Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM juni 2024

Tror också det är bra att ha ett mindset att det kan ta några månader att bli gravid utan att det är det minsta konstigt alls. Man är ju ivrig förstås 😅 

Då vi har två barn försöker jag ha i tanken att detta blir en bonus om det lyckas, är så glad och tacksam över de barn jag har 💕 Men längtan efter en sista bebis ligger ju ändå och pyr!

• Snorkfrökenhär
    Lugnoro skrev 2024-06-14 07:43:56 följande:
    Förstår det! Hur gammal är du om jag får fråga? 
    Jag är 38, min man 36 😊 Var 10 år sedan jag sist var gravid 🙈
  • Snorkfrökenhär

Välkommen in i tråden alla nya och lycka till 😄

Jag har passerat ÄL nu, ont i brösten nu vilket jag alltid får när progesteronet stiger, väntar fortfarande på att appen ska bekräfta ÄL. Var bortrest och glömde termometern så kunde inta kolla tempen imorse 😆 Men får se imorrn då, håller den sig hög så får jag räkna med att den var hög även idag och att ÄL skett. Kroppen indikerar iaf det.

Kommer få flytta fram BIM till 25-26 juni. Ser att vi är några som har BIM däromkring, kul 😄

Jag skulle säga att jag idag är på ÄL+3, alltså en veckas ivrig väntan innan jag vågar börja smygtesta 🙈

• Snorkfrökenhär
    Lugnoro skrev 2024-06-16 15:41:23 följande:
    Okej. Men då bord det inte vara omöjligt. Hoppas på att det går snart!

Nää, förr eller senare borde vi lyckas 😅 Jag kan få hjälp med ägglossningsstimulerande om jag vill, men känner att jag vill försöka på egen hand ett tag 😊 Har ju inte försökt seriöst särskilt länge. 

Ditt första barn eller? 

• Snorkfrökenhär
    Anonym (Längtar) skrev 2024-06-16 15:18:41 följande:

Någon med symptom? jag känner inga symptom alls.. varit skengravid i flera månader och i april var jag HELT övertygad om att jag var gravid pga massa grav-symptom men främst en stark känsla, men det var jag inte.. 
    Nu har jag noll symtom (jag borde vara äl+7 om jag räknat rätt), vet att det kan vara för tidigt att känna något men vill så gärna. Nu säger min magkänsla mest att det gick åt skogen denna månaden med trots att det är så tidigt😕 

Jag har varit gravid 3 gånger och aldrig haft symtom eller ens minsta känning före BIM, så det behöver verkligen inte betyda att det gått åt skogen 😊 Så många märker inte av nåt alla fören efter BIM. 
  • Snorkfrökenhär
    Lugnoro skrev 2024-06-16 21:33:10 följande:
    Det är vårt första barn. Vi började försöka i oktober. Vi fick plus i början av dec och konstaterat missfall i slutet av januari. Sedan hoppade vi över att försöka en ägglossning som vården rekommenderar plus tog en månads paus under våren. Så vi är på vårt tredje försök efter missfall. 

Jag är lite orolig över att få missfall igen när jag blir gravid, men försöker släppa oron. 

Vi var 33 (jag) och nästan 38 (mannen) när vi började försöka. Nu är han 38 och jag har precis fyllt 34. 

Beklagar missfallet 😔 Har aldrig varit med om det själv men i stort sett alla jag känner har det, så himla vanligt tyvärr. Oron över att det ska hända igen kan jag verkligen tänka mig är svår att släppa, jag som inte ens varit med om det är ju orolig nog så blir förstås betydligt större oro för alla som drabbats tidigare. Men det går ju ändå bra för dem flesta graviditeter får man intala sig och missfall är ju kroppens sätt att stöta bort det som inte var friskt?

Ni kommer lyckas snart igen 🙏🏻💕

• Snorkfrökenhär

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6

Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket-testat neg 4/6 o fick mens 5/6.

Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Juliaaaaaaaaa, 16/6, första barnet, tredje försöket efter missfall
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    Cattis 21/6 sjätte barnet, första försöket.
    PrettyMoon 21/6 andra barnet, första försöket
    Snorkfrökenhär, 26/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 26/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    LillaSam, 26/6. andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Signatur, 27/6, första barnet, 9:e försöket
    Anonym Eken, 30/6, andra barnet, andra försöket
    Anonym Längtar, 28/6, andra barnet, 8e försöket
  • Snorkfrökenhär

Pez Stort grattis 😍 Hoppas det går hela vägen och att ingen blödning kommer. Grattis, grattis! 

Jag är på ÄL+3 enligt appen men enligt mig själv ÄL+4. Vi har då haft sex varje dag flera dagar före ÄL och enligt mig på ÄL-dagen också. Missat ÄL har vi ju inte iaf 😆 Bara att avvakta nu och räkna ner dagarna tills man kan testa. För tidigt för att eventuellt känna något men ska försöka vara lite uppmärksam framöver. Spännande att läsa er andras känningar, håller tummarna för oss alla 😊🙏🏻

• Snorkfrökenhär

Är lite olika när ägget fäster, men kring 6-8 dagar efter ÄL ungefär är vad jag hört och läst 😊 Tar sen nån dag att komma upp i tillräckligt höga halter av hcg så man kan mäta det. Vissa märker av det mkt och andra inget alls. Jag är en sån som knappt fått gravsymtom alls 😆 Lite ömma bröst och sen trött, thats it. Bara för det lär jag väl bli jätte illamående och må skit om jag blir gravid nu snart 🙈

• Snorkfrökenhär
    Cattis321 skrev 2024-06-18 19:18:21 följande:
    Tack för att du delar med dig! Jag har lite liknande som dig, lite mensvärk en vecka efter ägglossning och sedan frusen o trög i magen... Imorgon tar jag ett test! 
    Spännande 🤩🙏🏻  Verkar lovande med symtomen, hoppas på plus.
Svar på tråden BIM juni 2024