• Anonym (Mama)

Han anmälde henne!?

Idag fick jag frågan från dotterns lärare varför jag inte ska vara med på skolavslutningen, sa att klart jag ska det. Tydligen får bara två vuxna per familj vara med och hennes pappa har fyllt i sin flickvän!? Jag frågade om det spelar roll vems namn som är anmält och jo, de kommer checka av så det inte blir för många i salen och tydligen kan de inte ändra nu efter anmälningstiden gått ut!? Mailat rektorn och väntar på svar. Någon som varit med om det här??

• Svar på tråden Han anmälde henne!?
  • Anonym (Mama)
    Anonym (Ina) skrev 2024-05-28 16:19:30 följande:
    Fast som lärare vet man oftast vilka föräldrar som brukar närvara. Man brukar också uppmuntra föräldrar att komma.

Och jo har man ont om plats och satt max 2 anhöriga så kommer man hålla koll. 

Därmed inte sagt att pappan gjort det med flit. Han har förmodligen tänkt två vuxna ur sin familj. 
    Nej, han gjorde det definitivt med flit. Han hoppades nog att jag inte skulle veta något förrän det var dags.
  • Anonym (varför)
    Anonym (Ina) skrev 2024-05-28 16:19:30 följande:
    Fast som lärare vet man oftast vilka föräldrar som brukar närvara. Man brukar också uppmuntra föräldrar att komma.

Och jo har man ont om plats och satt max 2 anhöriga så kommer man hålla koll. 

Därmed inte sagt att pappan gjort det med flit. Han har förmodligen tänkt två vuxna ur sin familj. 
    Så lärare lägger sig i vilka föräldrar eller andra anhöriga som kommer på avslutningen? Och påtalar för en förälder och frågar varför denne inte ska komma? 

Aldrig någonsin med tre barn har jag varit med om det. Inte heller att någon uppmuntrat mig att komma. 

Man kan hålla koll på att max två anhöriga kommer genom at pricka av hur många per barn som kommit, man behöver inte veta exakt namn. Om jag tex är ensamstående och vill ta med mormor, men sen ändrar mig och tar med moster. Inget som påverkar skolan att en annan person kommer av de två som tillåts per barn. 
  • Anonym (Ina)
    Anonym (varför) skrev 2024-05-28 16:26:45 följande:
    Så lärare lägger sig i vilka föräldrar eller andra anhöriga som kommer på avslutningen? Och påtalar för en förälder och frågar varför denne inte ska komma? 

Aldrig någonsin med tre barn har jag varit med om det. Inte heller att någon uppmuntrat mig att komma. 

Man kan hålla koll på att max två anhöriga kommer genom at pricka av hur många per barn som kommit, man behöver inte veta exakt namn. Om jag tex är ensamstående och vill ta med mormor, men sen ändrar mig och tar med moster. Inget som påverkar skolan att en annan person kommer av de två som tillåts per barn. 
    Lägger sig i? Vad är det med dagens lättkränka människor? Det var en enkel fråga om varför TS inte kommer. Massvis med föräldrar glömmer eller har missat informationen. 

Jo det är normalt att fråga varför en förälder inte kommer på sitt barn skolavslutning. För många barn är det viktigt. Man behöver inte svara. 

Det är så skolan kommer göra. Namn = barnet och att man släpper in 2 vuxna per barn/namn. 
  • Anonym (Ina)
    Anonym (Mama) skrev 2024-05-28 16:21:41 följande:
    Nej, han gjorde det definitivt med flit. Han hoppades nog att jag inte skulle veta något förrän det var dags.
    Jättetråkigt TS. 

Prata med läraren och förklara. I bästa fall så kan du vara med ändå utan att flickvännen behöver avstå (antar att det blir kaos då) och sen tar du upp situationen efter. Antingen själv med pappan eller via familjerätten. 
  • Grusibrallan1

Vi har samma begränsningar på avslutningen. jag tänker att du får komma tidigt så att du är där innan dem oxc gå in. Bara säg att du är X mamma. 

• Tecum

Det är inte skolans fel eller deras sak att styra upp vilka som kommer på avslutningen. Det får du ta med dit ex och hans flickvän.

• Anonym (Gryning)

Det är skolans fel och inte ditt ex ansvar att lösa.

• Anonym (M)
    Anonym (Gryning) skrev 2024-05-28 18:05:54 följande:

Det är skolans fel och inte ditt ex ansvar att lösa.

Hur kan det vara skolans fel?

Ska skolan ta ansvar för föräldrarnas relationer nu också? Är man vuxen nog att skaffa barn är man vuxen nog att ta ansvar för sitt privatliv, med eller utan ex.
  • Anonym (Gryning)
    Anonym (M) skrev 2024-05-28 18:09:30 följande:
    Hur kan det vara skolans fel?

Ska skolan ta ansvar för föräldrarnas relationer nu också? Är man vuxen nog att skaffa barn är man vuxen nog att ta ansvar för sitt privatliv, med eller utan ex.
    För att det uppenbart är det. Ett barn har två föräldrar, då behöver de skicka en inbjudan till vardera förälder. 
  • Tecum
    Anonym (Gryning) skrev 2024-05-28 18:15:08 följande:
    För att det uppenbart är det. Ett barn har två föräldrar, då behöver de skicka en inbjudan till vardera förälder. 
    Föräldrar måste kunna kommunicera om barnen och deras aktiviteter. Om de inte kan det är det inte skolans ansvar, det får de reda ut själva.
Svar på tråden Han anmälde henne!?