• Anonym (Mamma)

15-åring läxade upp min pojkvän...

Jag vet inte vad jag ska göra just nu... dottern har förstått att jag inte mår något vidare med min pojkvän. Han är väldigt snäll... en av de snällaste jag vet, ärligt... men han har så många demoner som ibland kommer upp och går ut över mig. Han blir osäker, ibland svartsjuk, ifrågasätter mina känslor osv... och jag orkar verkligen inte mer, men jag klarar inte av att såra honom genom att lämna. Har sagt ifrån många gånger...

Hur som helst, idag råkade min 15-åring höra lite. Hon var bredvid när jag svarade och han kastade sig in i nästa ifrågasättande direkt... innan jag hann reagera ryckte hon åt sig telefonen och sa  något i stil med "väx upp för helvete, hon ska inte behöva dalta med dig och hon förtjänar inte din jävla misstro!" Sen la hon på...

Vi har knappt pratat sen dess och jag vet inte vad jag borde göra nu... hon har ju rätt, är mest så chockad att min timida lilla tjej som får panik av telefonsamtal med andra än närmsta familjen och vänner kunde göra något sånt...

• Svar på tråden 15-åring läxade upp min pojkvän...
  • Anonym (Moa)

Ge dottern beröm för att hon är smartare än sin mamma 

• Anonym (B)

Usch stackars barn. Har du ingen självrespekt? man drar inte in sina barn i tjafs med pojkvännen. 

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Moa) skrev 2024-05-25 22:06:17 följande:

Ge dottern beröm för att hon är smartare än sin mamma 

Lägg ner med "smartare". Jag vet att jag borde lämna, men efter allt han varit med om är det jättesvårt att såra honom så. Han är inte dum, han mår inte bra själv och tyvärr går det ut över den enda han känner sig trygg med. Jag förstår varför det blir så, men jag försöker hålla fast vid tanken att det inte är mitt ansvar att ta hand om honom... 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (B) skrev 2024-05-25 22:07:50 följande:

Usch stackars barn. Har du ingen självrespekt? man drar inte in sina barn i tjafs med pojkvännen. 

Jag har inte dragit in henne, hon har hört själv. Hon är beskyddande över mig efter allt hennes pappa utsatte mig för. Och sen tjafsar vi inte heller. Jag hann knappt säga något alls innan hon ryckte åt sig telefonen.

• Anonym (Moa)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-25 22:10:46 följande:
    Lägg ner med "smartare". Jag vet att jag borde lämna, men efter allt han varit med om är det jättesvårt att såra honom så. Han är inte dum, han mår inte bra själv och tyvärr går det ut över den enda han känner sig trygg med. Jag förstår varför det blir så, men jag försöker hålla fast vid tanken att det inte är mitt ansvar att ta hand om honom... 
    Om du vill vara hans mamma, ok, men om du vill ha ett förhållande, lyssna på din smartare dotter 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Moa) skrev 2024-05-25 22:14:22 följande:
    Om du vill vara hans mamma, ok, men om du vill ha ett förhållande, lyssna på din smartare dotter 
    Jag är inte hans mamma, sluta låtsas att du vet något om oss. Alla kan inte bara lämna hur lätt som helst, för mig är det jättesvårt att såra någon.
  • Anonym (my2cent)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-25 22:16:08 följande:
    Jag är inte hans mamma, sluta låtsas att du vet något om oss. Alla kan inte bara lämna hur lätt som helst, för mig är det jättesvårt att såra någon.
    Det svider att bli lämnad eller bortvald.

Men ingenting sårar mer än att inse att man blivit lurad, att den andra inte kände nog förtroende för att vara ärlig och berätta hur denne egentligen kände. 

Om du inte mår bra i förhållandet så är det viktigt att inte fortsätta förstöra för dig själv och för din dotter som tar för mycket ansvar för sin mamma.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-25 22:16:08 följande:
    Man ska inte ha en relation för att man tycker synd om någon, det kan hans mamma göra. Det klart att det är svårt att såra någon, bra att du får hjälp av din dotter. 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Moa) skrev 2024-05-25 22:25:28 följande:
    Man ska inte ha en relation för att man tycker synd om någon, det kan hans mamma göra. Det klart att det är svårt att såra någon, bra att du får hjälp av din dotter. 
    Jag älskar honom, det gör jag... men han är inte bra för mitt mående. Jag har försökt lämna honom många gånger, men när han blir ledsen klarar jag inte att stå på mig.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (my2cent) skrev 2024-05-25 22:22:28 följande:
    Det svider att bli lämnad eller bortvald.

Men ingenting sårar mer än att inse att man blivit lurad, att den andra inte kände nog förtroende för att vara ärlig och berätta hur denne egentligen kände. 

Om du inte mår bra i förhållandet så är det viktigt att inte fortsätta förstöra för dig själv och för din dotter som tar för mycket ansvar för sin mamma.
    Vilket ansvar är det hon tar för mig menar du?
Svar på tråden 15-åring läxade upp min pojkvän...