• Anonym (Undrande)

Kollega

Hej

Har en kvinnlig kollega som jag har kommit nära senaste tiden. Vi klickade nästan direkt och har alltid haft mycket kontakt, både på jobbet men även mycket sms på fritiden och även pratat länge och setts. Med setts menar jag oskyldigt då jag själv är i förhållande, dock är hon singel. Vi har kunnat haft sms kontakt i princip hela dagarna och en del samtal kan vara 1h långa. 

Nu senaste veckan har hon vart som en annan människa. Ingen kontakt alls om inte jag börjar och det är en helt annan nivå. Inget skämt. Inga frågor. Tänker om jag har sagt eller gjort nåt men är verkligen inget jag kan komma på. Frågade henne men är inget säger hon. Men jag känner ju att det är nåt. Hon är helt förändrad. Som om man dejtar någon och sen vill inte den andre mer. 

Jag försöker intala mig själv att det kan vara nån sorts försvarsmekanism att hon vill distansera sig då hon kanske börjar få känslor för mig och jag är upptagen, men kanske är fel? Vi kommer inte ses på ett tag då jag inte kommer vara på jobbet så hon kanske tänker i sådana banor med? 

vad tror ni?

• Svar på tråden Kollega
  • Borås61

Har och är i den situationen.
    Blev förälskad i henne , nu nästan besatt 🙈 efter 18 mån.
    Det är nog likadant med dig TS. Du har fastnat för henne och du kommer lida som jag. Tror som i mitt fall att hon har nån ?ny? pojkvän på g men vill hålla kontakt med dig ändå trots allt. 

Återkom gärna 🙏
    vill gärna ha kontakt med dig TS.

Ajajaj
  • Anonym (hj)
    Anonym (Undrande) skrev 2024-12-20 08:42:36 följande:
    Nej inget sånt som jag skrev tidigare så är det mest sms och ibland samtal. Utöver att vi ses på jobbet. Det är bara det att det klickar perfekt. Allt är kul med henne och känns ömsesidigt. Jag har ett barn nu vilket också gör att jag inte bara vill avsluta förhållandet bara sådär. 
    Jag förstår. Det är så för oss också, men komplicerat när båda har barn.
  • Anonym (Undrande)
    Borås61 skrev 2024-12-20 08:49:00 följande:

Har och är i den situationen.
    Blev förälskad i henne , nu nästan besatt 🙈 efter 18 mån.
    Det är nog likadant med dig TS. Du har fastnat för henne och du kommer lida som jag. Tror som i mitt fall att hon har nån ?ny? pojkvän på g men vill hålla kontakt med dig ändå trots allt. 

Återkom gärna 🙏
    vill gärna ha kontakt med dig TS.

Varför gjorde du inget? 

olika fall detta. Hon har ingen annan. Det vet jag. 

• Anonym (Any)

Jag fattar inte vad ni håller på med. Ni är känslomässigt otrogen, och leker med någons känslor.

Antingen låter ni dom vara eller så gör ni slut med partnern.

Ni är fega och omogna.. skärp er!

• Anonym (Undrande)
    Anonym (Any) skrev 2024-12-20 22:43:04 följande:

Jag fattar inte vad ni håller på med. Ni är känslomässigt otrogen, och leker med någons känslor.

Inte alltid så svart och vitt. Har du själv nån erfarenhet av situationen? Man kan inte stänga av bara sådär och heller inte bara avsluta  
  • Anonym (hj)

Jag är kär i någon som är gift, sånt är svårt att styra tyvärr. Själv är jag singel.
  • Anonym (I typ samma sits)

Hej!

Jag  har läst igenom  tråden och har inga råd att ge då jag är typ i samma sits.
    Vansinnig förälskelse som övergått i att jag är störtkär och  vet inte hur detta ska sluta.

• Anonym (X)
    Anonym (Undrande) skrev 2024-12-21 00:07:43 följande:
    Inte alltid så svart och vitt. Har du själv nån erfarenhet av situationen? Man kan inte stänga av bara sådär och heller inte bara avsluta  
    Klart man kan. Men du vill inte.
  • Anonym (X)
    Anonym (hj) skrev 2024-12-21 08:14:36 följande:
    Jag är kär i någon som är gift, sånt är svårt att styra tyvärr. Själv är jag singel.
    Du styr över ditt agerande. 
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (X) skrev 2024-12-21 08:41:44 följande:
    Ja men inte känslorna. Jag frågar inte hur jag ska agera, utan vill endast reflektera över situationen. 
  • Anonym (I typ samma sits)
    Anonym (Undrande) skrev 2024-12-21 00:07:43 följande:
    Precis!
    För min del har känslorna djupnat och utvecklats och jag skulle vilja umgås med honom jämt för att jag trivs så bra i hans sällskap.
  • Anonym (Nej)

TS - du vill bara fly verkligheten för att du är nybliven farsa och med allt vad det innebär.

Även om mamman till ditt barn och du inte passar så är det inte läge att separera nu. Barnet är för litet. Försök vänta tills det är 3 år. Annars vänta iaf tills det börjar på fsk. Innan dess blir det för komplicerat.

Skärp dig och ta ansvar för din avkomma i första hand. Det blir lättare när barnet är lite äldre.

• Anonym (Undrande)
    Anonym (Nej) skrev 2024-12-21 16:33:34 följande:

TS - du vill bara fly verkligheten för att du är nybliven farsa och med allt vad det innebär.

Även om mamman till ditt barn och du inte passar så är det inte läge att separera nu. Barnet är för litet. Försök vänta tills det är 3 år. Annars vänta iaf tills det börjar på fsk. Innan dess blir det för komplicerat.

Skärp dig och ta ansvar för din avkomma i första hand. Det blir lättare när barnet är lite äldre.

Japp. Tänker så med. 
  • Anonym (hj)
    Anonym (X) skrev 2024-12-21 08:41:44 följande:
    Absolut, och jag har inte agerat-
  • Motherinlaw

Sluta döma andra, du vet ingenting om hur det är att vara dem eller vilka konsekvenser dina yttringar kan få. Håll skiten för dig själv. 
Svar på tråden Kollega