När sker ÄL efter positivt ÄL test?
Hej allihopa!
Jag och sambon har nu bestämt oss för att vi vill skaffa barn. Är så exalterad och det känns så spännande!
Jag slutade med preventivmedel för ett par månader sedan och har sen dess använt mig av appen Natural Cycles och tagit tempen varje morgon. Vi har under dom månaderna använt kondom, fram till igår!
Nu till min fråga. Jag började ta RFSu?s ägglossningstester som bara regerar på en ökning av Lh hormon i tisdags då jag alltid känner när ÄL är på g men då var det negativt. Jag testade på eftermiddagen. I onsdags (igår) så tog jag test på nytt, också på eftermiddagen vid ungefär samma tidpunkt. Och då tog jag RFSu + Clearblue digital advanced där båda blev positiva ditekt! Clearblue hade en fast smiley som jag har förstått det som indikerar på Max fertilitet. Och RFSu testet menar på att ägglossning då skulle ske inom 24-36 timmar. Vi hade oskyddat sex då dagen efter när ägglossningens troligen skulle ske.
Har läst lite om att LH hormonet är som högst innan själva ägget släpper, och att man nödvändigtvis inte plussar samma dag som själva ägglossningen då LH hormonet redan sjunkit lite.
Jag testade igår ändå och fick då positivt men det var gränsfall.
Negativt idag (torsdag)
Någon som vet? Tror ni att det kan ha blivit något? 😊