Anonym (Frustrerad) skrev 2024-05-31 12:12:32 följande:
Så svårt!!
Gör jag slut, så lär väl dottern flytta och han får huset sålt inom 3 månader. Och nästa tjej får allt det bästa, medan jag fick vänta helt förgäves.
Gör jag inte slut, så bor hon väl kvar hemma i 3 år till och huset blir inte sålt.
Inte lätt beslut alls, när man väntat i snart ett decennium på att ha något gemensamt med denne man.
Det låter som du är svartsjuk/avundsjuk på din efterträdare som får "det bästa" med denne man. (Jag undrar jag, vad som är så bra med honom som kan uppväga att han inte förmår behandla sin dotter som vuxen).
Han kommer att köpa en trea och han och dottern flyttar in. I bästa fall köper han en egen lägenhet till dottern också, men hon är alltid välkommen till hans lägenhet när hon vill. Vilket betyder att hon mestadels är hemma hos pappsen.
Så hans sambo tvingas bo ihop med den vuxna dottern, är det något att avundas?
Har ni någonsin rest bort tillsammans, du och din särbo? Nej, det går väl inte, då måste ju dottern tillbringa natten ensam.
Även om du kastat bort tio år på att vänta på denne man, behöver du inte kasta bort resten av livet.
Vad väntar du på, att ni bägge ska bli så gamla att ni kan flytta in på ett äldreboende tillsammans? Dit kan iaf inte dottern följa med. Såvida hon inte blir förtidspensionär pga diverse psykiska problem.