• Anonym (Ts)

Familj accepterar inte min sambo

Min familj och egentligen alla i min närhet tycks ha problem med mitt samboförhållande. Vi är 30 respektive 50 år och det är inte populärt och jag har absolut viss förståelse över det men jag är vuxen och tycker faktiskt inte de har rätt att lägga sig i vem jag har valt att leva med. 

Men det som fått bägaren att rinna över för mig nu är att JAG har fått skit från min familj att DEM inte har träffat min sambo. Men dom har aldrig någonsin bjudit in honom utan bara mig när det har varit kalas/middagar/julafton osv. 

Men nu i sommar hade min familj med sina respektive planerat in en liten utflykt och jag sa att min sambo gärna vill följa med och från början var det inga frågetecken men nu har jag fått veta att min sambo inte är välkommen men att jag såklart får följa med. 

Tydligen ska det vara min bror med hans respektive som inte tyckte det är okej men dom är ju själva medbjudna till denna utflykt, det var inte ens deras idé så tycker det är fult av dom att säga ifrån. 

Vad gör man? Säga upp kontakten med sin familj? Dom verkar ju inte vilja träffa min sambo men samtidigt är det MITT fel att det är så. Någon som är med om samma sak? 

• Svar på tråden Familj accepterar inte min sambo
  • Anonym (B)

Du beter dig ju som en fjortonåring, kanske därför dom tycker åldern är olämplig om du mentalt är som en tonåring. 

• Majviva
    Anonym (Ts) skrev 2024-05-26 11:13:19 följande:
    Jag har ju redan fått en förklaring. Syrran sa att dom inte vill att ?familjedagen? ska bli förstörd eller konstig för att min sambo är med.
    Men de måste ju ge en förklaring till varför den skulle bli konstig för att den du bor och lever ihop med är med?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (B) skrev 2024-05-26 11:33:42 följande:
    Du hade ju en chans att bjuda hem dom innan de skapat En negativ uppfattning om honom. omoget att blocka. 
    Haha nej, man kanske inte vill bjuda hem familjen innan man vet att det är seriöst
  • Anonym (Ts)
    Majviva skrev 2024-05-26 11:46:59 följande:
    Men de måste ju ge en förklaring till varför den skulle bli konstig för att den du bor och lever ihop med är med?
    Ja jag får väl fråga igen men förstår inte när det inte kommer bli konstigt för dom att träffa honom
  • Anonym (Kalla)
    Anonym (Ts) skrev 2024-05-26 20:05:24 följande:
    Haha nej, man kanske inte vill bjuda hem familjen innan man vet att det är seriöst
    Man när det blev seriöst, varför bjöd du inte då? Det blev väl inte seriöst i förra veckan, eller?
  • Anonym (B)
    Anonym (Ts) skrev 2024-05-26 20:05:24 följande:
    Vem har sagt att du skulle bjuda hem dom innan det blev seriöst?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (B) skrev 2024-05-26 11:34:21 följande:

Du beter dig ju som en fjortonåring, kanske därför dom tycker åldern är olämplig om du mentalt är som en tonåring. 

Men snälla, du har väl inte en aning om hur min relation är till dessa människor som jag valt att blocka? Jag och min bror har inte haft den bästa syskonrelationen men vi har aldrig varit osams heller men att jag inte ska få ta med min sambo som jag delar mitt liv med på en utflykt som inte ens är min bror eller hans sambos idé tycker jag är omoget om nått. Alla får ta med sina respektive förutom jag? Vad är det för jävla nedvärdering. 

• Anonym (Ts)
    Anonym (B) skrev 2024-05-26 20:10:19 följande:
    Vem har sagt att du skulle bjuda hem dom innan det blev seriöst?

?Du hade ju en chans att bjuda hem dom innan de skapat En negativ uppfattning om honom. omoget att blocka.?

Dem skapade en negativ uppfattning pga ålderskillnaden innan det ens blivit seriöst. 

Vi är olika men för min del har jag jävligt svårt att bjuda hem folk som väljer att skapa negativa åsikter innan de ens träffat personen. 

• Anonym (Ts)
    Anonym (Kalla) skrev 2024-05-26 20:07:09 följande:
    Man när det blev seriöst, varför bjöd du inte då? Det blev väl inte seriöst i förra veckan, eller?
    Men vad är det du inte fattar? Varken han eller jag hade lust att bjuda hem några efter det när dom redan innan bestämt sig att vårt förhållande är konstigt eller vad de nu tycker pga ålderskillnaden. 
  • Anonym (Kalla)
    Anonym (Ts) skrev 2024-05-26 20:16:06 följande:

?Du hade ju en chans att bjuda hem dom innan de skapat En negativ uppfattning om honom. omoget att blocka.?

Dem skapade en negativ uppfattning pga ålderskillnaden innan det ens blivit seriöst. 

Vi är olika men för min del har jag jävligt svårt att bjuda hem folk som väljer att skapa negativa åsikter innan de ens träffat personen. 

Då får du vänta tills de bjuder in, om du inte vill det själv. Det är ju du som vill att de ska träffas, och inte dom. Så varför ska de bjuda in?
  • Anonym (SL)
    Anonym (Ts) skrev 2024-05-26 20:18:21 följande:
    Men vad är det du inte fattar? Varken han eller jag hade lust att bjuda hem några efter det när dom redan innan bestämt sig att vårt förhållande är konstigt eller vad de nu tycker pga ålderskillnaden. 
    Dåså.
    Då är det väl bara att låta allt vara.
    Ni lever ert liv och de sitt.
    Du verkar ju ha bestämt dig,...DU har varken någon lust eller anser att du ska göra något....
    Så det enda som återstår är ju att vänta på att de plötsligt ändrar sig...
    Lycka till får man väl säga....
  • Majviva
    Anonym (Ts) skrev 2024-05-26 20:06:40 följande:
    Ja jag får väl fråga igen men förstår inte när det inte kommer bli konstigt för dom att träffa honom
    Nej precis och ju längre tiden går desto konstigare kommer det att bli..
  • Anonym (Familjerelationer)
    Anonym (Ts) skrev 2024-05-25 23:24:05 följande:

Jag har pratat med mamma, rätt tidigt i relationen att jag blir ledsen av att de inte verkar acceptera men hon förnekar i vanlig ordning att det inte alls är så. 

Och bara för några veckor sen hade jag ett ordentligt samtal med syrran på hennes intiativ och då sa hon b.l.a att det ??snart är dags att träffa honom?? för det blir så konstigt annars men nu får han ju inte ens komma. 

Vad säger din pappa då? Vad menar du med att mamma förnekar i vanlig ordning? Har hon psykisk ohälsa eller varför ligger tråden i det forumet?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Familjerelationer) skrev 2024-06-01 07:24:03 följande:
    Vad säger din pappa då? Vad menar du med att mamma förnekar i vanlig ordning? Har hon psykisk ohälsa eller varför ligger tråden i det forumet?

Han har väl inte uttryckt något speciellt men vi har ingen nära relation heller. Man pratar inte om privata/känsliga/jobbiga saker med honom. 

Jag tror mamma är konflikträdd och verkar inte vilja se verkligheten och förnekar när jag säger emot och berättar om hur jag upplever saker. Tex så hade jag en kompis från tidig ålder pga att våra föräldrarna kände varandra. Jag ville inte vara kompis med henne men tvingades ändå umgås med henne. Hon var manipulativ och har skadat mig så pass mycket att det idag sitter kvar i vuxen ålder. 

Bara senaste året så berättade jag för mamma att jag aldrig ville vara hennes vän men att dem tvingade mig trots att även min mamma inte ens tyckte om henne. Hon sa att hon inte hade förstått det under alla 18 år som vi var vänner. 

Svar på tråden Familj accepterar inte min sambo