Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM juni 2024

Whatev skrev 2024-06-18 23:32:23 följande:

Grattis Pez! Intressant läsning ????🏼
    Jag är på äl+3, har såklart inbillat mig svag molvärk typ igår men fattar ju att det är för tidigt för att känna något 🥲 Denna vecka kommer bli en lååång väntan! Nästa vecka borde jag börja kunna testa med tidiga tester. Velar mellan att vara cool och avvakta test tills efter bim men det är ju samtidigt värdefullt att veta om man fått en kemisk graviditet. 

Jag står också och velar lite mellan att testa tidigt eller vara cool och vänta på BIM 🙈 Just nu tycker jag att det är lite spännande och roligt att testa tidigt, har aldrig förut haft känsligare gravtest hemma heller men nu har jag det så är lite extra sugen på att använda dom 😄 

Bara ÄL+5 eller +6 för mig, evig väntan 😆 Idag har jag haft stickningar i brösten, men beror nog inte på nåt annat än progesteronet, för tidigt för gravsymtom 🙈 

Min temp är så himla exakt! Haft exakt samma temp flera dagar! Men den är ju hög så jag är nöjd 😂
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-19 14:25:07 följande:
    Jag velar också 🙈 jag testar nog i morgon. Är då på BIM -5 😂 
    Spännande, testa på 😄
    Kan ju få en positivt redan BIM -5 🙏🏻
  • Snorkfrökenhär
    Pez skrev 2024-06-19 18:55:44 följande:
    Just stickningar i brösten var ett symtom som jag aaaaldrig känner annars. Känner aldrig nått i mina bröst, om jag inte varit gravid eller ammat ☺️ jag kände kanske lite redan äl +6 men det var så lite så skrev aldrig upp det.

Men ja det är lurigt för progesteron kan ju ge ju en massa symtom också. Min temp klättrade uppåt hela tiden, gör din det också? 
    Jag känner de flesta cykler lite molvärk, drag eller stickningar kring livmodern, kan känna av brösten också ibland så jag tar inte det som något gravsymtom än, då måste det öka upp i styrka och vara närmare BIM innan jag törs hoppas på nåt 😅🙏🏻 Men väntar spänt och håller tummarna.

Ja min temp har klättrat lite från ÄL fram till nu. Senaste två dagarna har den varit exakt likadan, vore ju helt otroligt om jag även imorgon vaknar och har 36.86 i temp 😆

Klart du kan lita på att du är gravid, jag har som sagt aldrig haft symtom mer än utebliven mens när jag varit gravid. Först runt v 6-7 har jag känt av brösten lite 😊
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-20 05:33:36 följande:

Negativt test här idag. 

vakan upp 02.30 med mensvärk och illamående. hängt på toa sen dess i hopp om att kunna kräkas då det kanske är magsjuka med får inte upp något 😒

Men så jobbigt med illamåendet? kanske är för tidigt att testa än? märklig med så kraftigt illamående men kanske det är nåt på gång, hoppas inte magsjuka då 🙈
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-20 14:01:27 följande:
    Ja jättejobbigt! Jag va sååå nära på å sjukanmäla mig på jobbet för trodde verkligen jag skulle spy på vägen dit eller på jobbet. Men nu är det som bortblåst 😂 fattar ingenting 
    Men så skumt, beter sig ju precis som morgonillamående 😉
    snowplay970 skrev 2024-06-20 16:14:18 följande:

Igår plussade jag! Blev så chockad då jag hade förväntat mig att det skulle ta längre tid eftersom jag hunnit bli lite äldre (42). Har haft turen att snabbt blivit gravid tidigare (har två barn med exman) men trodde det skulle ha slagit av på takten. Nu får man bara hoppas att vi är på rätt sida missfallsstatistiken så jag håller mig försiktigt optimistisk fram till efter vecka 12.

Men kul är det iallafall, och omvälvande! Läskigt att välja att skaffa barn med en ny tycker jag. Och förändringen det innebär i livet 40+. Men den är välkomnad, det lilla som flyttat in.  // Hjärta Lycka till alla som väntar! 

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket-testat neg 4/6 o fick mens 5/6.

Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Juliaaaaaaaaa, 16/6, första barnet, tredje försöket efter missfall. Fick mens 16/6. 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket. - plussat
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 19/6 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    Anonym (UWU) andra barnet 4e försöket
    Cattis 21/6 sjätte barnet, första försöket.
    PrettyMoon 21/6 andra barnet, första försöket
    Snorkfrökenhär, 26/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 26/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    LillaSam, 26/6. andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Signatur, 27/6, första barnet, 9:e försöket
    Anonym Eken, 30/6, andra barnet, andra försöket
    Anonym Längtar, 28/6, andra barnet, 8e försöket

Stort grattis 😍 Kan verkligen relatera till att det känns lite läskigt att börja om med smått igen nu när man är äldre också. Vi har två barn på 9 och 12 så jag känner att jag fasiken inte har nån koll alls längre om hur livet med bebis är 🙈 Men roligt ändå förstås. 

Hoppas allt går bra för dig 🙏🏻💕

• Snorkfrökenhär
    Lugnoro skrev 2024-06-20 16:56:54 följande:

Jag skulle ju vara så cool och tänka att det tar flera månader till. MEN nu vill jag absolut testa fast att det är tidigt. Gav dock graviditetstesten till min man för några dagar sedan och bad honom ge mig ett test en viss dag. Han är stenhård, haha 😂

Haha, han håller då stenhårt också på det, min man skulle vikt sig 😆

Jag känner att det är bra att vi åkt till stugan för midsommarfirande med familjen, kanske jag kan hålla tankarna på annat nån dag 🙈 Tänkte att jag skulle ta första testet efter midsommarhelgen, då är jag på ÄL+10 iaf 😅
  • Snorkfrökenhär
    Whatev skrev 2024-06-22 08:41:30 följande:

Grattis snowplay!! 

Igår på äl+6 fick jag en svagt färgad flytning. Min spontana känsla sa nidis eftersom mensen är långt bort och jag aldrig har spottings. Vet inte när jag vågar testa dock 😅

Det låter ju verkligen lovande 🙏🏻😍 Om det var en nidis tar det ju några dagar innan tillräckligt med hcg bildats så det syns i ett gravtest. Bara avvakta och vänta några dagar med andra ord 🙈
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-22 09:21:36 följande:

vad tror ni? 😂  

Jag ser tyvärr inget på den bilden, men är det tidigt finns ju alla chanser att det kommer fram nåt tydligare snart 🙏🏻😊
  • Snorkfrökenhär

Min temp var lite lägre idag, fortfarande ganska hög men kanske att tempen börjar sjunka nu när BIM närmar sig för att mensen är på g. Får se vad morgondagens temp visar 😊 

• Snorkfrökenhär

Jag tolkar också era test som positiva 😍 Håller tummarna att nästa test ser ännu mer säkert ut 🙏🏻 

• Snorkfrökenhär
    Bunny s skrev 2024-06-23 17:05:26 följande:

Hej alla! 
    Vill önska ett STORT lycka till till er alla och GRATTIS till er som lyckats! 😍
    Själv så har jag fått kalla fötter och ångrat mig 🙈😅
    Så nu har jag lagt allt på paus och så får vi se om livet och viljan svänger igen längre fram 😅😅 
    Om någon undrar varför så var det ju en sladdis vi började försöka skapa. Det är ju en enorm livsförändring när man blivit äldre och med stora barn och ja.. jag började tänka om bara 😊
    Ha det så fint allihop! 

Kan verkligen relatera till det, då jag själv backat tidigare men så dök suget upp igen 🙈 Får se hur länge det håller i sig innan jag på riktigt stänger igen bebisverkstan 😆 

Lycka till med ditt 💕🌸
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-23 17:21:05 följande:

Jag blir galen på det här. Jag somna igår kväll med sååånt illamående. Så vakna jag i morse med illamående igen och molnande värk. Kändes verkligen som mensvärk och att den hade kommit men icke? Tog test, men såklart vart det negativt  😅

Men så märkligt.. känns ju som att du verkligen har tydliga symtom på graviditet. När har du BIM? Kanske fortfarande är för tidigt att testa?

Jag hade tänkt testa imorgon på ÄL+10 men kommer nog skippa det, min temp har börjat sjunka och det är en rätt så tydlig indikation på att det inte blev något denna gång. Vad less jag blir även fast vi inte försökt så länge och jag vet att jag är äldre, men ändå! 😆 
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-23 19:51:00 följande:
    Ja det är supermärkligt! Jag har BIM tisdag/onsdag.. 

åh va tråkigt. Men det finns fortfarande hopp? Eller är det alltid så att när temp sjunker så är man inte gravid? Har inte koll på det här med temp ☺️
    Ja man kan vara ganska så säker iaf på att sjunkande temp innebär att det inte blivit någon graviditet, men helt säkert är det ju inte förrän mensen uteblir 😅

Tempen kan ju ändra riktning och gå uppåt igen och då kanske det finns en chans 😊

Det är progesteronet som ger hög temp, sjunker progesteronet så sjunker tempen, är man gravid har man fortsatt högt progesteron och också hög temp. Men det är ju inte över förrän det är över 😆

Men om du har BIM om några dagar finns ju fortfarande en chans att det är för tidigt för utslag på test, kanske blir positivt snart 🙏🏻
  • Snorkfrökenhär

Testade imorse, negativt och tempen verkar sakta gå neråt så mensen kommer imorgon eller onsdag. Tråkigt förstås men nu är jag inställd på det och får ta nya tag i juli 😊

Lycka till allihopa 🌸

Svar på tråden BIM juni 2024