Anonym (Linda) skrev 2024-06-27 16:01:57 följande:
Det är svårt att hitta bostad då vi är begränsade i sökområdet på grund av skola och jobb. Vårt nuvarande boende är helt ok men önskar snäppet bättre och vi har ekonomiskt utrymme för det. Jag har sökt flera jobb både internt och externt men inte lyckats få något. Det är samma sak med jobbet att det är helt ok och det finns många fördelar men jag skulle gärna vilja ha snäppet bättre. Under åren har jag sänkt mina krav och förväntningar rejält från kanske ganska orealistiska till låga förväntningar men det går inte vägen trots många försök och realistiska förväntningar.
Tyvärr har jag tappat kontakt med gamla vänner under åren pga flytt och att man utvecklas olika. Har försökt att skapa nya kontakter genom aktiviteter och familj/bekanta/jobb med mera men har inte lyckats. Har även försökt länge med "go friendly" men inte hittat någon vänskap som håller.
Välj en av bitarna att koncentrera dig på för i år.
om det är jobb, så försök ta reda på och förstå varför du inte fått de interna tjänsterna. Hade du samma kvalifikationer som de andra sökande, så behöver du kanske öva dig på att vara mer social, ta initiativ och visa framfötterna inom den tjänsten du redan har. hur upplever din chef dig i din tjänst, vad kan du göra bättre? Är du borta mycket?
gällande vänner, försöker du bjuda in till samtal med kollegor och andra barns föräldrar? Kommer du med förslag på Aw eller aktiviteter? Annonsera efter en kompis inom ett specifikt område, tex promenad kompis en kväll i veckan, badminton osv
gällande bistad så får du väl vänta på att det finns något i närområdet eller ändra dina sökkriterier. Kanske köpa istället för att hyra osv.