AndreaBD skrev 2024-08-26 10:14:44 följande:
Man känner igen dig på dina helt vurpade åsikter, fadern. svart är vitt och god är ond. Helst blanda bort korten och hoppas på att folk blir så förvirrade att de inte vet vilket. Men det är du som är extremisten.
Fadern? Vad handlar det om? Har du faderskomplex?
Jag önskar att du kunde beskriva lite bättre hur du menar, annars är det meningslöst att bemöta dina kommentarer.
Det jag tycker är extremt är tex:
- att hävda rätten till hela det historiska Palestina, inklusive Västbanken och Gaza även om det innebär att man begår folkmord och krigsbrott för att ta över dessa områden.
- att anse att Israel bör expandera ytterligare för skapa Stor-Israel, baserat på bibliska gränser.
- att förespråka renodlad judisk stat och hävda att araber tex inte har samma värde som judar
- att motsätta sig jämlika rättigheter för icke-judiska invånare
- att stödja aggressiv utbyggnad av judiska bosättningar på ockuperade områden.
- att se bosättningar som ett sätt att befästa judisk kontroll över territorier.
- att blanda religiösa och nationalistiska motiv för att rättfärdiga folkmord, krigsbrott och ockupation.
- att hävda en gudomlig rätt till landet baserat på bibliska löften.
- att förneka palestiniernas nationella rättigheter och historiska anknytning till landet trots uppenbar historisk existens av palestinier i Palestina.
- att stödja och förespråka tvångsförflyttning av palestinier från Israel och de ockuperade områden.
- att försvara bombningar av civila
Allt detta är något som starkt förekommande i Israel och bland alla de som stödjer Israel.
Som du ser, är jag mycket tydlig och "blandar inte bort korten". Skulle vilja gärna att du tar dig tid och svarar på alla dessa punkter och förklarar för mig på vilket sätt är det inte extremt.