Kan man begära kejsarsnitt?
Hej alla! Vi vill verkligen ha ett andra barn om ca 1,5 år. Min förlossning gick relativt bra, förutom att mitt blodtryck blev jättehögt och de gav mig hela tiden blodtrycksmedicin som inte hjälpte. Utöver detta föddes mitt barn med en ovanlig sjukdom (ej genetisk).
nu är jag livrädd för att föda ett till barn. för det första har jag dödsångest. Jag ser framför mig hur jag får skyhögt blodtryck igen vilket leder till en stroke osv. För det andra är jag livrädd att få ett till sjukt barn, trots att barnets sjukdom inte är genetisk. Men allt kring att få ett sjukt barn var väldigt traumatiskt. väldigt stort operation i Stockholm direkt osv. Jag ser även risken att barnet blir sjukt i samband med förlossningen. Tex syrebrist. Jag känner att föda vaginalt inte finns på kartan. Jag vägrar av rädsla för mig själv, samt barnet. Kan man ?kräva? kejsarsnitt?
kan man ?kräva? extra noga kontroller på fostret på något sätt?
för att tillägga så kan mitt nuvarande barn leva ett väldigt normalt liv. Sjukdomen är kopplad till ett organ. Men jag ser framför mig att man får ett ÄNNU sjukare barn..