• 19977

När sker ÄL efter positivt ÄL test?

Enligt ÄL-förpackningarna så ska man ju ha ÄL mellan 24-48h efter positivt utslag. Dock tror jag inte det stämmer för mig riktigt.

Mina ägglossningstest brukar visa fullt positivt utslag samma dag som jag har ÄL, enligt vad jag själv tror är min ÄL iaf. Jag har i princip alltid en liten tempohöjning direkt dagen efter jag fått positivt utslag på test, ochdqgen efter positivt utslag är jag helt torr och har inga fertila flytningar mer. Så jag tror att jag får min hormonhöjning ganska exakt samtidigt som ägget släpper. Men det är svårt att veta exakt utan ultraljud.Iaf, för mig är ett positivt utslag = samma dag som ägglossning sker, i princip, ibland kan det kanske dröja en dag.

• 19977

Första graviditeten så hade jag en nidblödning på ÄL+11. Mörkbrunt blod och blödde i 6 dagar fast bara litegrann. Visste direkt att jag var gravid men tog inte något test förrän 2 dygn senare (alltså ÄL+13) och då fick jag ett litet streck på stickan, men det var inte superstarkt och vi satt och tittade på stickan en stund innan vi såg ett streck långsamt dyka upp.

Nu är jag gravid igen och jag fick en nidblödning på ÄL+9, bara en liten liten brun fläck. Jag tog ett test redan samma dag men det visade helt blankt negativt. Därefter tog jag test först på ÄL+14, alltså 5 dagar efter nidblödning, då fick jag starkt positiv direkt, tog typ 10 sekunder för att se resultatet.

• 19977
    Anonym (Bebislycka) skrev 2024-06-24 21:48:02 följande:
    Vill bara börja med att säga stort grattis till ytterliga en graviditet! Vad spännande 😍 
    Det låter lite samma lika för mig. Testade imorse och det var negativt. Känns lite för tidigt. Jag gör som dig och avvaktar i 5 dagar så får vi se! Har beräknad mens imorgon. Hoppas inte att den dyker upp 🤞🏽 

Tack snälla ❤️

Ja okej, har du haft mellanblödningar/stänkblödningar förr? Eller är det första gången nu som du fått en liten blödning innan mens är beräknad? 

Har du regelbunden mens? Isåfall känns det som att ett graviditetstest borde visa positivt nu om det bara är 1 dag kvar tills mensen? Men jag håller tummarna för att det blir ett plus för dig! 🤩

Svar på tråden När sker ÄL efter positivt ÄL test?