Inlägg från: Anonym (Anti-extremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anti-extremist)

Israel folkmord

AndreaBD skrev 2024-11-01 18:32:45 följande:
    Att vara emot en judisk stat i teorin är antisionism. Att vilja förstöra en bestående judisk stat och döda alla judar är antisemitism. Så, för att inte tro det värsta om folk, tänker jag - kanske har man inte tänkt igenom alla konsekvenser. Andra tänker kanske mer pessimistiskt, dvs. att alla som inte vill ha en judisk stat är antisemiter? 
    Jag har aldrig tidigare sett att någon så ofta degraderar sina åsikter så ofta som du gör.

Du säger emot dig själv hela tiden.
    AndreaBD skrev 2024-11-01 18:35:25 följande:
    Vi har betydligt mer kriminella grupper och personer i Sverige. BETYDLIGT fler. Så vad bevisar det?
    Vi pratar om terrotister inte om kriminella.Förstår du skillnaden? 

Jag kan berätta lite om massakern i Deir Yasin den 9 april 1948, dit den sionistiska armén Haganah lät sända de fristående Irgun och Sternligan, som leddes av Menachem Begin, som senare blev israelisk premiärminister. Många palestinier dödades när deras hus besköts med maskingevär, resten samlades ihop och mördades, ett antal kvinnor efter att först ha våldtagits. 

Just Deir Yasins öde lyftes fram och basunerades ut av sionisterna själva i högtalare, för att få befolkningen att fly av skräck när de skulle ta över palestinska byar.

Deir Yasin ingick i den mer planerade och storskaliga operationen för erövring och etnisk rensning, Plan Dalet.

Historien om Israel är från början till slut en fråga om kolonisation, terror och fördrivning av Palestinas egen befolkning, rasism och apartheid.

Det är stor skillnad mellan den terrorismen och kriminalitet i Sverige. Vet inte ens hur du kan jämföra dessa. Det är skrattretande.
    nihka skrev 2024-11-01 19:34:32 följande:
    Mest?

Är det en tävling eller? Två fel gör inte ett rätt.

ALL terrorism anser jag vi ska oroa oss för.
    De extrema sionisternas logik är:
    Vi blev fördrivna härifrån för två tusen år sedan av romare och nu, två tusen år efter, har vi rätt att fördriva palestinier och skapa vårt land här. Men vi är moderna och civiliserade.
    Hamas vill utplåna Israel så nu ska vi utplåna palestinier men det är inte samma sak.
    Hamas är terrorister så nu har vi rätt att döda alla civila palestinier men vi är inte muslimer så vi kan inte vara terrorister.
    När Hamas hänsynslöst dödar civila är det terroristatack men när vi lika hänsynlöst dödar 40 gånger fler, varav hälften barn, då är det försvar. Det är Hamas fel att vi dödar oskyldiga palestinier och det är offrens fel att de inte kan fly någonstans.

Så "same same but different" som en rolig figur sa. Vi gör samma saker som Hamas men är civiliserade med demokratiska värderingar medans de andra är galningar.
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-11-01 21:33:56 följande:
    Ja så gulligt att föreslå att alla araber stannar inom Israel och blir medborgare, men många flydde och ville inte bli medborgare. 
    🤣👍

Helt otroligt. Du måste börja läsa annat än bara sionistisk propaganda.

Låter det här som att palestinierna erbjöds att stanna och känna sig säkra? 

"In 2006, Israeli historian Ilan Pappé highlighted that Ben-Gurion?s directives, Israel?s first Prime Minister, explicitly called for the ?destruction of Arab villages? and the ?eviction of these villagers.? These specific orders underscore that Zionist terror was not an isolated incident; rather, it occurred in alignment with hierarchical directives from Zionist High Command, which would evolve into the state of Israel once the war was over.

The overarching goal of the entire Jewish campaign in 1948 was the ?de-Arabization? of Palestine. In Haifa, the Carmeli Brigade (still a part of the Israeli army today carried direct attacks on the civilian population, while in Acre, the city?s water sources were poisoned, resulting in a devastating typhoid epidemic. Perhaps the most notorious consequence of Plan Dalet was the Deir Yassin massacre in 1948, strategically employed by Zionist colonialists as a psychological warfare tool to compel indigenous Palestinians to flee."

politicstoday.org/a-legacy-of-terror-in-palestine-from-plan-dalet-to-gaza-today/

AndreaBD skrev 2024-11-01 23:33:32 följande:
    Det är omöjligt att föra en diskussion med dig, eftersom du refererar till delar av inlägg som ingen kommer ihåg. Jag har ingen aning vad du menar med gratisblaskan och om jag har tittat i den. Det är länge sedan. Och eftersom jag inte minns heller på vilket sätt den skulle ha kunnat ha betydelse - lägg ner om du inte kan nämna tidningen eller länka till den. Vaga antydningar att det fanns någon källa/länk för 50 sidor fungerar inte. 
    Det förvånar mig inte att du har så dåligt minne. Jag har en känsla att du ofta glömmer vad det är du svarar på medans du skriver själva svaret. Jag menar, dina inlägg är ofta svåra att förstå eftersom du säger emot dig själv hela tiden. Du typ försvarar terrorism när det är judiskt men är emot när det är Hamas. Du är mot att judiska civila dödas men det är ok när de är palestinier osv.
    AndreaBD skrev 2024-11-01 23:49:22 följande:
    Det är precis poängen! Det är bara DU som tycker detta. 

Han som sköt muslimer under fredagsbön var en galning. Antagligen psykotiskt.

Han som sköt Yizak Rabin var en extremist. Men det förekommer. Anser du att Norge är ett land med terroristproblem? Inte? Men Breivik då? 
    Nej, alla dessa är terrorister. Precis som Irgun och Hanagah, Jewish Underground, Hamas osv. 
    AndreaBD skrev 2024-11-01 23:37:37 följande:
    Äh, nej.... situationen var en helt annan. Nämligen att man lät såna stanna och bli medborgare som var beredda att bo i samma område som judarna utan att försöka döda dem. Judarna är ganska ödmjuka där. De är villiga att försöka komma överens med alla, ena villkor är att de inte försöker döda dem.
    "In 2006, Israeli historian Ilan Pappé highlighted that Ben-Gurion?s directives, Israel?s first Prime Minister, explicitly called for the ?destruction of Arab villages? and the ?eviction of these villagers.? These specific orders underscore that Zionist terror was not an isolated incident; rather, it occurred in alignment with hierarchical directives from Zionist High Command, which would evolve into the state of Israel once the war was over.

The overarching goal of the entire Jewish campaign in 1948 was the ?de-Arabization? of Palestine. In Haifa, the Carmeli Brigade (still a part of the Israeli army today carried direct attacks on the civilian population, while in Acre, the city?s water sources were poisoned, resulting in a devastating typhoid epidemic. Perhaps the most notorious consequence of Plan Dalet was the Deir Yassin massacre in 1948, strategically employed by Zionist colonialists as a psychological warfare tool to compel indigenous Palestinians to flee."

AndreaBD skrev 2024-11-02 00:04:31 följande:
    Nej, det är förstås ingen tävling utan det som är avgörande är att de judiska INTE FINNS LÄNGRE. Alltså utgör de inget hot. Logiskt, eller?
    Har du glömt att IDF sysslar med statsterrorism? Även de israeliska bosättares terrorism mot palestinier på Västbanken ökar hela tiden. Detta inkluderar mord, misshandel, mordbrand, vandalism och stenkastning, skjutningar, ofta riktat mot palestinska gårdar och lundar i anslutning till judiska bosättningar . Våldet ses av människorättsgrupper som en del av en bredare strategi av extremistiska bosättare för att terrorisera och skrämma palestinier, med målet att utöka Israels närvaro i de ockuperade områdena .

Den israeliska regeringen och militären har kritiserats för att inte göra någonting alls för att på ett adekvat sätt skydda palestinier eller åtala förövare, vilket leder till ett klimat av nästan fullständig straffrihet. Bosättarvåld möts ofta av ett dämpat svar från myndigheterna, med soldater som väldigt ofta till och med hjälper bosättarna i dessa atacker.

Extremistiska sionistiska fraktioner fortsätter hela tiden att rättfärdiga och utföra attacker, inklusive mot kristna tillbedjare i Jerusalem . Ökningen av antikristna hatbrott av bosättare är en del av en bredare trend av ökat våld och extremism i det israeliska samhället . Bosättarnas våld mot palestinier, som möjliggörs av bristen på ansvarsskyldighet är ett allvarligt hot mot säkerheten och utsikterna för fred i regionen.

De extrema bosättarna är nog nästan lika extrema och våldsamma som Hamas. 
    AndreaBD skrev 2024-11-01 23:45:16 följande:
    Vem menar du skulle vara indoktrinerad??? Eller har du inte läst ordentligt? Det här handlar ju om något väldigt enkelt som knappt kan förvanskas. Chansar du bara och skriver vad som helst utan att läsa???

Jag säger ju att UNWRA själv erkände gentemot FN att det finns brister, nämligen att barnens läroböcker i UNWRA-skolorna fortfarande innehåller sånt som bedöms som omlämpligt - av FN. Och det framgår ju tydligt ifrån texten jag citerade. 

Det finns förresten korrespondens, som jag länkade till i en tidigare diskussion, som visar att man har försökt flera gånger tidigare att få skolorna att byta ut dessa böcker. Dock inte särskilt konsekvent, utan man har tjatat lite, men det blev inte av och det blev inga konsekvenser. 
    Det är något helt annat än vad du påstod tidigare, nämligen att nästan alla i UNRWA är Hamas terrorister. Du hävdade att bevis finns men lyckades aldrig redivisa de. 

Oberoende organisationer inklusive FN gjorde egna utredningar och kom fram till anklagelselna från Israel är falska. Man bjöd in Israel att komma med bevis men Israel gjorde aldrig det. Israel är bara ute efter att blockera palestiniernas livlina och svälta ut de.
    AndreaBD skrev 2024-11-02 00:14:54 följande:
    Ska vi också insistera att alla 65 miljoner människor som fördrevs efter andra världskriget får återvända? Min mamma var nämligen en av dem. Ändå har jag aldrig ens kommit på idén att åka till nuvarande Polen för att kräva tillbaka en eventuell släktgård eller ett hus. Det kanske finns. Men jag tycker det är självklart att man inte kan fördriva folk som bor där NU. 

Det var mycket tragiskt som hände då. Men man kan aldrig vrida klockan tillbaka. Israel finns och kommer inte att försvinna. Och en del av Tyskland är Polen nu. Och tyskarna har inte rätt att kräva något tillbaka, de har ju börjat kriget. Men vänta.... araberna har också börjat krig mot judarna, genast efter FNs delningsbeslut och Israels statsgrundning.

Och de förlorade land också när de ÄNNU EN GÅNG började ett krig mot Israel 1067. Och sedan en gång till 1973.
    Du säger emot dig själv igen. Du tycker att judarna efter 2000 år kan komma tillbaka och fördriva folk som lever där idag men skriver sedan det här när du förklarar varför palestinier inte får komma tillbaka. Det här är bara ett exempel på sionistisk dubbelmoral.

"Men jag tycker det är självklart att man inte kan fördriva folk som bor där NU. "
Svar på tråden Israel folkmord