Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

Min 14 åring har utbrott dagligen ........

Det låter inte normalt. Många ursäktar allt med tonårshormoner, men ofta ligger andra saker bakom det hela. Kanske är hon deprimerad? Eller drogberoende som någon föreslog. Ni bör söka hjälp för henne, för det låter inte normalt.

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Orkar inte) skrev 2024-06-10 15:57:30 följande:

Sitter mest hemma på fritiden...Hon är helt ensam gällande kompisar ...sen hon började i högstadiet har hon blivit mer och mer ensam...nu har hon ingen att umgås med mera...då alla gamla kompisar lämnat henne. Och inga nya har ens försökt visa intresse av att lära känna henne.....detta har gjort att hon blivit ännu mera blyg och tillbakadragen och väldigt ensam...utfryst är hon 

Lider såå med henne 

Kan ju vara orsaken till hennes utbrott förstås.......

Då är hon troligen deprimerad. 
  • TvillingmammaVästgöte

Jag tycker inte att man kan klandra en väldigt ensam och troligen deprimerad fjortonåring för att hon har utbrott, det är ju ett helt normalt symptom vid klinisk depression hos en tonårning. 

Jag läste precis på 1177 och där står det att det är vanligt att föräldrar upplever barnet som argt och irriterat när det i själva verket är ledset och deprimerat. 

Som förälder bör TS ta kontakt med skolan och skolhälsovården som första kontakt och troligen sen även BUP. 

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (p) skrev 2024-06-10 22:33:47 följande:

Vad fan är det med er? Det är normalt för tonåringar att ha utbrott. Och ni gapar om diagnoser och BUP, ni är fan inte kloka. 

Många ungdomar är deprimerade, man måste skilja mellan vad som är normalt och när någon mår dåligt. Jag tycker detta fall låter mycket värre än normalt tonårshumör. 
Svar på tråden Min 14 åring har utbrott dagligen ........