Kommer inte vidare
Rent generellt är det bra med delmål för det kan i sig hjälpa en på väg mot dom större målen.
Sen ska man inte stirra sig blind på slutmålet som att det hugget i sten som enda målet . Ibland kan man längs med vägen inse att målet är något helt annat och man måste byta riktning helt och hållet.
Har du ett drömjobb kanske det innebär att du får jobba med minst tre olika yrken och olika arbetsplatser innan du kan nå ditt mål. Att söka drömjobbet direkt brukar aldrig funka.
Har du ett mål om boende kanske du får inse att vägen dit går via tillfälliga bostäder och flera flyttar innan du har nått ditt mål. ( för att tex spara mer pengar eller att det kräver att du bor i rätt område innan du kan söka rätt bostad etc)
Nya vänner kanske kräver att du behöver hitta ett nytt sammanhang först och kan i sig också betyda att vänner kanske du inte hittar förrän du flyttat och bytt jobb .
Kort sagt så behöver du rätt förutsättningar först för att kunna nå ditt slutliga mål .
Sätt upp delmål och förändra dom mindre bitarna först. Kolla nya jobb, kanske utbildningar, leta annat boende .
Sen kan livet komma med sina egna överraskningar och man inser att jag skulle åt något helt annat håll än det jag tänkte mig. Dvs separationer, oplanerade graviditeter, sjukdomar, arbetstslöshet , olyckor, dödsfall, folk sim sårar etc kan bli lösningar man inte alls tänkte sig men som tvingar en att tänka om. Kanske är det där nånstans du kan behöva landa också?
Jag själv har via dålig hälsa blivit sjukpensionär och fått tänka om flera gånger om livet , nu ska jag flytta 15 mil och känner pirr i magen för att jag fått nya förutsättningar och chans till nystart på ett sätt som annars inte hade varit möjligt.