Anonym (Kim) skrev 2024-06-07 07:25:10 följande:
Man baxnar ju! Håller med Goneril.
När TS skriver att föräldrar plockar upp efter barn oavsett ålder ramlade jag nästan av kökssoffan.
Alltså det var definitivt grädden på moset!
Ingen som helst reflektion över varför många är arga och förbannade på Mia. Hon har gåskostymen på sig. Allt rinner av. Inget som helst egenansvar. Klart förvrängd syn på att samma krav gäller åt båda håll. Mia ska förlåtas och syrran ska älska Henne och inte vara arg/elak. Mia ska heller inte tacka för att syrran tagit hand om henne. Mia vill inte bli kallad en massa saker (som hon i mitt tyckande) är. Hon kan däremot döma ut din mamma som tjatig, jobbig, elak osv. Mia har sagt sanningar till mamman och systern. Mia är en jäkla krokodil. Stor käft och inga öron. Pansarskal mot alla typer av konsekvenser. Moralkompassen är totalt havererad. Det är mer synd om Mia än myrstackarna i skogen.
Huj! Vilken tjej!
När jag bor hos morsan så kommer min lathet in och då tycker jag att hon kan plocka. När jag bodde hos syrran så plockade jag nästan som det var mitt egna hem.
Jag har sagt flera ggr att jag har gjort fel.Men det är väl inte konstigt att jag inte vill bli kallade för tex gris/svin och äckel? Skulle du vilja det?
Jag har då sagt till syrran att jag tycker att hon är för elak men hon förstår inte det. Hon straffar mig och förmodligen njuter att jag lider.
Att jag säger att morsan tjat blir något av ett självförsvar för innerst inne så ver jag att morsan har rätt. Jag kan vara en latmask och slarvig som behöver få en ?spark i baken?