Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Israel folkmord

AndreaBD skrev 2024-10-24 00:06:56 följande:
    VAR har jag skrivit något sånt? Det beror nämligen helt på vad det är man vill belägga. 

Tyvärr, jag är själv lärare och gör källkritik med högstadieelever. Har också undervisat på gymnasiet. Nej, de klarar det inte heller bättre. 

Du visar bara din okunskap om ämnet. 
    Din anekdotiska bevisföring här i tråden är löjeväckande. Jag har gett exempel, leta upp dem själv om du är intresserad  vilket jag betvivlar att du är.

Jag är inte intresserad av att diskutera dina tillkortakommande som lärare.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-10-24 00:10:58 följande:
    Jag har väl aldrig påstått att det inte kan ha hänt i enskilda fall? Det medger ju alla judar också. Poängen är att det inte hände generellt, eller i de allra flesta fallen. 
    Det finns belägg för att det inte handlade om "enskilda fall".

Men något annat som EN man säger DET är både sant och generellt - som sagt källkritiskt tänk.
  • nihka
    Anonym (fi) skrev 2024-10-24 10:47:31 följande:
    Så anledningen till att du inte kan svara 
    En person med begränsad läsförståelse skulle kunna uppfatta det så.
  • nihka
    Anonym (Jz) skrev 2024-10-26 12:26:43 följande:
    Jag vet inte om det blir ett regelbrott, det är bara du som säger det. Kanske har du testat?
    Det är iaf klart att svaret är nej, du tycker inte att israel har rätt att existera som ett huvudsakligen judiskt land.
    En person med begränsad läsförståelse skulle kunna uppfatta det så.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-10-25 19:20:31 följande:
    Poängen är att du försökte ge det felaktiga intrycket att det är "ännu fler", när det i själva verket är samma två hela tiden - Smotrich och Ben Gvir.

Dessutom har Ben Gvir tillhört bosättarna hela livet, han är väl född i en bosättning. Och du försöker ge intrycket att det är något nytt!