Till vilken ålder bor vuxna barn hemma?
Att bo hemma länge idag i städerna är inte ett dugg konstigt. Minst tio års kötid för en hyreslägenhet eller en rejäl insats + fet lön för att kunna köpa en lägenhet.
Att bo hemma länge idag i städerna är inte ett dugg konstigt. Minst tio års kötid för en hyreslägenhet eller en rejäl insats + fet lön för att kunna köpa en lägenhet.
Är det du som bestämmer hur folk ska göra med sina barn menar du?
Ditt sätt är inte allas sätt, finns länder i Europa där barn flyttat hemifrån när dom gifter sig. Vad som är normalt eller inte avgör inte du och dina likasinnade, man får ta beslut om sig själv och sin familj utan att medelålderns tanter ska läxa upp en!
Att ställa en person i valet att välja mellan sitt barn eller särbo saknar kärlek. Ultimatum är ingen framgångsrik väg för lyckliga relationer.
Är klokt av mannen att inte flytta till en lägenhet på de premisserna.
Men lugna ner dig! om 40 år när pappan har flyttat in på boende så kommer dottern att vara Självständig, vem du är som 21 definierar inte ditt liv eller framtid!
Jag bodde hemma som 21 åring och idag är jag helt självständig!
Varför ska dottern flytta in till en lägenhet med ockerhyror bara för att en kärring vill flytta in i hennes hem och få lägre kostnader ? Varför ska mannen som i första hand har lojalitet mot sin dotter tvinga henne till andrahandsmarknaden eller till en bostadsrätt med galet hög ränta bara för att jag kärring som är över 50 klagar på det ?
Hon är 21, hon vill resa och leva sina unga dagar, inte spendera all sin lön på hyror eller ränta, det är inte att inte vara självständig ä, hon jobbar i slutet av dagen hon tittar inte på Tv hela dagen!
Dessutom är tiden man har sina barn boendes hemma kort varför ha så bråttom? Snart blir hon kär skaffar barn och då har man inte samma tid till sin ursprungsfamilj, han vill ta vara på den tiden och inte förstöra det bara för att en ny flickvän som kan bytas när som helst vill det!
Och i slutet av dagen så är han och dottern nöjda och ni andra som har problem och åsikter om hur dom lever, så problemet sitter ändå inte hos dom utan er!
Jag funderade på varför jag tyckte situationen verkar bekant på något sätt. Nu kom jag på det!
Alla dessa trådar från älskarinnan som hoppas på att älskaren ska skiljas och flytta ihop med henne. Men först kan han inte för barnen är för små. Sedan kan han inte för frun har blivit arbetslös. Sen har hon blivit allvarligt sjuk så då passar det inte heller. Nu har hon blivit deprimerad och då kan han ju inte lämna henne.
"Ska jag fortsätta att vänta?" Alla svarar NEJ!
Nej, jag påstår inte att det är du som startat dessa trådar från "den andra kvinnan". Bara att problemet liknar deras. Mannen bedyrar och bedyrar, men kvinnan väntar förgäves på att han ska skiljas från sin fru. I detta fall på att han ska skiljas från sin dotter.