BIM juli 2024
BIM juli 2024:
25/7, Lugnoro, 1:a barnet, 4:e försöker efter missfall.
BIM juli 2024:
Jag har en fråga.
Min temperatur har varit ungefär samma sedan mensen. Ingen dipp nu.
Igår var äl-testet positivt kl 14. Likaså idag kl 14.
Om vi bara ska ha sex en gång idag eller imorgon. Vilken dag är bäst då?
Att den fortfarande var positiv kl 14 betyder väl att jag inte haft ägglossning än?
Enligt min temp så släpper mitt ägg 2 dygn efter första positiva ÄL-testet, jag får oftast positivt test två dagar i rad. Nån gång för längesedan hörde/läste jag att det är första stegringen som är den man ska gå på, man ska egentligen inte testa mer när man fått positivt ÄL-test.
Det bästa är att ha sex före ÄL så att spermierna redan finns och väntar på ägget när det släpper, man vet inte exakt hur länge ägget lever och det är ju individuellt också. Man brukar säga 24 timmar men vissa ägg lever bara några timmar, så bäst att ha sex före så simmare redan finns 😊
Spelar nog egentligen mindre roll om man har sex 1-2 dagar före ÄL eller precis på ÄL då spermierna kan leva längre än så men man försöker ju hitta bästa tillfället helt klart ändå 🙈
Mina bröst spänner. Men pga konstig graf vet jag inte när jag hade ägglossning och därmed inte heller när mensen ska komma.
Snorkfrökenhär. Kan inte citera.
Ja, vet inte alls vad jag ska tro. Är säker på att ägglossningen har varit iaf. Men inte när.
Vad jobbigt att glömma termometern. Hoppas du får plus sedan! Har du några symptom?
Har ni varit med om spökstreck från dessa test?
Det är inte testa tidigt, och jag ska ha mens om tidigast två dagar. Jag testade inte heller på morgonen. Hmmm.