Inlägg från: Anonym (Gravid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gravid)

När sker ÄL efter positivt ÄL test?

Jag och min sambo har haft sex samma dag som jag fått positivt äl test och sedan 2 dagar efter också. Jag blev gravid nu förra cykeln när vi gjorde så Glad
    jag räknade med att jag hade äl 24-48 timmar efter äl, jag har aldrig känt av mina äl hehe. 
    Lycka till!

• Anonym (Gravid)

Tack! Åhh hoppas det gick nu för dig 😍

Det här är tredje gången jag är gravid, de två andra gångerna har jag fått ont i tuttarna i princip på dagen äl är eller någon dag efter? alltså väldigt tidigt! Denna gång fick jag superont i äggstocken, hade tryck ner i magen som tryckte mot anus? Hemskt var de! (5 dagar efter äl) De gick över efter typ 5 dagar? Sen efter de fick jag brun flytning (10 dagar efter äl) som jag trodde va början på mens men va antagligen nidblödning. Hade lite ont i tuttarna denna gång också men inget liksom märkvärdigt, så har varit lite olika varje gång 🙈. Men får uppenbarligen symtom väldigt tidigt, vilket du kanske också får nu 😍 håller tummarna!! 

Anonym (Bebislycka) skrev 2024-06-15 10:45:23 följande:

Stort grattis! Vad kul 😍 Bra prickat! Vad var dina första symtom på grav? Eller kände du inget speciellt fören efter du fick +? 😊

Själv så har jag så ont, ovanligt ont efter ÄL. Vänster äggstock är riktigt öm. Det gör ont bara av att vända sig i sängen, resa sig upp eller sätta sig ner. Brukar ha ont vid ÄL men aldrig riktigt på den här nivån. Kanske har råkat ut för en cysta? Bröstvårtorna är stenhårda och också sjukt ömma. Fantastiskt med hormoner ibland 😂 Om nu ägget har blivit befruktat så är det ju omöjligt att det fäst redan. Är bara 4-3 dagar sedan ÄL. Någon som har något tips för att lindra smärtan? Kör med vetekudde. 

Svar på tråden När sker ÄL efter positivt ÄL test?