Inlägg från: Anonym (Jo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jo)

    Kommer inte vidare

    Jag kan känna igen mig i att ge upp - men det gjorde jag redan i 35 års åldern. Nu är jag i 50-års åldern. Jag har jobb och familj.

    Men jag vet hur det är att jobba hårt och inte få något ttillbaka.Att vara en i mängden. Jag tänker inte bränna ut mig, för ingen kommer tacka mig. Jag ggörnu det jag ska så bra jag kan -  men inte mer.

    Mitt fel är att jag är en medelmåtta. Alltså ingen spets. Har ganska så lätt i sociala jobb samt har integritet. Men annars vet jag inte hur jag ska outa vilkenfantastisk person jag är - för det är alltid någon som är vackrare och bättre.

    Därför försöker jag pusha mina barn att försöka göra sitt allra bästa , för en medelmåtta kommer ingenstans. Lågbegåvade får stöd och hjälp av samhället- och i andra änden blir supertalangerna  jagade och headhuntade.

    Nu hårddrar jag det. Men för att lyckas måste man spetsa till sig själv och bli lite mer amerikansk, positiv, självförhärligande men ändå ödmjuk i Sverige.  Jobba hårt med ditt Instagram och din facebook-sida.

    Sen gäller det att satsa på bristyrken som liksom gör reklam för sig själva. Om du inte kan glänsa över andra är det där du ska vara. Då blir du jagad.

  • Anonym (Jo)
    Anonym (Linda) skrev 2024-06-27 10:27:38 följande:
    Tack för att du delar med dig! Jag försöker lära mina barn att lägga grunden tidigare i livet än vad jag gjorde och att ha realistiska förväntningar. Det är lättare att uppnå det man vill om man börjar i tid. Tyvärr gjorde jag felprioriteringar när jag var yngre och mycket blir svårare att rätta till när man blir äldre.
    Jo, jag gjorde också felprioriteringar som ung. Borde framför allt borde jag gått en annan utbildning.

    Det sägs ju klämkäckt att man ta sig fram från vilka jobb som helst, men det är ju inte sant. 

    Som sagt, livet blir lättare om man hamnar mer rätt som ung och redan då vet vad man vill :)
Svar på tråden Kommer inte vidare