Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

Killen ”tar” min graviditet

Jag tycker inte att du ska göra abort om du är barnlös och 33 år. Din fruktsamhet går ner nu för varje år, om bara ett par år kommer den att sjunka som en sten. Det är inte alls säkert att du blir gravid lika lätt om ett år. Dessutom innebär ett abortingrepp en liten risk i sig för att minska fertiliteten, om det blir en infektion som skapar sammanväxningar. Sådana infektioner kan även vara "tysta", d.v.s. kvinnan märker inga särskilda symptom - skadan i hennes inre könsorgan sker tyst, utan att hon vet om att hon borde stoppa det med antibiotika.

Och precis som du säger: att han tycker att du ska passa hans barn men inte få något eget, är oförskämt. Jag skulle säga att det är snudd på psykisk kvinnomisshandel, faktiskt. Det mest rättvisa är egentligen om båda har lika många barn och i ungefär samma ålder sedan förr, och sedan kan man - men måste inte - skaffa ett gemensamt också. 

Dessutom talar du om att "döda ett barn", och det visar att du har en syn på abort som inte är kompatibel med att göra en abort. Sedan kanske du skulle kunna döva ditt samvete med att a) du lider av depressioner vilket inte gör det till bästa tillfället att bli mamma och b) att barnafadern inte vill ha barnet. Men bara du själv vet ju hur starkt du känner i frågan, kanske känner du att det måste till mycket värre skäl än så för att ursäkta en abort - och då ÄR det ju så. För det är DIN kropp och DU som ska leva med beslutet sedan livet ut.

• Anonym (....)
    Anonym (Dumpa honom) skrev 2024-05-10 06:38:27 följande:

Det är lååångt ifrån sista tåget. Du måste tänka på vilket liv du vill ge ett framtida barn. Ni kommer inte vara tillsammans om ett år. Ni grälar redan när ni bör vara nykära och han har barn sedan innan vilket sänker era chanser till noll. 
    (Fakta är också att en graviditet skadat din kropp betydligt mer än en abort. )

Får du barn med honom nu så kommer ditt barn med 100% växa upp med en deprimerad sjukskriven ensamstående mamma med dålig ekonomi. Barnet kommer få bo med sin pappa och nya styvmamma varannan vecka vilken inte kommer göra saker lättare. Varannan jul, varannan födelsedag med ditt blivande ex och han blivande nya tjej. Så blir det till 110%. Ni har verkligen ingen chans att hålla ihop.Denna uppväxt ger ditt barn en rätt mörk framtid enligt statistiken, 

Om du ändå vill få barnet så bör du vara realistisk för att gå det att funka. Din sambo vill inte ha barn med dig. Börja bygg ditt liv som ensamstående idag. 

Om du verkligen bryr dig om dina framtida barns liv så bör du höra abort, dumpa killen och jobba på att bli frisk och kunna arbeta. Sedan hittar du en barnfri bra kille som vill bli pappa till ditt barn. Du bygger upp ett bra liv med honom och får barn sedan. 

Det är inte säkert att hon har den tiden längre. Och då får hon verkligen ångra sig att hon inte tog emot detta barn, som redan var på väg. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Dumpa honom) skrev 2024-05-10 07:09:49 följande:
    Den största majoriteten av 40 åringar som vill bli gravida blir gravida. Det är många år kvar innan ts är 40
    Det stämmer inte. Sannolikheten för en 40-åring att lyckas (på naturligt sätt) är tio procent, och vid 42 två procent. 

Sedan ska man även komma ihåg att män ofta vill ha några år yngre kvinnor, och när TS är 36 är hennes målgrupp män på 40+, varav de allra flesta är upptagna. De som skiljer sig i den åldern har antingen redan barn och vill inte ha några fler (d.v.s. samma situation igen), eller så har de aldrig velat ha några.
  • Anonym (....)
    Anonym (frögurkan) skrev 2024-05-10 07:35:26 följande:
    Det beror på ens anlag och man kan gå och verifiera sin fertila status.

Jag blev t.ex. gravid vid 46 med spiral och var tvungen att sätta in ny spiral vid 50 för läkaren sa att jag hade fina äggblåsor synliga och att mina äggstockar håller igång ett par år till...
    Det kan hon dock inte göra nu under graviditeten...

Jag skulle i alla fall säga till en 33-årig gravid och hittills barnlös kvinna: "bättre en fågel i handen än tio i skogen". Och även under mindre-än-ideala omständigheter. Andra har klarat att fostra upp ett barn ensam under mycket värre omständigheter före henne. Och när hon är gammal och har en son eller dotter som kommer och hälsar på med SINA barn, så kommer hon att vara glad och tacksam för att hon behöll.
  • Anonym (....)
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-10 08:03:30 följande:

Ja jo jag håller absolut med. men älskar redan barnet över allt annat och skulle göra allt för det. jag kommer aldrig förlåta mig själv om jag tar bort det och dessutom ångra mig resten av livet. 

jag känner mig klämd mellan en Sten och ett hårt ställe. Hur jag än gör slutar det med att jag blir ensam och förlorar allt jag arbetat hårt med att bygga senaste två åren. Då menar jag också relationen till mina bonusbarn som jag verkligen älskar. 

till råga på allt så har killen nu under de senaste dagarna när allt detta är som mest intensivt tjatat och tjatat om att ha sex. Vi snackar tjatat uppåt 10 ggr per dag om inte mer. Hur någon kan vara så okänslig är helt bortom mitt förstånd. 

Ett tips från coachen: om du vill att han ska komma runt och välkomna det nya barnet i er familj, så bör du nog ha sex med honom... Annars blir ju din graviditet bara något ännu mer negativt för honom. 
  • Anonym (....)

Anonym (Linda) skrev 2024-05-10 09:56:15 följande:

Precis , personen som skrev det har helt fel. Det är per ägglossning. I 35-årsåldern tror jag det är runt 17% per ägglossning och i 25-årsåldern är det kanske 22% har jag för mig (minns inte exakta siffror men ungefär så). Så oftast är det bara att man behöver försöka lite längre tid. Om det inte är så att man har någon underliggande sjukdom eller hade svårt att bli gravid redan innan. De flesta av de som börjar försöka först runt 35 och har svårt då skulle haft svårt om de var 25 också för det är helt enkelt kvinnor som har svårare att bli gravida. Har man blivit gravid lätt när man är 33 så är chansen nästan 0 att det skulle vara väldigt svårt när man är 35 (om man är frisk i övrigt). Såklart skillnad om vi pratar om typ 45. 

Undrar om personen som skrev det träffar människor i verkligheten överhuvudtaget för isåfall borde han eller hon förstå hur absurt det är att tro att en 40-åring bara har 10% chans att bli gravid överhuvudtaget när så många blir gravida efter 40. 

Du vet ju inte hur många av dem som får barn efter 40 som har använt donerade ägg, eller haft sina egna infrysta sedan yngre dagar. Det är inget som folk pratar om med vem som helst. Man ska inte önsketänka om detta.

Så här ser nedgången i kvinnans fertilitet ut:

www.medichecks.com/blogs/fertility/age-and-fertility
  • Anonym (....)

Vet inte varför grafen inte kom med ovan. Gör ett nytt försök: 
    Relative fertility rate versus age. Graph to show how fertility declines with age.Relative fertility rate versus age. Graph to show how fertility declines with age.

• Anonym (....)
    Anonym (Linda) skrev 2024-05-10 10:27:49 följande:

Oj nu var du rolig . Min mamma använde säkert ett donerat eller infryst ägg när hon blev oplanerat gravid och gjorde abort. Vad korkad jag är som inte fattade det. Jo när det gäller personer jag känner vet jag det. Flera blev oplanerat gravida och var egentligen klara med barn, en hade haft avbrutet men det funkade inte. En blev gravid vid 45 med hjälp av en donator (spermier inte ägg) eftersom hon var singel. Vet inte vad du har för relation med sina vänner men mina vänner och jag pratar visst om sånt, har pratat om missfall och aborter och förlossningsskador och allt möjligt.

Du är man eller hur? Oavsett vad dina grafer säger , menar du på fullt allvar att du tror att de flesta som blir gravida vid 40 använder infrysta eller donerade ägg? På riktigt? Du tycker det är konstigt att kunna bli gravid naturligt när man är 40 år gammal? Sitter du kanske vid din dataskärm i din mammas källare hela dagarna för du verkar inte känna några människor i verkligheten alls. 

Nej det är inte lika lätt när man är 40 som när man är 25, det har ingen sagt att det är. Men det är väldigt många som blir gravida naturligt i den åldern för normalt kan kvinnor fortfarande få barn då även om det ofta tar längre tid. 

Och lär dig skillnaden på ?de? och ?dem? snälla om du ska diskutera med folk på internet och vill bli tagen seriöst. Min 8-åring är bättre på grammarik än du. 

Jag är kvinna. Jag säger inte att det inte GÅR att bli gravid naturligt efter 40, men man ska vara medveten om att det är de som lyckas som man hör talas om. De som inte lyckas berättar ju inte det, de säger att de vill ha ett barnfritt liv om de får frågan. 

Jag tycker att det är konstigt att du och dina vänner pratar om så privata saker som misslyckat avbrutet samlag, faktiskt. Det är ju inget som man vill ha ut, eller som man vill ska nå barnets öron när det är gammalt nog för att förstå. Jag tycker att det är självklart att hävda att alla barn man fått är önskade, och att man inte önskat fler än man fått. Det kallas "integritet". 

Jag behärskar den skillnaden. Om du menar här: 

"Du vet ju inte hur många av dem som får barn efter 40 som har använt donerade ägg..."

...så är "dem som" korrekt, även om "de som" också accepteras numera, trots att det är ett exempel på s.k. överkorrigering. Pröva att sätta in ett annat pronomen i pluralform så hör du själv vilket som är rätt:

"Du vet ju inte hur många av oss som får barn..."

"Du vet ju inte hur många av vi som som får barn..."

Jag är professionell översättare och språkgranskare!  Flört
  • Anonym (....)
    Anonym (Linda) skrev 2024-05-10 10:38:20 följande:

Och roligt att du länkar till en sida med reklam för ett blodprov för 249 dollar. 

Det är ingen som har sagt att en 35-åring eller 40-åring har lika lätt för att bli gravid som en 25-åring men nästan alla kan fortfarande bli gravida i den åldern. Jag kan nästan garantera att det inte helt plötsligt skulle vara omöjligt för TS att bli gravid om hon försöker igen när hon är 35-36. 

Men som sagt , man ska inte göra abort för att nån annan vill det oavsett om man är 20 eller 33 eller 45. 

Fast googla själv på "female fertility" och "chart" då, och se om du hittar någon graf som visar något annat. Jag tog bara en i mängden.
  • Anonym (....)
    Anonym (Dumpa honom) skrev 2024-05-10 15:10:08 följande:

Du har inte en aning om hur mycket svårare det kommer vara med en bebis. Då kan du inte avfärda hjälp från din mamma för att miljön känns fel, du kommer inte kunna vara självisk och bara tänka på dig själv och gråta.
    Tröttheten i din utmattning på jobb kommer kännas som en barnlek jämfört med småbarnstiden (själv och med psykisk ohälsa) dessutom kommer du inte kunna sjukskriva dig från nattamning eller kolikskri. 

Är du inte tillräckligt stark? Vet du om att mödraskap kräver många gånger mer än dom små problem du har framför dig?
    (ångestattacker dödar inte foster) Av med offerkoftan och ta tag i saker. 

Nu har du bestämt dig för att bli mamma trots sämsta förutsättningarna i världen. Då är du skyldig ditt barn att lösa saker även om det är obekvämt.

Så oempatiskt. 

Det kan tvärtom vara så att det är just ett barn som TS behöver, för att ha någon att höra ihop med och slippa vara ensam. Karlar kan alltid svika, men ett barn är för livet. När barnet blir större, blir de två ett team som kan stötta varandra. Och till dess FÅR man styrka av att ha någon annan att ta hand om och ansvara för. 
Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet