• Anonym (Sökerhjälp)

    Jag ber alla som kan svara om jag tänker fel

    Hej, jag vill uttrycka min tacksamhet redan nu till alla som kommer ha ork att läsa och svara. Mitt mående är inte på topp just nu och jag har ingenstans att vända mig att få lite tips.

    Jag är skild sedan 3 år tillbaka och har 2 barn. Efter skilsmässan träffade jag en annan man som också separerade och har barn sedan innan. Nu har vi varit ihop i 2 år, det har varit många upp och nedgångar, min psykiska hälsa har blivit så mycket sämre. Jag är sjukskriven för utmattning, kämpar med barnen så mycket jag kan. Problemet är att jag har hamnat i en destruktivt förhållande, när det går bra då är det bra, när något händer då är det extremt dåligt. Han pendlar konstant mellan kyla och värme, han är svartsjuk och försöker styra ganska mycket. Jag har en utbildning och fastanställning och klarar mig ändå bra. Min familj anser att han är världens finaste då han så klart köpt in sig hos de och visar alltid hur omtänksam han är framför  de. De ser inte den bilden jag ser och vet inte vad jag går igenom bakom stängda dörrar. 


     
    Idag sa han till mig att jag är  egoistisk, tänker bara på mig själv. Om vi inte flyttar ihop nu så har vi ingen framtid, att han kommer börja jobba extra och vi ska inte ha någon tid ihop, att jag inte kan ta hänsyn till min son då det är ett barn och det jag som bestämmer. Han trycker mycket på den ekonomiska situation. Jag förklarade flera gånger att jag är rädd och känner mig inte trygg med honom känslomässigt men han säger då kommer jag aldrig våga ta steget och det är så klart jag som har problem inte han.
     
    Finns det någon vänlig själ som kan ge mig lite tips och råd. Jag börjar nämligen tvivla på mig själv, jag börjar tvivla på min uppfattning av allt. Jag försöker alltid se något bra i varje människa och förlåta när någon sårar mig.  Gör jag fel att jag vill vänta med allt?
  • Svar på tråden Jag ber alla som kan svara om jag tänker fel
  • Anonym (Evos)

    Du borde inte ens ha ett förhållande med den mannen. Det inser du väl ändå innerst inne?

  • Anonym (?)

    "Problemet är att jag har hamnat i en destruktivt förhållande, när det går bra då är det bra, när något händer då är det extremt dåligt"

    Gör slut. Ta hand om dig 8ch dina barn   

  • Anonym (Intuition)

    Lita på din magkänsla. Du tycker uppenbarligen inte att detta känns rätt och av det du skriver tycker jag också att han är den med problem. Borderline kanske..? Bryt med honom så ska du se att du kommer kunna må mycket bättre på egen hand. 

    Kram och lycka till. 

  • Anonym (Mimmi)

    Du ska absolut inte flytta ihop med honom. Du ska prioritera din hälsa och dina barn. 


    Låt honom göra slut, eller gör slut själv.

    Varför vill du stanna i en destruktiv relation?

  • Anonym (Enkelt)

    Ett enda råd: gör slut!! Räckte att läsa orden "destruktiv relation". Där ska det vara stopp. Resten är bara grädden på moset, så att säga. Hot och manipulation, psykisk misshandel, han verkar vilja utnyttja dig ekonomiskt också, och allt detta ovanpå ditt eget dåliga mående. GÖR SLUT.

  • Anonym (Xxx)

    Gör slut såklart!

    Du ska väl inte vara tillsammans med någon som gör dig olycklig bara för att din familj gillar personen?

    Du har barn och ska givetvis inte fortsätta ett förhållande de riskerar att fara illa i. Så gör slut! Idag!

  • EnAnonumius

    Citerar från TrådStarten:

    "Problemet är att jag har hamnat i en destruktivt förhållande, när det går bra då är det bra, när något händer då är det extremt dåligt. Han pendlar konstant mellan kyla och värme, han är svartsjuk och försöker styra ganska mycket."

    (slut på citatet)

    Jag sällar mig till flocken och ställer samma fråga.
    Varför är du ihop med denne man?

    Jag hoppas att du förstår att du har större värden än att bli behandlad som en dörrmatta?

    Lämna den mannen det kommer knappast bli bättre ju längre ni är ihop.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (!)

    Du har ansvar för ditt barns välmående, oavsett vad den här mannen säger. I ansvaret för ditt barn ingår att se till att barnets mamma har det bra och inte fastnar i destruktiva relationer. 

    Sådant beteende som mannen uppvisar brukar bli allt värre ju mer bunden partnern är till honom. Flytta inte ihop! Bli inte gravid! Då har han dig som i en liten ask och både ditt och din sons liv kommer att bli ett helvete.

  • Lynx123

    Honom ska du inte ha ett förhållande med över huvud taget. Du kommer brytas ner totalt. Göt något åt saken innan det är för sent. Du kommer må så mycket bättre efter en tid.

  • Anonym (Sökerhjälp)

    Tack så mycket för alla era svar,  jag känner att han har tagit ifrån all min värdighet och att barnen skulle ha det bättre om jag inte fanns 🙁. 

    Jag vill skriva ett exempel på hans beteende. Idag skulle vi promenera med hunden, vi går ut och jag säger att jag behöver gå in i affären för att köpa lite grejer. Jag går in och köper allt jag behöver för att fixa mat till oss. Jag kommer ut från affären och han finns inte där, jag ringer honom han svarar inte, så jag börjar promenera hem. Sen ser jag honom på andra sidan och han kollar på mig och går väldigt långsamt medans. Han stannar även och pratat med en man och jag väntar där med påsen i handen. Han kommer fram och jag säger till honom att inte såg honom från början och därför ringde men fick inget svar. Då säger han att hans mobil är på ljudlös, vi börjar gå och jag bär påsen ( stor påse ) medans han går långsamt med hunden. Sen säger han kolla hur du går ska jag ta påsen och kollar på mig som att jag gör något fel, jag svarar vet du vad det är lugnt du kan ge mig hunden också om det är så här. Så ger han mig hunden och går och skrattar åt mig. Han går hela vägen framför mig, när vi är nära hemmet då ser han tårar i mina ögon och då säger han till mig kolla vad du gör, alla kommer kolla på dig hur du gråter, jävla psykopat vad du skämmer ut mig och jag börjar gråta ännu mer och han säger till mig att alla kollar på mig och jag ska lära mig en läxa. Det blev kaos hemma där han passade på att skrika medans jag bryter ihop framför honom och sitter på golvet i mim egen sorg. 

Svar på tråden Jag ber alla som kan svara om jag tänker fel