Inlägg från: Anonym (Anti-extremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anti-extremist)

Israel folkmord

AndreaBD skrev 2024-11-02 00:21:51 följande:
    Du vet mycket väl var bevisen finns. På UN-watch sidan är allt noggrant dokumenterat. Allt som dessa UNWRA-anställda har skrivit på sociala medier finns där. 
    UN Watch är sionistisk propagandamaskin. Kolla bara vilka som styr där. Du läser bara sionistisk propaganda och lever totalt isolerad i den sionistiska bubblan.
    AndreaBD skrev 2024-11-02 00:25:50 följande:
    Irgun och Haganah fanns .... på 1920 - 40-talet ungefär? Vad jag minns. 
    Det är som att säga att det finns tyska terrorister så som .... SA? 

Det är det som är poängen. HAMAS finns NU. Och de är jäkligt aktiva. Jag länkade ju till en sida om palestinska självmordsbombningar. En stor del låg ju Hamas bakom. 
    Har du glömt att IDF sysslar med statsterrorism? Även de israeliska bosättares terrorism mot palestinier på Västbanken ökar hela tiden. Detta inkluderar mord, misshandel, mordbrand, vandalism och stenkastning, skjutningar, ofta riktat mot palestinska gårdar och lundar i anslutning till judiska bosättningar . Våldet ses av människorättsgrupper som en del av en bredare strategi av extremistiska bosättare för att terrorisera och skrämma palestinier, med målet att utöka Israels närvaro i de ockuperade områdena .

Den israeliska regeringen och militären har kritiserats för att inte göra någonting alls för att på ett adekvat sätt skydda palestinier eller åtala förövare, vilket leder till ett klimat av nästan fullständig straffrihet. Bosättarvåld möts ofta av ett dämpat svar från myndigheterna, med soldater som väldigt ofta till och med hjälper bosättarna i dessa atacker.

Extremistiska sionistiska fraktioner fortsätter hela tiden att rättfärdiga och utföra attacker, inklusive mot kristna tillbedjare i Jerusalem . Ökningen av antikristna hatbrott av bosättare är en del av en bredare trend av ökat våld och extremism i det israeliska samhället . Bosättarnas våld mot palestinier, som möjliggörs av bristen på ansvarsskyldighet är ett allvarligt hot mot säkerheten och utsikterna för fred i regionen.

De extrema bosättarna är nog nästan lika extrema och våldsamma som Hamas. 

AndreaBD skrev 2024-11-02 00:19:50 följande:
    Otroligt! Påstår du verkligen att jag skulle ha sagt att det skulle vara okej att döda civivla palestinier???? Jag har anmält det här inlägget förstås. 
    Ja. Du skrev bla att de kan skylla sig själva eftersom majoritet röstade för Hamas!
    AndreaBD skrev 2024-11-02 00:25:50 följande:
    Irgun och Haganah fanns .... på 1920 - 40-talet ungefär? Vad jag minns. 
    Det är som att säga att det finns tyska terrorister så som .... SA? 

Det är det som är poängen. HAMAS finns NU. Och de är jäkligt aktiva. Jag länkade ju till en sida om palestinska självmordsbombningar. En stor del låg ju Hamas bakom. 
    Några uppmärksammade terroratacker under de senaste decennierna inkluderar:

Baruch Goldsteins attack 1994 i Hebron, där han dödade 29 muslimska bedjande.

Mordet på Israels premiärminister Yitzhak Rabin 1995, utfört av Yigal Amir.

Eden Natan-Zadas dödande av fyra israeliska araber 2005.

Yaakov Teitels bombdåd och mord i Israel under 2000-talet.

Brandattacken mot en palestinsk familj i Duma 2015.

Det är dock viktigt att komma ihåg att terrorism inte representerar alla judar eller israeliska medborgare. Samtidigt är det nödvändigt att vara uppmärksam på och motverka alla former av försök att utmåla alla palestinier som terrorister eftersom Hamas är terrorister.
    AndreaBD skrev 2024-11-02 11:40:28 följande:
    Det jag skrev var dubbeltydlig märkte jag. Och du tolkade det fel. Jag ska formulera det entydigt:

Om man har bevis, så spelar källan ingen roll. 

Fakta är fakta, bevis är bevis. Oavsett vem som publicerar dessa. 
    Så informationskälla är inte viktigt nu, fröken? Nu säger du emot dig själv igen. Nämligen du själv kräver hela tiden att man ska ange infokälla. Du avfärdar historiska bevis tex från FN och stora internationella organisationer men sedan uppger "det stämmer inte eftersom min vän som bor i Israel säger att..."

Sjäkvklart är det viktigt varifrån "bevis" kommer eftersom det kan vara avgörande om det är verkligen ett bevis eller inte. 
    AndreaBD skrev 2024-11-02 11:26:47 följande:
    Vem säger det? 

Dagens FN omfattar många diktaturer och autokratier, de demokratiska länderna är i minoritet. Det var inte så i början
    Israelvänner är ensama i att tycka så. Och det finns en anledning till det. FN skriver rapporter om Israels hemska krigsbrott mot palestinier. FN tar fram resolutioner som vill stoppa israels hemska krigsförbrytelser. Det enda landet som gör FN till en ofunktionell organisation är USA som sätter veto i princip mot alla sådana resolutioner. 
    AndreaBD skrev 2024-11-02 14:06:02 följande:
    Jag bara förklarar det för tredje gången för NIkha att hon missförstått meningen. Och jag tänker inte förklara källkritik för dig, eftersom du ändå inte vill lära dig rätt. Och jag har förstås inte sagt mot mig själv, utan jag har försökt förklara detta för dig ungefär 5 eller 6 gånger tidigare. Läs på vad källkritik innebär. Jag orkar inte längre förklara det för dig. 
    I nästan alla dina inlägg säger du emot dig själv. Jag har aldrig tidigare sett att någon gör narr av sig själv på det sättet. Du anger nästan aldrig några källor och de få gångerna du gör det är det sionistika lögner, propaganda från källor som har starka kopplingar till sionistiska organisationer som tex stödjer de olagliga bosättningar.

Här är bara ett litet plock av alla konstiga inlägg som du borde känna ugen och som beskriver hur sionisternas "logik" ser ut:

Vi blev fördrivna härifrån för två tusen år sedan av romare och nu, två tusen år efter, har vi rätt att fördriva palestinier och skapa vårt land här. Men vi är moderna och civiliserade.
    Hamas vill utplåna Israel så nu ska vi utplåna oskyldiga palestinier men det är inte samma sak.
    Hamas är terrorister så nu har vi rätt att terrorusera och döda civila palestinier men vi är inte muslimer så vi räknas inte som terrorister.
    När Hamas hänsynslöst dödar civila är det terroristatack men när vi lika hänsynlöst dödar 40 gånger fler oskyldiga civila, varav hälften är barn, då är det försvar. Det är Hamas fel att vi dödar oskyldiga palestinier och det är offrens fel att de inte kan fly någonstans.

Så "same same but different" som en rolig figur sa. Vi gör samma saker som Hamas men ser oss sim civiliserade med demokratiska värderingar medans de andra är galningar och terrorister.
    AndreaBD skrev 2024-11-02 14:10:57 följande:
    Exakt, och om du tittar på inlägg 1550 så ser du EN mening med två möjliga tolkningar. 

Jag är ju van vid att man måste tala om för tonåringar 5 gånger, men du borde kunna läsa bättre. 
    Och där kommer det igen. När någon påpekar att dina påståenden är inte rimliga, är felaktiga eller att du säger emot dig själv, går till personlig atack och påståenden om att man inte kan läsa. Det visar bara att du famlar och inte kan föra en diskussion med argument. Enligt dig har Israel rätt att göra allt det som palestinier inte har rätt att göra.
    AndreaBD skrev 2024-11-02 14:08:35 följande:
    Snälla, lägg ner, jag är själv språklärare och om du inte förstår dubbeltydigheten efter att jag har visat upp de två möjliga tolkningar  - du skulle inte klara ett godkänd betyg i svenska med den läsförståelsen.
    🤣👍

Du fumlar fröken. Det är det det handlar om. Du argumenterar inte och sättet du skriver på avslöjar att du har mycket extrema åsikter och när du avslöjas kommer du med bara med förolömpningar typ "du kan inte läsa".

Det är sådana som du som gör att israelvänner får dåligt rykte.

Världens mest moraliska militär?

Svar på tråden Israel folkmord