• Richardn83

Våldtagen fru och tankar

Har jätte konstiga tankar och delade känslor och behöver prata av mig. 

det är så att min fru är från ett annat land och från skild sin x man . men nu skulle hon resa hem under semestern och låta barnen se sin pappa för första gången på 2-3 år . Första v när hon är där så är allt bra hon Bode hos sina föräldrar sen åkte till sin x man och skulle sova över där vilket jag ej gillade men hon sov med barnen i deras säng . Sen blev hennes x man tokig och lätt henne ej gå eller lämna lägenheten och våldtog henne under tre dagar . Ja polis anmälan är gjort och sånt men har konstiga tankar att hon ej skulle sova där och då även satt sig i denna situation själv även fått reda på nu att under deras förhållande så har han gjort detta förut. Men ja det är en våldtäkt men jag känner att det även är otrohet mot mig  . Någon med liknade situation eller någons fru som blivit våldtagen och hur känner man som deras partner efter sånt här? 

• Svar på tråden Våldtagen fru och tankar
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (T)
    Anonym (T) skrev 2024-07-07 17:40:31 följande:
    Ja fan, alla vet att för att skydda barnen så går man in i samma rum med en man som slår och som dessutom är en våldtäktsman..

Alla vet att för att skydda barn, så går man och ställer sig precis bredvid sin våldtäktsman, helst så nära som det bara går, och kryper upp inne i röven.. 
    Viktigast av allt är att ha daglig kontakt och att även träffas på ställen där båda kan få vara ensamma..
  • Anonym (Sofia)
    Mimosa86 skrev 2024-07-07 17:37:58 följande:
    För att skydda barnen. Såklart!

En man som våldtar och tar till våld är LIVSFARLIG, och det är inte främmande att sådana män kan skada och tom mörda sina barn för att komma åt sitt ex.

Hon satte sin egen säkerhet åt sidan för att finnas där för barnen när barnen träffar sin pappa (som de villkorslöst älskar i denna hemska situation).

Hon är inte sinnessjuk. Hon är inte vek eller naiv. Hon är en MAMMA! En mamma som försök göra det bästa möjliga för sina barn och han gav sig på henne. Det är inte hennes fel att han är sjuk i huvudet.

Om hon ville skydda barnen borde hon inte ha sovit ensam med dom hos honom. Om han har våldtagit henne förut vet jag inte ens om han borde träffa barnen alls. Och speciellt inte på det sättet. Ring soc om du vill och fråga vad de tycker om du tror att jag har fel. 

Har själv varit utsatt för både våld och våldtäkt och som mamma har man ett ansvar att försöka skydda barnen från en våldsam pappa. 

• Richardn83

Vad han sa till henne under tiden var tydligen att han ville förstöra hennes liv eftersom hon lämnade honom för par årsen . Klart jag stannar och hjälper henne. Men tycker samtidigt att hon satt sig där själv också. Sen även att bo hos sitt x är konstigt tycker jag

• Anonym (Morr)

Det finns ingenting här som gör detta ens till 1 % hennes fel, hoppas du fattar det! Ja, konstigt att sova hos exet om hon nu visste att han kan vara farlig, men det var väl för fan inte med tanken att det fanns risk för våldtäkt!

• Anonym (Morr)

Kvinnor ska begränsa sina liv, tänka på att inte göra si eller så (och vad hade hon egentligen på sig?!) när det egentligen är MÄN som ska lära sig att inte våldföra sig på kvinnor med varken slag eller sexuellt!

• Anonym (Fy fan)

Men sök hjälp för fan. Det här är sjukt. Och så lägger du det under Sex och sånt???

• Anonym (T)
    Anonym (Morr) skrev 2024-07-07 17:54:09 följande:

Det finns ingenting här som gör detta ens till 1 % hennes fel, hoppas du fattar det! Ja, konstigt att sova hos exet om hon nu visste att han kan vara farlig, men det var väl för fan inte med tanken att det fanns risk för våldtäkt!

Det har alltså ingenting som är nyheter, utan det har han gjort mot henne förr... Morra och förneka på ni, men det här inget mer än en award till Darwin...
  • Core
    Anonym (Morr) skrev 2024-07-07 17:55:12 följande:

Kvinnor ska begränsa sina liv, tänka på att inte göra si eller så (och vad hade hon egentligen på sig?!) när det egentligen är MÄN som ska lära sig att inte våldföra sig på kvinnor med varken slag eller sexuellt!

När jag var 19 vaknade jag på en efterfest av att en 30+ kvinna sög av mig. Vi skiter i att ta diskussionen våldtäkt eller ej.

Men, om jag inte vill vara med om det igen har jag väl ett ansvar att inte somna hos henne igen? Eller?

Sen är det givetvis inte otrohet och det är hon som är utsatt för ett brott. Men det tar väl inte bort att man nånstans måste ta ansvar över sitt eget liv och sin egen säkerhet?

Så för att summera ska TS inte döma henne på grund av det hon är utsatt för, ingen kan ta ifrån henne att hon är utsatt för brott, istället reflektera över omdömet hos den han väljer att leva sitt liv med.
  • Anonym (Vänta givetvis)

Du skall givetvis vänta om du vill lämna henne. Hon har nyligen blivit våldtagen, att bli lämnad direkt efter det är horribelt. Så du skall i nuläget givetvis enbart stötta henne och vara så snäll och tofflig du bara kan.

Hon kan ha gjort fel, det spelar ingen roll. Just nu skall du stötta henne ändå. Efter ett halvår kan du ta det beslutet, inte nu.  

Svar på tråden Våldtagen fru och tankar