Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Israel folkmord

Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-20 16:11:10 följande:
    Haaretz är en märklig tidning. De skriver mycket konstigt. 

Och OM det skulle vara så - kanske skickar man i så fall in folk som vet mycket väl om det är booby-trapped eller inte. Då behöver de ju inte riskera sina liv utan kan bara säga: Ja, det här är booby-trapped. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-20 16:04:42 följande:
    Den andra skribenten har då helt rätt. Det är inte resonemang utan fakta.

Att ta upp Negevöknen är löjligt. Man kunde erbjuda den till palestinier om man nu tyckte att den inte räknas.

Jordanien tex ingick heller aldrig i FNs delningsplan som några här försöker hävda.  Här är kartan.
    Palestinierna ville verkligen inte ha Negevöknen. 

Transjordanien, som senare blev Jordanien ingick i det brittiska 
    mandatet precis som Israel/Palestina-området. Båda områden 
    fördelades, Jordanien bara blev till lite tidigare. 

Brittiska Palestinamandatet.
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-20 16:46:13 följande:
    Dina egna antagande är låååång ifrån fakta utan är verkligen bara simpel historieförvanskning. 

Transjordanien ingick aldrig i FNs delningsplan 1947. Den har absolut inget med FNs planer om Israel eller judar att göra. 

Det är så uppenbart att israelvänner ägnar sig åt rena historieförvanskningar. Vem som helst kan kolla upp allting och se vad som är lögner och vad är sanning.
    Ja, vi får hoppas att de klarar att söka något på nätet och att förstå en text. Då är det inga problem.
  • AndreaBD
    RebeckaZ70 skrev 2024-10-20 19:02:16 följande:
    Haaretz är en israelisk variant av aftonbladet eller ETC. Lika vänstervriden åt extremhållet. 
    Jo, jag har sett en del artiklar därifrån. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-20 19:23:19 följande:
    Absolut inget i mina kommentarer är mot judarnas eller Israels existens. 
    Jodå. Det har förekommit. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-10-20 20:56:11 följande:
    Ja, du VAD har de olagliga bosättningar att göra med kriget? Drömmer Trodde inte det var möjligt att vara så okunnig och oinsatt.
    Om du ska lägga på sandlådsnivån, så vill jag inte slösa min tid. Det är väl klart att jag inte menade generellt, inte menade att de inte alls har med varandra att göra, utan bara att det är två olika ärenden så att säga. De bör ta det där med kriget först. 

Som sagt, slösa inte min tid. Jag misstänker snarare att du inte vet så mycket om ämnet. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anna) skrev 2024-10-20 17:47:38 följande:

Det är anmärkningsvärt att Palestina är viktig för vänstern. Är det för att det bor judar på andra sidan?

Är Afganistan och Irak inte lika intressant?

Vilka länder är viktiga för vänstern? Är det Ryssland, Nordkorea och Kina?

Tyvärr så är det ganska obehagliga sympatier som vänstern har numera. De borde ju egentligen också förstå att Ryssland är allt annat än vänster numera. Och kanske kan man även säga det om Kina och Nordkorea också. 
  • AndreaBD
    RebeckaZ70 skrev 2024-10-20 19:08:09 följande:

Så här såg ägarförhållandena av markområden ut vid tiden för delningsplanen som förkastades av araberna. Man ser tydligt att de föreslagna staterna skulle följa markägandet. 

Den första kartan är ju intressant. Och det finns ju problem med detta. Nämligen att arabernas land inte blir sammanhängande. Knepigt. Nu, med facit i handen kan man ju se potentiella problem där. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Israel folkmord