• Lugnoro

BIM juli 2024

BIM juli 2024:

4/7, hyjg9503, 1a barnet, 1a försöket
    9/7, Sand13, 20:e försöket, 5:e barnet (1:a för sambon).
    12/7, Båten, 4:e barnet, 5:e försöket. 
    25/7, Lugnoro, 1:a barnet, 4:e försöker efter missfall. 
  • Lugnoro

Jag har en fråga. 
    Min temperatur har varit ungefär samma sedan mensen. Ingen dipp nu. 

Igår var äl-testet positivt kl 14. Likaså idag kl 14. 

Om vi bara ska ha sex en gång idag eller imorgon. Vilken dag är bäst då? 

Att den fortfarande var positiv kl 14 betyder väl att jag inte haft ägglossning än? 

• Lugnoro
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-07-10 22:44:36 följande:
    Vilken svår fråga! Jag och min man har mer kört på kvantitet än kvalitet😅 så vi har legat varje dag runt ägglossning (kanske 4 dagar i rad typ). Jag läste någonstans att det är störst sannolikhet att bli gravid 2 dagar innan ägglossning men tycker själv att det låter rimligast att det är bäst att ha sex precis innan ägglossning, då kan de ju simma rakt upp. Men det är bara min gissning☺️ jag tror dock att det är lite sämre att ha efter ägglossning för man vet ju inte exakt när det är och det kan nog ganska snabbt bli för sent. Så jag hade röstat på idag!🤩 jag tror också så, att man inte har positivt längre efter att man haft ägglossning men det vet jag egentligen inte heller. men det står ju på förpackningen att det ska vara ägglossning inom 24-48 h eller vad det är, så då borde det ju inte visa positivt för nära inpå. 
    Tack för svar! Vi hade sex igår. Jag hade gärna velat lära på kvantitet, men jag har inte fått med min man på det 🙃. Det låter bekant med att man inte har positivt längre då. 🙂
  • Lugnoro
    Snorkfrökenhär skrev 2024-07-11 01:07:19 följande:

Enligt min temp så släpper mitt ägg 2 dygn efter första positiva ÄL-testet, jag får oftast positivt test två dagar i rad. Nån gång för längesedan hörde/läste jag att det är första stegringen som är den man ska gå på, man ska egentligen inte testa mer när man fått positivt ÄL-test.

Det bästa är att ha sex före ÄL så att spermierna redan finns och väntar på ägget när det släpper, man vet inte exakt hur länge ägget lever och det är ju individuellt också. Man brukar säga 24 timmar men vissa ägg lever bara några timmar, så bäst att ha sex före så simmare redan finns 😊

Spelar nog egentligen mindre roll om man har sex 1-2 dagar före ÄL eller precis på ÄL då spermierna kan leva längre än så men man försöker ju hitta bästa tillfället helt klart ändå 🙈

Tack för svar! Det är så mycket att lära sig om ägglossning. Men då vet vi hur vi ska tänka inför nästa ägglossning 🙂
  • Lugnoro
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-07-10 22:53:27 följande:
    Jag testade faktiskt i morse med ett testa-tidigt och det visade ett litet plus🥰 jag dubbelkollade med ett digitalt också och det stämde! Vi blev så glada! Men fick också en liten blödning så vi får väl se hur det går framåt. Oavsett kändes det väldigt skönt att det tog sig, eftersom jag fått något konstigt problem med hormonerna efter missfallet. Då vet jag att medicinen jag fick verkar fungera☺️ jag tror dock att mitt bim var lite tidigare än vad jag skrev, typ nu på fredag. Hoppas verkligen att yrseln beror på en liten i magen! Håller alla tummar för er andra! Lite extra hårt för alla som har försökt länge eller haft missfall eller utomkvedshavandeskap❤️
    Nämen grattis! Så roligt! Önskar er det bästa! 
  • Lugnoro
    Snorkfrökenhär skrev 2024-07-15 22:14:08 följande:
    Många gånger har min temp gjort en störtdykning precis innan ÄL eller på ÄL, kanske är så för dig denna gång? Eller så sovit konstigt? Tempen kan ju va känslig ibland? 
    Tack för svar. Jag tänker också så. Men nu är det ju två störtdykningar. Funderar på om kroppen försöker ha ägglossning, men misslyckas. Jag har sovit bra, men det har hänt mycket de här dagarna. 
  • Lugnoro

Mina bröst spänner. Men pga konstig graf vet jag inte när jag hade ägglossning och därmed inte heller när mensen ska komma. 

• Lugnoro

Snorkfrökenhär. Kan inte citera. 

Ja, vet inte alls vad jag ska tro. Är säker på att ägglossningen har varit iaf. Men inte när. 

Vad jobbigt att glömma termometern. Hoppas du får plus sedan! Har du några symptom? 

• Lugnoro

Har ni varit med om spökstreck från dessa test? 

Det är inte testa tidigt, och jag ska ha mens om tidigast två dagar. Jag testade inte heller på morgonen. Hmmm. 

Svar på tråden BIM juli 2024