Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM juni 2024

Hej junitråden 😊

Blir att hoppa in här då mensen dök upp idag. Hoppas juni blir månaden vi lyckas få våra plus! Slänger in mig i listan! Lycka till allihopa 😍

Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket. 
    Sand13 9/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. 

• Snorkfrökenhär

Jag är bara på dag 5 så ingen ÄL-jakt för mig riktigt än, men mensen är slut, halleluja så skönt 😄

Fått ÄL kring dag 15 senaste cyklerna så jag får snällt vänta några dagar innan jag börjar med ÄL-tester och annat som ni andra gör 😄

• Snorkfrökenhär
    camomill skrev 2024-06-02 22:09:27 följande:

Jag är först på listan och jag plussade igår 😁

Jag väntar med spänning hur det går för er andra och hoppas att vi ses i gruppen för BF februari 2025 🥰

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6
    Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    18/6 LillaSam andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.

Stort grattis, så underbart 😍
  • Snorkfrökenhär

Läst ikapp lite, varit off några dagar då vi haft fullt upp 😄 Lika bra det så dagarna passerat lite snabbt.

Nu får jag vänta in ÄL, borde ske om en vecka så nu blir det att plocka fram ÄL-testen och komma in i rätta stämningen 😅

Solros Ser tyvärr inget på testerna, håller tummarna att det dyker upp tydligare 🙏🏻

• Snorkfrökenhär
    Båten skrev 2024-06-06 08:35:27 följande:

Hej alla,
    Hoppar in här med. Hållit mig borta från familjeliv lite då mensen varit oregelbunden och vi har varit osäkra på BIM, enligt appen ska det vara den 12 men kan lika gärna vara idag eller tidigare. Så idag tog jag ett testa tidigt med clearblue. (Tog ett för 2 dagar sen också då jag alltid börjar testa tidigt då vi är osäkra på BIM, det var i alla fall negativt). Men testet jag tog nu på morgonen ser så konstigt ut. Nedre delen av rutan är det ett rakt streck som sedan slingrar sig till höger. Får vänta 2 dagar till och ta ett nytt men känns super konstigt och undrar om någon varit med om detta innan? Jag har tidigare alltid bara fått blankt eller ett rakt streck på testa tidigt. Aldrig så här. Hoppet lever högt nu i alla fall. (Bilden blev stående av någon anledning )

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6

Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    18/6 LillaSam andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    Det ser ju skumt ut helt klart. Testa igen 😄 Har du några symtom eller nåt? 
  • Snorkfrökenhär

Hej tråden 😊 Har läst ikapp lite då jag varit off några dagar, fullt upp den här tiden på året 😅 Spännande tider för er som närmar sig BIM, jag håller tummarna för er 🤞🏻

Jag borde få ÄL vilken dag som helst. Än inte positivt utslag på ÄL-test men jag känner hur äggstockarna jobbar. Hoppas det inte drar ut på tiden och att cykeln ska bli lång den här gången! 

• Snorkfrökenhär
    Gari skrev 2024-06-10 20:28:15 följande:

Jag hoppar också in!🤗

Slutade på piller efter 10+ år i slutet av april. Hade då inte mens så väldigt osäker på hur min cykel är. 

Fick dock mens förra månaden och med hjälp av clearblues ägglossningstest fick jag glad gubbe 31/5 och då tolkat det som mest troligt ägglossning 1/6 då vi också försökte. Så första försöket för oss!

Då jag bara haft en mens mellan så jag osäker på BIM men enligt min app söndag 16/6. Tänkte ta ett CB ultra tidigt antingen på torsdag eller fredag denna vecka. Vad tror ni är det för tidigt att testa? känner mig väldigt grön på detta och har låga förhoppningar men hoppas såklart 🥰

Vissa plussar ju tidigt typ 10 dagar efter ÄL medan andra plussar först efter BIM, så det är ju väldigt olika. Är man väldigt nyfiken och medveten att det kan vara för tidigt att få ett korrekt svar så är det ju kul att smygtesta lite tidigare. Jag brukar börja 10 dagar efter ägglossning 😊 

Loktok skrev 2024-06-10 18:04:20 följande:

Uppdatering då BIM idag. Ingen mens men tyvärr negativt på testa tidigt. Så jag är inställd på att mensen är på G. Tempen sjunker sakta och går man på tempen så är jag lååångt ifrån mens. Den här cykeln har varit så konstig, är på cykeldag 50. Mensen får gärna komma så att jag kan känna mig lite återställd 🤣

Tänk om du ändå är gravid 😍 Du kanske testat för tidigt eller vet du precis när ÄL skedde? 
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (Gravid) skrev 2024-06-11 05:53:17 följande:
    Jag plussade 5/6😍😍 Hade då försökt nästan ett år efter ett ma, tidigare haft missfall också.. 
    Jag håller tummarna för er alla, vet exakt hur det känns..
    Stort grattis, vilken känsla 😍 Nu borde det vara er tur, håller tummarna! 
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (Morticia91) skrev 2024-06-11 08:58:24 följande:

Äl +10 idag. Inga symptom förutom lite stickningar i tjejmagen. Kunde inte låta bli så tog ett test i morse som var negativt så tror inte det tagit sig denna månaden heller. Vi får se på lördag 🙂

Kul att det börjat komma in lite pluss i tråden 😃 håller tummarna för fler.

Jag vet precis, man vill inte ha för höga förhoppningar men ÄL+10 är ju tidigt, kan bli plus om nån dag. 🙏🏻😄
  • Snorkfrökenhär
    PrettyTiedUp skrev 2024-06-11 05:46:10 följande:

Bim igår, negativt test imorse igen. Kan vara progesteron-vagitorierna som skjuter upp mensen, annars plussar jag sent. Jag hoppas på det sista, även om jag inte har mycket hopp kvar. 

Testdag från kliniken nu på lördag den 15/6.

Håller tummarna att det är det sistnämnda för dig och att plusset kommer 🙏🏻😍
Svar på tråden BIM juni 2024