Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Israel folkmord

AndreaBD skrev 2024-11-02 11:11:43 följande:
    Det har jag ju aldrig påstått. De var nog antagligen inte röstat på nazisterna, eller hur? Eller stöttat regimen när det väl hade makten.
    Är det minnet som sviker nu igen? Det var ju bara några minuter sen:

"Det är klart att man har ett visst ansvar för att ha röstat fram en terrorgrupp som regering. Precis som tyskarna som röstat på Hitler."

Resten av ditt inlägg, det som inte är understruket, är fullständigt obegripligt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-02 11:15:21 följande:
    Dumheter! Ska man diskutera något och man syftar på någon länk, då får man faktiskt åtminstone ange vilken tidning det kom ifrån eller bäst ange länken igen. "Gratisblaska"!
    Jag angav vilken tidning och till och med kursiverade för att minska risken att du skulle missa det, men tydligen vilar inget ansvar på dig att faktiskt läsa de inlägg du citerar och svarar på.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-02 11:19:00 följande:
    Jag håller mig till den officiella sammanställningen av vad som innebär antisemitism. Jag kan påpeka ifall du skriver något sånt. Han kanske är försiktigare nu, men han kom med en himla massa antisemitism i andra trådar. Därför togs tråden bort och han blev avstängd. 
    Bra! Då förstår du hur det kommer sig att det finns judar med antisemitiska åsikter även om det kan te sig en aning paradoxalt.

Jag lovar också att påpeka alla antisemitiska uttalanden du kommer med, inte bara de du redan gjort utan även kommande.

Jag går på vad som skrivs här och kan inte uttala mig om bortplockade trådar.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-02 11:34:06 följande:
    Du gör bort dig här. 
    Jag gav en sammanfattning av min upplevelse av dina kommunikation i den här tråden. Län kan du bestämma själv.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-02 11:40:28 följande:
    Det jag skrev var dubbeltydlig märkte jag. Och du tolkade det fel. Jag ska formulera det entydigt:

Om man har bevis, så spelar källan ingen roll. 

Fakta är fakta, bevis är bevis. Oavsett vem som publicerar dessa. 
    Dubbeltydigt? Fel menar du.

Källkriktikkatastrof igen!
  • nihka
    Mentat skrev 2024-11-02 12:09:49 följande:
    Om något är dubbeltydigt har man ett val: Man kan tolka det illvilligt eller välvilligt - eller be författaren att förtydliga sig. 
    Det fanns ingen  "dubbeltydighet". Det fanns bara ett felaktigt påstående om att bevis inte behövs.

Brasklappen hjälpte inte heller utan nu har hon trasslat in sig ytterligare i resonemang med bristande källkritiskt tänk.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-02 11:40:28 följande:
    Om man har bevis, så spelar källan ingen roll. 

Fakta är fakta, bevis är bevis. Oavsett vem som publicerar dessa. 
    Här är bevis för att Israel bryter mot internationella överenskommelser. FNs säkerhetsråd med USA bakom uttalandet uppmanar Israel att:

?uppfylla internationella skyldigheter?.

www.svd.se/a/rP5780/fn-varnar-israel-for-att-stoppa-unrwas-arbete
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-02 13:35:00 följande:
    Sant. Men det är oftast främst egna förväntningar som gör att man tolkar på ett visst sätt. 

Men det där var intressant. Jag märkte inte att det var dubbeltydigt, det gick väl lite fort. Men, om man bara lägger till ett komma så funkar det också:

Det spelar ingen roll, om man har bevis. 
    Eller så får man lära sig att skriva så det står vad man menar och inte skylla på andra när det inte gör det.

Dubbeltydllighet betyder att man kan tolka det som skrivs på två sätt, inte att man skriver ett påstående där läsaren ska lägga till uppgifter för att det ska förstås som det var tänkt.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-02 11:22:33 följande:
    Goddag yxskaft, du pratar bara om något som inte fanns där. Du påstod att jag är indoktrinerad eller förvanskar saker för att jag citerat när UNWRA själva medgav brister....  Om du har tappat översikten - skyll det inte på andra! 
    Brister i en text är inte liktydigt med att man indoktrinerar. Dina texter är bristfälliga men det innebär inte att du indoktrinerar någon med bristerna.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-02 11:26:47 följande:
    Vem säger det? 

Dagens FN omfattar många diktaturer och autokratier, de demokratiska länderna är i minoritet. Det var inte så i början
    Kritik mot att FN i stort sett bara kan existera i sin nuvarande form. Om man försöker ombilda skulle man ha stora svårigheter att enas om allt under solen inte minst vetorätt. Så man harvar fram med ett verktyg som är långt mycket bättre än inget alls.

Jättebra att så många som möjligt är med. Då finns det ändå ett gemensamt förhandlingsbord. Dessa stater upphör ju inte att vara odemokratiska om FN upphör.
Svar på tråden Israel folkmord