• Anonym (Anonym och så)

23 år oskuld och inga ex

Vad hade ni tänkt om en person som var 23 år gammal aldrig haft något förhållande och oskuld? hade ni reagerat lite på det? Vad skulle anledningen till det kunna vara? 

• Svar på tråden 23 år oskuld och inga ex
  • Anonym (Erick)
    Anonym (33) skrev 2024-06-10 10:46:31 följande:

Till slut bestämde jag mig helt enkelt för att nöja mig med en man som jag inte var kär i innan det blev för sent. Så jag gjorde det, skaffade två barn och skilde mig efter några år. 

Det låter väldigt cyniskt, elakt mot mannen. Men han kanske gick in i förhållandet medveten om att du inte var kär i honom?
  • Anonym (33)
    Anonym (Erick) skrev 2024-06-10 11:01:09 följande:
    Det låter väldigt cyniskt, elakt mot mannen. Men han kanske gick in i förhållandet medveten om att du inte var kär i honom?
    Jadå det visste han om. Vi var båda ganska kuschade av livet då... Och vi har alltid haft ett bra samarbete om barnen. Kanske just för att om man inte är passionerat förälskad, så blir man inte heller passionerat svartsjuk och passionerat hämndlysten och hatisk senare... utan det är rätt lugnt hela tiden. 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (-) skrev 2024-06-07 22:45:39 följande:
    Ja, kanske blir det så. Lika bra att ge upp efter 40. De flesta singelmän i den åldern är nog inte mycket att satsa på ändå. Frånskilda med barn eller missanpassade sociala kufar med diagnos. 
    Ett år kvar för min del... 39 nu :(
  • Anonym (-)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-06-10 10:29:16 följande:
    Är du kvinna över 40 alltså?
    Ja.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (-) skrev 2024-06-10 15:04:15 följande:
    Ja.
    Surt. Jag har ändå en föreställning att det är "värre" för män att förbli oskulder än för kvinnor.
  • jontebula
    Rockärbäst skrev 2024-06-10 10:59:11 följande:

Min syster är 44 år och oskuld, har aldrig haft ett förhållande. 
    Anledningen är att hon inte kan släppa mamma.

Såna tjejer vill man ha, dom som inte är skadat gods.
  • Anonym (-)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-06-10 15:36:25 följande:
    Surt. Jag har ändå en föreställning att det är "värre" för män att förbli oskulder än för kvinnor.
    Det är nog värre för män. Jag klarar mig utan. Det finns viktigare saker i livet än samlag.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (-) skrev 2024-06-10 17:43:22 följande:
    Det är nog värre för män. Jag klarar mig utan. Det finns viktigare saker i livet än samlag.
    Jo. För en man som inte har haft kan det kännas som det viktigaste...
  • Anonym (-)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-06-10 17:56:10 följande:
    Jo. För en man som inte har haft kan det kännas som det viktigaste...
    De har en starkare sexualdrift. Det pockar inte på samma sätt för kvinnor, sexualiteten.
  • Anonym (Olika)
    Anonym (33) skrev 2024-06-10 10:58:37 följande:
    Nja. Äldre kvinnliga oskulder kan nog inte tänka sig att "ladda hem Tinder" och göra upp om engångssex med en främmande man. Äldre kvinnliga oskulder är oftast blyga och tillbakadragna, med höga ideal när det gäller sex - vare sig dessa ideal kommer från en religion eller inte. Så att göra upp om tinderdejter (som ska leda till sex omedelbart) eller att gå in på en krog och snacka upp någon man och följa honom hem samma kväll - är otänkbarheter. Det här förstår inte ensamma män tror jag. 

Dessutom är det ofta så, att är man ensam som kvinna så "tröstar man sig" ofta med romantiska drömmar, svärmerier, romantiska romaner och filmer och sådant. (Medan män tröstar sig med porr, som vissar upp en helt annan värld.) Och om man har huvudet fullt av bilder av Lorden och Guvernanten i ett 1800-tals-setting, som långsamt dras in i att bli kära i varandra, så blir det ännu mer otänkbart att göra upp om engångssex den första gången man ska ha sex någonsin, med en vilt främmande man. Det handlar ju inte bara om vad männen skulle vilja, utan om ifall kvinnan kan ro i land det, och i första hand om hon VILL ha sitt första samlag under de förhållandena... Det är inte alls så lätt som ni tror. 
    Ok fast då handlar det om att hon är för kräsen och orealistisk, hade hon verkligen velat ha sex så hade hon kunnat ladda ned tinder och träffat en helt okej kille inom en rimlig tid men istället så har hon sina högfärdiga drömmar om att tappa oskulden till någon man som knappt finns, typ som att en kille skulle sitta och vänta på att hans favoritporrstjärna/skådis/artist ska knacka på dörren och slita av honom byxorna.
Svar på tråden 23 år oskuld och inga ex