Familj accepterar inte min sambo
Min familj och egentligen alla i min närhet tycks ha problem med mitt samboförhållande. Vi är 30 respektive 50 år och det är inte populärt och jag har absolut viss förståelse över det men jag är vuxen och tycker faktiskt inte de har rätt att lägga sig i vem jag har valt att leva med.
Men det som fått bägaren att rinna över för mig nu är att JAG har fått skit från min familj att DEM inte har träffat min sambo. Men dom har aldrig någonsin bjudit in honom utan bara mig när det har varit kalas/middagar/julafton osv.
Men nu i sommar hade min familj med sina respektive planerat in en liten utflykt och jag sa att min sambo gärna vill följa med och från början var det inga frågetecken men nu har jag fått veta att min sambo inte är välkommen men att jag såklart får följa med.
Tydligen ska det vara min bror med hans respektive som inte tyckte det är okej men dom är ju själva medbjudna till denna utflykt, det var inte ens deras idé så tycker det är fult av dom att säga ifrån.
Vad gör man? Säga upp kontakten med sin familj? Dom verkar ju inte vilja träffa min sambo men samtidigt är det MITT fel att det är så. Någon som är med om samma sak?