, men inte kan vara med honom. Inte ser hur vi hade kunnat lösa allt. 

Han mår säkert också dåligt över det hela. 

varför kan ni inte vara ihop?

• Anonym (hj)
    Anonym (Undrande) skrev 2024-07-12 22:39:39 följande:

Han mår säkert också dåligt över det hela. 

varför kan ni inte vara ihop?

Han är gift, här tre barn och en släkt som alla anser att äktenskap är för livet.
  • Anonym (hj)

Oklart om han mår dåligt. Men eftersom han velat fram och tillbaka om vi ska umgås eller inte eller om han ska lämna sin fri så antar jag att det inte är ett självklart beslut i alla fall.

• Anonym (hj)

Sin fru skulle det stå.

• Anonym (Undrande)

Nu är allt normalt igen med kollegan och blir inte klok på situationen. Jag vill ju vara med henne men vill inte förstöra det jag har. Är inte läge för det nu men jag tänker på henne hela tiden och vi har mycket kontakt så känns ömsesidigt. Aldrig känt så förut med någon annan. Önskar ju såklart att hon hade kommit in i mitt liv när jag var singel men livet är ju inte alltid så lätt. Egentligen borde jag ju strunta i henne och leva mitt förhållande nu men så jag känner när vi har kontakt och ses här jag aldrig känt förut, så det är ju inte så lätt. Jag har även känt senaste månaderna att mina känslor avtagit i mitt förhållande, men sånt kan ju gå upp och ner. Känner mig mest likgiltig och vill inte göra nåt i förhållandet, det får bara ?rulla på? om dagarna (lite som syskon/vän relation). Känns också taskigt att göra slut pga en annan, inte så att vi har gjort något eller inlett något, inte ens säkert kollegan och jag skulle bli ett par efteråt. Sedan kan man ju göra slut just pga avsaknade känslor men jag vet inte. Och sedan tänker jag ibland att man bara har ett liv och då ska man väl se till att bli lycklig. 

Vet inte vad jag ville med inlägget mer än att få ur mig något och om ni har några tankar? 

• Anonym (hj)
    Anonym (Undrande) skrev 2024-12-20 00:50:54 följande:

Nu är allt normalt igen med kollegan och blir inte klok på situationen. Jag vill ju vara med henne men vill inte förstöra det jag har. Är inte läge för det nu men jag tänker på henne hela tiden och vi har mycket kontakt så känns ömsesidigt. Aldrig känt så förut med någon annan. Önskar ju såklart att hon hade kommit in i mitt liv när jag var singel men livet är ju inte alltid så lätt. Egentligen borde jag ju strunta i henne och leva mitt förhållande nu men så jag känner när vi har kontakt och ses här jag aldrig känt förut, så det är ju inte så lätt. Jag har även känt senaste månaderna att mina känslor avtagit i mitt förhållande, men sånt kan ju gå upp och ner. Känner mig mest likgiltig och vill inte göra nåt i förhållandet, det får bara ?rulla på? om dagarna (lite som syskon/vän relation). Känns också taskigt att göra slut pga en annan, inte så att vi har gjort något eller inlett något, inte ens säkert kollegan och jag skulle bli ett par efteråt. Sedan kan man ju göra slut just pga avsaknade känslor men jag vet inte. Och sedan tänker jag ibland att man bara har ett liv och då ska man väl se till att bli lycklig. 

Vet inte vad jag ville med inlägget mer än att få ur mig något och om ni har några tankar? 

Eftr ett kortare halvuppehåll i vår kontakt så har vi mer kontakt nu, i alla fall som kollegor. Alltså, vi pratar om nästan allt när vi jobbar ihop, vilket vi inte gjort på ett tag, men ingen kontakt utanför jobbet mer än någon rad eller reel ibland. Situationen nu är att han är fortfarande med sin fru, men han flörtar ännu mer med mig än han gjorde tidigare. Det är helt förvirrande och jag är säker på att kollegorna också märker av det då han är oförsiktig..

Har ni en relation, sex, rör ni varandra? Är du gift? Barn?
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (hj) skrev 2024-12-20 08:35:43 följande:
    Eftr ett kortare halvuppehåll i vår kontakt så har vi mer kontakt nu, i alla fall som kollegor. Alltså, vi pratar om nästan allt när vi jobbar ihop, vilket vi inte gjort på ett tag, men ingen kontakt utanför jobbet mer än någon rad eller reel ibland. Situationen nu är att han är fortfarande med sin fru, men han flörtar ännu mer med mig än han gjorde tidigare. Det är helt förvirrande och jag är säker på att kollegorna också märker av det då han är oförsiktig..

Har ni en relation, sex, rör ni varandra? Är du gift? Barn?
    Nej inget sånt som jag skrev tidigare så är det mest sms och ibland samtal. Utöver att vi ses på jobbet. Det är bara det att det klickar perfekt. Allt är kul med henne och känns ömsesidigt. Jag har ett barn nu vilket också gör att jag inte bara vill avsluta förhållandet bara sådär. 
Svar på tråden Kollega