• Anonym (Orkar inte)

Min 14 åring har utbrott dagligen ........

Och jag  orkar inte med etta mera. Hon skriker, gnäller, uppkäftig och har världens raseriutbrott utan anledning. Det har bara blivit värre och värre. Nån mer därute som har tips på hur man  hanterar det på bästa sätt. Allt öser hon över mig, JAG ORKAR INTE MERA!!!!!

TIPS, RÅD!!!!!!!!!!MOTTAGES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Min 14 åring har utbrott dagligen ........
  • Anonym (Orkar inte)

...Hon varken lyssnar på mig eller lyder mig. Känns som att hon går bakåt i utvecklingen, istället för att bli mognare blir hon mer barnslig

• Hyllemor

Vad är hon arg över?
    Har hon alltid varit arg eller kom det plötsligt?
    Har hon någon att prata med?
    Gör ni fortfarande saker tillsammans? Om inte, varför vill hon inte det längre?

Även om man kan vara lättretlig som tonåring, så verkar det här extremt och jag förstår att du inte orkar längre. För att veta vad som kan göras, så behöver vi kanske nysta i vad det beror på.

• Lynx123

Sök hjälp. Kanske det har hänt någonting? Kanske det också kan vara bra om ni gör trevliga saker tillsammans?

• Anonym (T)

Jag säger inte att det måste vara så för er, men vi hade samma problem med vårt barn i den åldern. Hon hade extrema utbrott, arg och gapade och skrek så saliven sprutade. Det visade sig senare att hon hade ett allvarligt drogmissbruk.

• Anonym (Tvillingmorsan)

Puberteten är ju känd som en tuff tid för många. Det finns barn som har varit lätta eller relativt lätta, som förvandlas till små monster i tonåren. Sen finns det lugna och skötsamma tonåringar också, men inte alla föräldrar har sådan tur.

Däremot finns det ju en gräns för vad man som förälder eller omgivning ska behöva stå ut med. En tonåring får självklart inte bete sig hur som helst utan konsekvenser. Frågan är vad man ska göra. 

Din 14-åring verkar ha det jobbigt med sig själv. Kan det ligga något annat bakom? Har hon haft problem tidigare? Hur ser hennes vardag ut, umgänge mm. Fungerar skolan? 

• TvillingmammaVästgöte

Det låter inte normalt. Många ursäktar allt med tonårshormoner, men ofta ligger andra saker bakom det hela. Kanske är hon deprimerad? Eller drogberoende som någon föreslog. Ni bör söka hjälp för henne, för det låter inte normalt.

• Anonym (F)

Sluta prata med henne när hon skriker. Dra in förmåner. Även om livet är tufft i tonåren så får man inte ta ut det över sina föräldrar.

• Anonym (Samma)

Min 14 Åriga dotter är likada, men hon har svår Adhd/trotssyndrom.
    Det är fruktansvärt och jag hoppas att det blir lättare med tiden. Vi får kämpa på.

• Anonym (Orkar inte)

Sitter mest hemma på fritiden...Hon är helt ensam gällande kompisar ...sen hon började i högstadiet har hon blivit mer och mer ensam...nu har hon ingen att umgås med mera...då alla gamla kompisar lämnat henne. Och inga nya har ens försökt visa intresse av att lära känna henne.....detta har gjort att hon blivit ännu mera blyg och tillbakadragen och väldigt ensam...utfryst är hon 

Lider såå med henne 

Kan ju vara orsaken till hennes utbrott förstås.......

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Orkar inte) skrev 2024-06-10 15:57:30 följande:

Sitter mest hemma på fritiden...Hon är helt ensam gällande kompisar ...sen hon började i högstadiet har hon blivit mer och mer ensam...nu har hon ingen att umgås med mera...då alla gamla kompisar lämnat henne. Och inga nya har ens försökt visa intresse av att lära känna henne.....detta har gjort att hon blivit ännu mera blyg och tillbakadragen och väldigt ensam...utfryst är hon 

Lider såå med henne 

Kan ju vara orsaken till hennes utbrott förstås.......

Då är hon troligen deprimerad. 
Svar på tråden Min 14 åring har utbrott dagligen ........