• New  Dawn

Frun tar inga initiativ

Tom Araya skrev 2024-08-15 10:12:42 följande:
    Jag menar på att det är så kompromisser i ett förhållande ska se ut, den nivån av uppoffring... din favoriträtt idag, min favoriträtt imorgon... jag ber henne inte om något som går helt emot allt hon vill och har lust med, då är det inte kärlek. Däremot kan jag anstränga mig eller göra den typen av uppoffringar för min partners skull.
    Tom Araya skrev 2024-08-15 10:41:06 följande:
    Ja, det är min uppfattning om hur alla relationer bör fungera, som vänner, kärlekspartners, familjemedlemmar e.t.c.

Den som inte är beredd att göra några som helst kompromisser för andras skull ska nog leva ensam om hen inte har den omåttliga turen att hitta en vän/partner som tycker exakt lika och vill lika i allt.

Jag har inte upplevt att mitt sexliv blir dåligt av att jag ibland knullar henne i hennes favoritställning, eller smeker henne på det sättet som hon vill... det är en så orimlig slutsats du gör att jag börjar fundera över din mentalitet...

Känner du att det är en uppoffring att knulla henne i hennes favoritställning, eller smeka henne som hon vill?
    Gör hon andra saker för dig som en kompromiss för dina handlingar? 

Jag suger min man ofta, även om jag själv inte kan, eller vill, njuta med min egen kropp för tillfället. Jag älskar att ge honom njutning, och vill det. Ibland kanske jag kommer igång under tiden men det är i så fall bara ett extra plus. 
    Han ger mig njutning även om det ibland inte funkar för honom, och jag känner verkligen att han vill det, på riktigt. Det är inget som kan kallas  kompromiss, som jag(vi) ser det.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Tom Araya skrev 2024-08-15 11:24:29 följande:
    Det beror på vad man lägger för betydelse i ordet, vilket jag försökt att klargöra genom att ta hennes och min favorit som exempel. Att inte få exakt så som man själv helst vill ha det jämt, skulle kunna ses som en uppoffring, men är för mig på en självklart acceptabel nivå för att ge människor man tycker om och bryr sig om vad de behöver och vill. En relation innebär alltid kompromisser mellan olika personers behov och vilja. Detta är inga (eller borde inte vara) konstigheter för de som levt i en familj, umgåtts med vänner, jobbat i team eller levt i förhållanden. Man ger och får i en relation.

Jag kan hoppa över en krogkväll med grabbarna för att ta med henne ut på hennes favoritställe. Jag kan göra motsvarande sexuellt också. Förhoppningsvis gör hon detsamma för mig någon gång.
    Om jag väljer hennes behov och vilja framför mina egna, så är det i stunden principiellt en form av uppoffring även om jag känner den som oerhört liten, nästan obefintlig.
    Jag förstår verkligen inte din uppfattning om sexuella handlingar. 
    När jag suger min man handlar det om hans njutning, men det gör inte min vilja mindre. I mitt behov ingår att kunna ge njutning. Jag älskar att se/känna hans njutning. Det är en viktig del av sex. 
    Jag har så svårt att tänka i de banorna om uppoffring och kompromiss. Tex : Jag tar på min mans slaka kuk för att jag tycker det är mysigt. Vems behov är det. Hans? Mitt? Han får stånd. Är det då hans behov, eller mitt. Han kommer. Är det hans behov eller mitt?
    Han smeker mina bröst. Vems behov handlar det om.

Kompromisser, för mig handlar om tillfällen då våra viljor går åt olika håll och vi hittar ett medel, alternativt att vissa saker inte spelar så stor roll för den ena, men mycket för den andre. Jag kanske hade valt att äta middag inomhus, men min man vill sitta ute. Eftersom det inte spelar så stor roll för mig sitter vi ute och det är helt okej. Men är det så att jag tex stör mig jättemycket på sol, mygg, eller vad som helst, kanske det bli min vilja att sitta inne som väljs. Sex funkar aldrig så för oss eftersom vi vill göra det skönt för den andre. Behovet innefattar att ge njutning och välbefinnande för den andre.
    Om min man vill att jag ska ha ett sexiga underkläder tar jag på mig dem för hans skull, men egentligen för min egen också. För jag vill vara sexig för honom.
    Jag tror sextlivet skulle försämras om jag ofta gjorde "uppoffringar", dvs saker som jag egentligen skulle vilja slippa. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Bra där!) skrev 2024-08-15 11:56:35 följande:

Tycker synd om TS, han har lämnat tråden för länge sen. Dags för mod. att låsa den och rensa bland de rena påhoppsinläggen.
    Till bdsm-kingarna, funkar stoppordet "lägg av nu för fan"?

Han har aldrig någonsin varit i tråden 
  • New  Dawn
    JayBerg skrev 2024-08-15 11:37:01 följande:

Snälla alla.. lyft blicken lite från era eller eran partners könsdelar, avancerade övningar i sängen och penetration i torra slemhinnor m.m.
    det är inte det handlar om vad jag som kille läser.

Det flera killar här försöker få fram uppfattar jag handlar om nåt lååångt långt innan det ens kommer i NÄRHETEN av att "köra in kuken I fittan", innan det kommer i närheten av nån sexuell handling ens

Jag, som kille, kan hålla med om att om (överdriver nu lite) ALLT initiativtagare, alla försök till NÅN form av faktiskt sexuell handling är helt och hållet upp till bara MIG, för jag råkar vara av manligt kön så kommer jag tröttna i längden.
    Jag resignerar.. Jag kommer med tiden att ge upp att ens  försöka få igång nån form av action i sängen.

Även vi (alltså killar, män, grabbar) mår bra av och tycker om att då och då få höra att ens kvinna, som man älskar, vill HA mig! Och då även i sänghalmen!

Får vi aldrig höra det känner sig, faktiskt, även en man sig ganska värdelös och blir deppig...

Vi VILL ha våran kvinna kåt, våt o villig! Och inte alls när hon är torr, ovillig och långt ifrån kåt..

"Kompromissen", eller kalla det vad ni vill, kommer in LÅNGT innan nån form av sexuell handling.

Om han försöker och försöker men ideligen missar när hon faktiskt kunde tänka sig nåt så kommer han uppleva sig tjatig, HON kommer uppfatta han som en jävla tjatig kåtbock och viljan försvinner allt mer..
    och det blir med tiden en väldigt destruktiv nedåtspiral, en obalans..

"Kompromissen" ligger kanske i att OM kvinnan faktiskt vill ha sin man, hon VILL HA SEX så kanske även hon, nån gång då och då, när hon VILL så klart, även faktiskt i ord uttrycker det tydligt så den trögfattade mannen förstår det!

För JA!! vi män, inte alla, men måånga ÄR otroligt jävla fucking tröga att förstå små fina subtila "hintar" om att kvinnan faktiskt vill.

Kan ju säga att att jag är en sån... 
    Min kvinna, i början av förhållandet, kunde bli SKITSUR på mig för jag "flörtade" med en annan kvinna och jag fattade ingenting, "vadå?? hon var ju bara trevlig och vi pratade lite..?"

NU förstår hon att om en kvinna skall försöka "få mig i säng" måste hon vara såååå jävla tydlig att det är typ löjligt och skrattretande..
    Så nu ler hon mest åt dom som försöker och berättar det för mig sen och skrattar lite sådär sött och älskvärt åt mig
    Jag vill bara ha min kvinna och nu vet hon det.
    Men NU är det bättre mellan oss, vi har utvecklat ett "kodspråk" som funkar för OSS!

T.ex. "pirrar" det till ordentligt om man en vanlig onsdagskväll får höra hennes lite lenare röst uttrycka
    "Jag hoppar in i duschen nu..."
    Ja då j-a vet man! Öven om man är steeentrött så piggnar man fan till!!  Yiihaa!!😁

Okej, vad bra.
    Det låter som att erat sexliv utvecklats bra. Jag tror ett långvarigt sexliv behöver ändra sig, om det ska funka. 
    kompromissen ser jag inte. Ni har lärt er att kommunicera och kan möta varandra bättre. Jättebra. 

Men om hon inte ville, egentligen, och bara ställde upp, för att du tyckte det blev för lite sex, skulle den kompromissen funka för dig? 
  • New  Dawn
    Tom Araya skrev 2024-08-15 12:37:48 följande:
    Ja, vi har olika uppfattning om ordets betydelse.

Sedan tar du bara upp sexuella saker du gör lika mycket för din egen skull.

För att det ska kunna vara en uppoffring krävs att det finns alternativ som tilltalar den ena eller andra mer eller mindre eller som fokuserar mer på den enes behov, som i ditt exempel om att äta ute eller inne. Jag kan göra den uppoffringen också, även en motsvarande sexuell.

Om hennes favorit är missionären, min favorit är bakifrån, men det gillas mest av båda om hon rider, så är de två första alternativen en form av uppoffring och det sista är en kompromiss, även om ingen av oss ser sex med varandra som en uppoffring.

Vad jag här vänder mig mot är resonemanget att man aldrig ger varandra något och aldrig gör något för sin partners skull... för "det räknas ju inte om man är kära i varandra". Jag skulle inte vilja leva i ett förhållande med en kvinna som har en sådan syn. Jag har alltid uppskattat att min partner ger mig en massa glädje, stöd, kärlek och njutning och jag ger henne samma tillbaka.
    Ja, det är nog delvis så att vi ser på orden olika, men även din beskrivning av sex känns väldigt främmande.

Mitt  sexuella "behov" även innefattar att ge njutning att se och veta att han blir kåt, njuter och kommer. I erat exempel, om det vore min man som mest föredrog missionären, skulle den vara viktig för mig också. Jag skulle inte vilja att vi hoppade över det. Om min man njöt av det skulle jag vilja ge honom den njutningen. Jag vill att han ska njuta, bli kåt osv. Dvs jag vill INTE hoppa något som är extra skönt för honom. Jag kan tex bli kåt på hans kåthet. På samma sätt fungerar han. Men även när jag är helt okåt älskar jag att se honom njuta, och vill det. 
    Bra sex handlar om att båda njuter. Därför är det lika viktigt att ge som att ta emot. Därför är det ingen kompromiss eller uppoffring, för mig, att göra saker som han njuter mer av,

Man ser ganska ofta, tex här på FL att män så gärna vill att kvinnan ska komma, och kvinnan upplever det ibland nästan jobbigt och menar att det nästan känns som det handlar om att de behöver komma för hans skull. För det är ju så, att det någonstans är ett sexuellt behov att ge njutning också 

Jag tycker att sex skiljer sig från andra saker, eftersom både behöver bli kåta, och för det krävs ett annat "samarbete". 
    Att äta inne eller ute tex kräver inte att min, och hans, kropp är sätts igång på något sätt. Det är en mycket mer neutral situation, som man lättare kan anpassa sig till. 

• New  Dawn
    JayBerg skrev 2024-08-15 13:12:08 följande:
    Nej!!! Skulle inte funka nej!
    Precis som med dom andra männen här försöker framföra, trubbigt kanske, men ändå.. 

Vill hon inte är det grymt osexigt och DÅ kan vi börja prata om att våldföra sig på nån OM man ändå "kör in den".

"Kompromiss" är kanske fel ordval i detta sammanhang men det fyller en funktion om man kanske tänker sig i form av att OM det finns en obalans när det kommer till att UTRYCKA sig, i nån form, att när lust infinner sig att det då inte bara är upp till mannen att säga/uttrycka/visa det.
    Dom får "kompromissa" genom att även hon måste säga till när hon vill, iallafall ibland.

ÄVEN män ÄLSKAR när hans älskade älskling VILL ha sex med han och SÄGER/uttrycker/visar det!!
    Och inte bara förutsätter att han bara helt magiskt skall veta när lust infinner sig så blir det .. Ja... obalans...

Kan säga att det tog ett tag innan min kvinna fattade att om hon faktiskt VILLE ha mig fick hon faan i mig vara tydlig annars blev det inget..
    Jag hjälpte henne fatta hur trögfattad jag faktiskt är, hon hjälpte mig fatta hennes små signaler/hintar!

Jag vill verkligen ha min kvinna! Hon är sexig som fan!
    Men att jämt visa det (tjata) funkade inte, inte mycket sex...
    Jag sluta tjata och hon försökte få mig att FATTA när hon ville med små små hittar funka inte, inte mycket sex..

men NU har vi hittat en bra balans ( kaaanske kan kalla det att kompromissa lite..?) = mer sex ( och det händer när båda vill) !!! NICE!
    Din kompromiss är alltså att du har slutat tjata om sex ofta. Fattar jag det rätt?
    Jag tycker annars mer det handlar om att ni förstår varandra bättre, kommunicerar bättre.
    Jag tror att många skulle gynnas av att kommunicera mer kring sex för att förstå varandra. 
    Jag tycker snarare att din kvinna har lärt sig att visa sin lust bättre. Det låter ju som att det är något hon vill. Inget hon bara gör som en kompromiss. 
  • New  Dawn
    onelifetolive skrev 2024-08-15 14:09:37 följande:
    Frun tar inga initiativ

Härlig nivå på diskussionen här inne.

TS och alla andra män som har skrivit i tråden om att ni lever med samma problematik, kan (om ni vill) skicka ett PM Till mig så sätter jag upp en grupp där vi kan snacka om saken privat.

När du har skickat ett PM kommer jag be dig skriva något specifikt i tråden, för att jag ska veta att du är du. 

Sen kan vi avhandla ämnet som vuxna, utan pekpinnar från hatiska forum-medlemmar.

I vilket syfte, vill du bara prata med män som samma problem? 
    Tror du att ni kommer hitta lösningar då? 
  • New  Dawn
    JayBerg skrev 2024-08-15 14:06:09 följande:
    Du det tog tid.. Man är tröfattad samtidigt som hon var otydlig nog för en trögfattad en som jag.. tyvärr.....
    Alla är vi olika..

Men .. Vi har hittat dit, till slut! Via kombination av kommunikation, helt fel i försök, lyckade försök
    m.m. men bottnar i kommunikation mest ja.

Vad jag kan läsa här så tror jag faktiskt flera av er skulle förstå varandra MYCKET bättre om ni skulle prata öga mot öga och inte i skrift! Då skulle nog flera bättre förstå vad den andra lägger för mening i och använder olika ord.

Ord tolkas på många olika sätt här, helt normalt, så är det.

T.ex. i VÅRAT fall gillar jag sexiga underkläder, jag gör det!
    Men kvinna inte såå mycket... hon fattar typ bara inte poängen/ hon ser inte det sexiga i det 

Jag frågar inte (inte längre) om det men ibland, vi kan KALLA det att hon gör en liten "uppoffring", kommer hon med nåt litet sexigt på sig och JISSES vad jag uppskattar det! 

Säg att jag är bara en trött surgubbe just där o då men hon är sugen som fan men vill ju inte ha sex med en jävla surgubbe så KAN hon tänka sig att piffa till det lite!!
    för ser jag henne i nåt sånt blir det mer att hon får sex med sin tonårsSTENHårda man och inte med en jävla surgubbe..

Kanske nån tycker det är barnsligt men både hon och jag vet att det funkar på mig och att hon då kanske även kan lura "gubbfan" att ge henne en extra orgasm till o med.
    Jag tänker att en del i sexlivet är ju att vilja att den andre blir kåt på en. 
    Det är märkligt att du beskriver att din fru verkligen är sugen på sex och verkligen vill få igång dig, ändå beskriver du handlingen som en uppoffring. Märkligt. 
    Jag tror inte du hade tänkt så om en man gör en handling kvinnan gillar /tänder på för att få igång hennes lust, när han är sugen på sex.
  • New  Dawn
    Tom Araya skrev 2024-08-15 14:32:44 följande:
    Jo men det är väl klart man vill ge njutning till den man älskar.

Att man gör något för sin partners skulle behöver heller inte innebära att man gör något mot sin egna vilja.

Men finns alternativ om man fokuserar på sig själv och sina favoriter, så är det i ändå principiellt någon grad av uppoffring att istället fokusera på vad partnern är extra förtjust i, även om det inte känns så.
    Om det inte känns som en uppoffring, utan något man vill göra, är det inte en uppoffring.( Skulle jag säga) 

Om du ger njutning är det alltså alltid en uppoffring, eller vad menar du? 
    Om inte, vad måste hända för att du inte ska tycka att det är en uppoffring att ge njutning? 
  • New  Dawn
    Anonym (Örjan) skrev 2024-08-15 14:52:09 följande:
    Men frågan kvarstår. Vad i detta är en kompromiss och en uppoffring.

Du får ursäkta men jag hänger inte med i ditt resonemang för fem öre.
    Precis 
Svar på tråden Frun tar inga initiativ