• Anonym (Hm)

Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?

Jag och en tjej har gillat varandra ett tag nu. Men ingen av oss vågar ta första steget. Hela tiden ett steg fram, två bak osv.
    Min fundering är nu om det jag ska försöka mer eller om det bara är att lägga ner då det förmodligen inte kommer bli något då vi båda är för blyga, samt att det känns som det gått för länge nu och hamnat i ett konstigt läge? 

Mvh

• Svar på tråden Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (KD) skrev 2024-05-29 15:08:30 följande:
    Vad är det STORA problemet med att prata med henne och fråga om ni ska ses?
    Det stora problemet är väl att jag blir blyg, inte i allmänhet men just med henne. 
    Sedan att jag trodde vi hade någon grej där vi gick runt och var lika intresserade av varandra men att vi väntar på att den andra ska ta initiativet (att hon lika blyg).
  • Anonym (KD)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 15:50:07 följande:
    Det stora problemet är väl att jag blir blyg, inte i allmänhet men just med henne. 
    Sedan att jag trodde vi hade någon grej där vi gick runt och var lika intresserade av varandra men att vi väntar på att den andra ska ta initiativet (att hon lika blyg).
    Så problemet är i ditt huvud?

Ta tag i det! 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (KD) skrev 2024-05-29 15:51:29 följande:
    Så problemet är i ditt huvud?

Ta tag i det! 
    Jag är inte den första som har missförstått om det skulle vara så. 
  • Anonym (KD)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 15:52:45 följande:
    Jag är inte den första som har missförstått om det skulle vara så. 
    och?

Hon säger nej tack och sen går ni vidare med era liv. Du vet hur läget är.

Så vad du säger är att du hellre lever i en falsk dröm än försöker uppnå ditt mål?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (KD) skrev 2024-05-29 15:54:51 följande:
    och?

Hon säger nej tack och sen går ni vidare med era liv. Du vet hur läget är.

Så vad du säger är att du hellre lever i en falsk dröm än försöker uppnå ditt mål?
    Du förstår inte hur jag menar. 
    Jag trodde hon var jättekär i mig och ville ha mig och väntade på att någon av oss skulle våga ta initiativ.

Men då menar ni att hon gick vidare till någon som vågade ta initiativ, men då har jag svårt att tro hon var så intresserad som jag trodde. 

Hon hade lika gärna kunnat ta intiativ också, innan hon gick vidare isåfall. Men för att hon är tjej så får hon gå vidare utan att försöka ens även fast hon är jättekär i mig. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 15:58:33 följande:
    Jag trodde hon var jättekär i mig och ville ha mig och väntade på att någon av oss skulle våga ta initiativ.

Men då menar ni att hon gick vidare till någon som vågade ta initiativ, men då har jag svårt att tro hon var så intresserad som jag trodde. 

Hon hade lika gärna kunnat ta intiativ också, innan hon gick vidare isåfall. Men för att hon är tjej så får hon gå vidare utan att försöka ens även fast hon är jättekär i mig. 

Hur länge tycker du att hon ska vänta på dig?

Jättekär? Hon känner inte dig, så varför tror du hon redan fått så starka känslor? 

Hon är säkert intresserad, men självklart går hon vidare om inget händer och hon själv inte vågar eller tror att du inte är intresserad. 

Ta ansvar för ditt liv, din offermentalitet är inte attraktiv. Hon har inga skyldigheter mot dig. Hon tar ansvar för sitt liv, inte ditt. 

• Anonym (KD)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 15:58:33 följande:

Återigen börjar du skylla på henne, "Hon kunde lika gärna....."

Du vet inte vad hon tycker

Du kan fråga henne och se vad som händer. Då får du svar.

Eller så ger du upp
    Eller så fortsätter du och ältar dina drömmar
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Oj) skrev 2024-05-29 16:05:08 följande:

Hur länge tycker du att hon ska vänta på dig?

Jättekär? Hon känner inte dig, så varför tror du hon redan fått så starka känslor? 

Hon är säkert intresserad, men självklart går hon vidare om inget händer och hon själv inte vågar eller tror att du inte är intresserad. 

Ta ansvar för ditt liv, din offermentalitet är inte attraktiv. Hon har inga skyldigheter mot dig. Hon tar ansvar för sitt liv, inte ditt. 

Ja, jag trodde vi hade någon kärlek vid första ögonkastet grej, men eftersom ni inte varit med om det så vet ni inte hur det känns.

Ja självklart. Förstår inte på vilket sätt jag skulle tycka jag är ett offer, Du vet väl inte hur blyg jag blir eller något sånt. det är inte rätt att lägga allt ansvar på killen heller om hon nu känner samma. 
  • Anonym (KD)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 16:15:49 följande:
    Ja, jag trodde vi hade någon kärlek vid första ögonkastet grej, men eftersom ni inte varit med om det så vet ni inte hur det känns.

Ja självklart. Förstår inte på vilket sätt jag skulle tycka jag är ett offer, Du vet väl inte hur blyg jag blir eller något sånt. det är inte rätt att lägga allt ansvar på killen heller om hon nu känner samma. 
    Jag har också trott att vi haft något vi några tillfällen

Har då frågat och sen tagit det vidare därifrån
  • Anonym (Hm)
    Anonym (KD) skrev 2024-05-29 16:22:59 följande:
    Jag har också trott att vi haft något vi några tillfällen

Har då frågat och sen tagit det vidare därifrån
    Jo, men det här var något nytt för mig.
    Så har jag säkert inbillat mig att hon känner samma.
    För har svårt se hur man bara kan gå vidare och dejta runt om man känner som jag gör. 
Svar på tråden Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?