• Isak jonsson

Förhållande

Hej,har varit tillsamans med en tjej i snart 2 månader,igår bestämde vi oss för att ta paus men sedan ville hpn göra slut för hon kände sig övervakad o fast jag gick med på de,

Vi har fortfarande kontakt lite då o då,men vi pratar ej telefon med varandra så det blir för mycket för henne, 

Jag har haft sjukt svårt att lita på tjejer efter tidigare förhållande och senaste förhållandet hade jag för 4 år sedan där vi fortsatte va tillsammans fast vi bråkade varje dag och vet inte om det är de som påverkar mitt nya,

Hon vill fortfarande träffa mig,o prata samt bli tillsammans igen när hon mår bättre för jag är den ända som behandlat henne bra,vi har roligt o hittar på saker mär vi ör med varandra,men när vi väll är ifrån så kan jag typ inte lita på henne fast jag kan de innerst inne, hon har haft en tuff uppväxt där o lever med ångest,depression,hon har haft ett liv där hon legat runt för att få uppmärksamhet,och sen börja vi skriva med varandra o sen blev vi tillsammans o hon har aldrig mått bättre med någon annan ön vad hpn gjorde med mig, men nu när vi bråkar så har hennes känslor försvunnit en hel deberötta hon igår o vet inte riktigt vad jag dka göra, för att hennes känslor tillbaka, just nu mår hon jätte dåligt,och vi finns fortfarande för varandra o stöttar varandra och vi finns där om hon eller jag behöver prata så vi har ju fortfarande gnistan kvar för varandra men just nu behövde hon lite tid för sig själv o må bra innan vi går in i något igen,för hpn vill ha en framtid med mig, 

Så nu undrar jag vad ska jag tänka på för att inte va för på?

Vad ska man skriva o vad ska man inte skriva?

Finns de något sätt att få henne att må bättre? 

Hon har fortfarande känslor kvar men inte lika mycket som innan,hon frågar alltid mig om hjälp om hon inte kan och hon skickar alltid när andra killar skrivit till henne om vad dom skrivit o allt sånt

• Svar på tråden Förhållande
  • Anonym (Ulrika)

Varför i hela världen skickar hon till dig när någon kille har skrivit till henne och vad de har skrivit om? Typ hennes killkompisar? Är det du som vill det? I så fall förstår jag att hon känner sig övervakad! 

• Isak jonsson

Hon har sagt hon berättar allt som killar skriver till henne,om de typ är om dom skickar olämpliga saker till henne så berättar hon de annars är de inget mer om de,dock skrev hon detta för de är en kille som är konstigt och ville våldta henne o sånt så förstår att hon berättar sånt för mig,är inte första killen som skriver sånt här till henne heller o dom gör nya konton för o få kontakt me henne,dom ringer henne på dolt nummer imellan åt, bråken börjar iäntligen över att planeringarna ändras samma dag om vi bestämt något,o hon tycker de är jobbigt o prata telefon o skriva mycket med varandra så de är sånt som hon tar illa upp för då hon har mycket problem i livet just nu,vi pratade nästintill varje kväll innan vi går o lägger oss annars pratar vi aldrig med varandra för hon tycker de blir för mycket,och sen skriver vi med varandra 24/7,hon har kompisar o va med men jag har typ inga vänner som har tid o träffas när hon är ute med sina så då skriver vi med varandra för mycket så man blir typ besatt/övervakad på nått sätt o de blev för mycket för henne.

• Anonym (Julie)

Killar måste förstå att tjejer tänker inte lika som er. Bara för att man är ute o har kul eller whatever man gör så är inte knulla en random kille som är på topp

• Isak jonsson

De förstår jag o tror inte heller hon ligger runt heller,för hon har inte mage till o va otrogen mot mig heller för den delen då hon varit med om de o vet hur de känns,men sen vet man inte vad killar får för sig o göra för alla kan inte bete sig som vuxna,o hpn har haft seriöst förhållande med 3-4st innan mig o 4 kks o dom har behandlat henne som skit men både hon o hennes kompisar tycker jag är en bra kille men som sagt allt gick för snabbt 

• Anonym (Blad)
    Isak jonsson skrev 2024-06-17 20:52:44 följande:
    Förhållande

Hej,har varit tillsamans med en tjej i snart 2 månader,igår bestämde vi oss för att ta paus men sedan ville hpn göra slut för hon kände sig övervakad o fast jag gick med på de,

Vi har fortfarande kontakt lite då o då,men vi pratar ej telefon med varandra så det blir för mycket för henne, 

Jag har haft sjukt svårt att lita på tjejer efter tidigare förhållande och senaste förhållandet hade jag för 4 år sedan där vi fortsatte va tillsammans fast vi bråkade varje dag och vet inte om det är de som påverkar mitt nya,

Hon vill fortfarande träffa mig,o prata samt bli tillsammans igen när hon mår bättre för jag är den ända som behandlat henne bra,vi har roligt o hittar på saker mär vi ör med varandra,men när vi väll är ifrån så kan jag typ inte lita på henne fast jag kan de innerst inne, hon har haft en tuff uppväxt där o lever med ångest,depression,hon har haft ett liv där hon legat runt för att få uppmärksamhet,och sen börja vi skriva med varandra o sen blev vi tillsammans o hon har aldrig mått bättre med någon annan ön vad hpn gjorde med mig, men nu när vi bråkar så har hennes känslor försvunnit en hel deberötta hon igår o vet inte riktigt vad jag dka göra, för att hennes känslor tillbaka, just nu mår hon jätte dåligt,och vi finns fortfarande för varandra o stöttar varandra och vi finns där om hon eller jag behöver prata så vi har ju fortfarande gnistan kvar för varandra men just nu behövde hon lite tid för sig själv o må bra innan vi går in i något igen,för hpn vill ha en framtid med mig, 

Så nu undrar jag vad ska jag tänka på för att inte va för på?

Vad ska man skriva o vad ska man inte skriva?

Finns de något sätt att få henne att må bättre? 

Hon har fortfarande känslor kvar men inte lika mycket som innan,hon frågar alltid mig om hjälp om hon inte kan och hon skickar alltid när andra killar skrivit till henne om vad dom skrivit o allt sånt

Tror att du behöver jobba med din självkänsla. Så att du inte kväver relationen.

Och det verkar ju konstigt att en massa killar skickar sådant så ofta. Blockar hon inte dom då? Om det besvärar henne.
  • Isak jonsson

Ja så är det,vet inte hur jag ska göra,nu nör vi tagit paus/gjort slut så tar de inte emot lika mycket när hon gör saker jag kände obehag av innan,tycker dock fortfarande de är jobbigt att ha kontakt med henne så loggar ut från sociala medier,hon skrev idag att vi borde "träffas snart igen för saknar faktiskt dig" vet inte om de är för jag typ svarat henne 2 gånger om dagen nu i 2 dagar så hon har kanske börjat inse vad hon gått miste om,hpn skrev även att de va hennes fel att hon inte sagt något tidigare,jag har märkt stor skillnad i hennes beteende sen 1 månad tillbaka att något är fel men när jag fråga så va de inget eller att hon inte vet vad de är,o hon ångrade att hon inte sagt något tidigare istället för de skulle gå såhär långt att hon mår dåligt över de än att lösa problemet  

• Anonym (Söt blondin)

Kan du svara på följande fråga:
    Är det du som vill att hon är brutalt ärlig och berättar vad andra killar skriver till henne?
    Är det du som ställer det kravet?
    Bara svara ja eller nej.
    Frågan ställdes tidigare i tråden men du gjorde en utläggning om något helt annat, jag vill bara ha ett ja eller nej svar på de två ovanstående frågorna.

• Anonym (Bråk och paus)

Om man bråkar så pass mycket att man behöver en paus 2 månader in i relationen, när man borde se världen i ett rosa skimmer, är det inte rätt relation.

Att du inte känner att du kan lita på henne när hon inte är med dig ligger i mångt och mycket hos dig. Att hon skickar till dig när andra killar skriver till henne är inte ok heller.

Det känns inte som att någon av er är redo eller mogna för en relation, speciellt inte med varandra. 

• Anonym (Ulrika)
    Isak jonsson skrev 2024-06-18 12:47:25 följande:

Hon har sagt hon berättar allt som killar skriver till henne,om de typ är om dom skickar olämpliga saker till henne så berättar hon de annars är de inget mer om de,dock skrev hon detta för de är en kille som är konstigt och ville våldta henne o sånt så förstår att hon berättar sånt för mig,är inte första killen som skriver sånt här till henne heller o dom gör nya konton för o få kontakt me henne,dom ringer henne på dolt nummer imellan åt, bråken börjar iäntligen över att planeringarna ändras samma dag om vi bestämt något,o hon tycker de är jobbigt o prata telefon o skriva mycket med varandra så de är sånt som hon tar illa upp för då hon har mycket problem i livet just nu,vi pratade nästintill varje kväll innan vi går o lägger oss annars pratar vi aldrig med varandra för hon tycker de blir för mycket,och sen skriver vi med varandra 24/7,hon har kompisar o va med men jag har typ inga vänner som har tid o träffas när hon är ute med sina så då skriver vi med varandra för mycket så man blir typ besatt/övervakad på nått sätt o de blev för mycket för henne.

Att ni skriver 24/7 är inte bra. Att du inte har några kompisar är ett problem - då hänger du upp hela ditt liv kring henne, och jag förstår att det känns jobbigt för henne. Om min kille är ute med sina kompisar skriver vi inget alls den kvällen, för att han ska kunna fokusera på dem och ha kul. Att du gör tvärtom och skriver extra mycket är kontrollerande/osäkert. 
    Du skriver att du inte har några vänner. Har du inget jobb eller annan sysselsättning heller? För att bli tryggare och självsäkrare (och kunna vara i ett förhållande) behöver du ha ett socialt sammanhang och saker att göra utan ev. partner. Hitta på saker att göra, skaffa vänner, få struktur på din vardag!
  • Isak jonsson

Har typ 4 vänner jag umgås med men är svårt o träffas mitt i veckan då både jag o dom har jobb,o jag jobbar 08:00-18:30 nästintill varje dag o vissa helger så då har jag ju annat o tänka på men nu har jag semester o då gick de över styr o blev rastlös o blev för aktiv med henne som gjorde att hon kände sig kvävd av mig, har dock kännt av detta i 1månad att något är fel,hon skrev igår till mig att hon bad om ursäkt för hon inte sa något tidigare o inte när de gått såhär långt att hon tappat känslor,hon vet inte hur hon mår just nu heller,hon mådde inte bra för 2 dagar sen men idag vet hon inte,jag har inte direkt någon fritid hemma o göra 

• Anonym (Bråk och paus)
    Isak jonsson skrev 2024-06-19 14:25:04 följande:

Har typ 4 vänner jag umgås med men är svårt o träffas mitt i veckan då både jag o dom har jobb,o jag jobbar 08:00-18:30 nästintill varje dag o vissa helger så då har jag ju annat o tänka på men nu har jag semester o då gick de över styr o blev rastlös o blev för aktiv med henne som gjorde att hon kände sig kvävd av mig, har dock kännt av detta i 1månad att något är fel,hon skrev igår till mig att hon bad om ursäkt för hon inte sa något tidigare o inte när de gått såhär långt att hon tappat känslor,hon vet inte hur hon mår just nu heller,hon mådde inte bra för 2 dagar sen men idag vet hon inte,jag har inte direkt någon fritid hemma o göra 

Fortfarande, ni har varit tillsammans så kort tid att ni inte borde ha problem. Eller så är ni inte rätt för varandra helt enkelt. Om hon känt sig kvävd redan efter en månad är det ju något som inte stämmer. 
Svar på tråden Förhållande