Anonym (Mama) skrev 2024-05-28 11:57:20 följande:
Han anmälde henne!?
Idag fick jag frågan från dotterns lärare varför jag inte ska vara med på skolavslutningen, sa att klart jag ska det. Tydligen får bara två vuxna per familj vara med och hennes pappa har fyllt i sin flickvän!? Jag frågade om det spelar roll vems namn som är anmält och jo, de kommer checka av så det inte blir för många i salen och tydligen kan de inte ändra nu efter anmälningstiden gått ut!? Mailat rektorn och väntar på svar. Någon som varit med om det här??
Detta låter så osannolikt.
Om det nu var så att en mamma inte ska komma och en pappa går med sin nya. Varför skulle läraren ifrågasätta det? Varför lägger sig en lärare i vilka eller om föräldrar kommer på en skolavslutning?
Jag har tex inte varit med på något av mina barns avslutningar på flera år, inte sedan mina barn gick ut trean kanske. Ingen som undrar över det. Och nån gång kunde bara en av oss föräldrar gå, för att den andra hade förhinder. Ingen som undrade över det, och varför skulle de?
Också väldigt konstigt att de skulle pricka av namnen på dem som kommer, skulle mycket väl räcka att två personer checkar in per respektive barn.
Så nej, detta tror jag att du hittar på för att göra en tråd och skapa diskussion.