Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation

Anonym (ee) skrev 2024-06-10 14:32:30 följande:

Den tyska varianten är klart klatschigare med sin Euro-disco än den svenska som bygger på segare "Brown Girl in the Ring"

Blir den årets sommarplåga?

Tyska

Svenska

Om utländare ut blir en sommar plåga, kanske för nassarna.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Challenger skrev 2024-06-10 16:13:24 följande:
    Mig veterligen dog Hitler 1945 så en bit innan folk skrev skit om politiska motståndare på internet. 
    Så varför skrev SD en massa skit om politiska motståndare trollfabriker och anonyma trollkonton för då?
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Challenger skrev 2024-06-10 19:38:35 följande:
    Därför att alla partier skriver skit om andra partier. 

Vad har det med Hitler att göra? 
    SD står dock inte för sin skit, och har trollfabriker med anonyma konton....
    Och igår sjöng de nazistsånger, så undra vad det har med hitler och göra Solig
  • klyban
    Challenger skrev 2024-06-10 23:14:52 följande:
    Nazistsånger? Verkligen!:lol:

Sossarna sjöng internationalen på 1 maj, vilket då betyder att de vill skicka Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson till Gulag. Så måste det vara. :lol::lol::lol:

Ja, och problemet är med att sjunga internationalen är och i jämförelse sjunga nazistsånger om "utlänningar ut"?

Ska vi se, ena är en partisång där man alla ska innefattas, och den andra sparka ut de hemska invandrarna.

Nu har du glömt av att tänka efter igen :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Eller har du läst detta på SD trollkonton, du vet den trollfabrik som SD påstod inte fanns? Solig

• klyban
    Anonym (Tipw) skrev 2024-06-10 21:31:06 följande:
    T om nazisterna själva skyller på att alla andra är nazister. Det ska ju inte vara så offentligt. Finns en anledning till att sd har en falang som kallas för "bunkern" 

Dom skyller inte på andra, de försöker projicera sin egen nazism på andra, så de blir upptagna med att försvara sig att de inte är.

Det är en så simpel och lätt genomskådad diskussionsteknik, men en del får iver att försvara sig.
    Men försvarar man en nazistsång, så är det svårt och projicera sin egen nazism.

För den intressanta delen, användaren förkastar inte sången, utan börjar istället prata om annat, vilket berättar för mig att hen står bakom sången och är arg att dom sparkade ut han vad nu han hette.
    En intressant sak, varför sparkar dom inte ut den som fick den spelad.

Om du skulle vara en fluga på deras vägg och hört vad de säger när de är utom räckhåll, så kan du vara helt säker på att nazism är ofta ett samtalsämne och hur de ska utveckla den.

• klyban
    Challenger skrev 2024-06-11 08:36:20 följande:
    Nej, nu har du missuppfattat. Alla ska inte innefattas i de rödas samhälle. Opposition ska kväsas. Alla som bedöms hota makten ska bort. Så har de röda jobbat i alla år. Hatet hos de röda är systematiskt och rått. 

Fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus.

Ja, det vet jag att nazister anser är hat och hemskt, då detta berättar vad de gör i SD.(Även i andra partier också, men de öär inte så korkade att kliva över gränsen.)

Du vet kliva över gränsen att ljuga om att ha trollfabriker i över ett decennium, men 40-tal anonyma trollkonton vars enda syfte var sprida hat, desinformation "humor" de inte själva kan kännas vid.

Och dina projiceirngar berättar ju bara om SD och deras trollfabriker, återkom den dagen du hittar andra trollfabriker betalda av partikassan :lol::lol::lol:
    Lycka till, för det kommer du behöva.

Samtidigt spelar SD nazist låtar på sin valvakor.

• klyban
    nattuw skrev 2024-06-12 00:07:01 följande:
    Nix. Jag kallar sossepropaganda för sossepropaganda. Du vet när allt som S gör försvaras in absurdum samtidigt som allt som ses som ett hot mot S maktanspråk smutskastas.

Saklighet är att komma fram till något med fakta, inte att försvara, utan återge det korrekt sakligt.

Och förstår du har det jobbigt bli ifrågasatt och när du inte får det rätt.
    Rätt komiskt hur saklighet ska ses som något dåligt, en del kallar det att vara med i en sekt att använda fakta och saklighet :lol:

• klyban
    nattuw skrev 2024-06-12 20:03:24 följande:
    Det var inte den socialdemokratiska SD fixeringen som kommenterades.

Det jag skrev var: För att vara ett parti som inte har några heltidsanställa troll så lyckas S förvånansvärt bra med att fylla diverse forum med S propaganda.

Och med tanke på att allt från Aftonbladet till X (Twitter) är fullt med socialdemokratisk propaganda så är det ett uttalande som jag står fast vid.

Vidare skrev jag: Jag kallar sossepropaganda för sossepropaganda. Du vet när allt som S gör försvaras in absurdum samtidigt som allt som ses som ett hot mot S maktanspråk smutskastas.

Vilket jag också står fast vid eftersom en socialdemokrat alltid försvara allt som paritet gör och fördömer allt som ses som ett hot mot de socialdemokratiska maktanspråken.

SD upprättade trollfabriker och ljög om det, vad har det med andra än SD och göra menar du?
    Eller försöker du säga att såssarna tvingade SD med partistödet anställa betalda troll?

Nä, lilla du, SD får ta ansvar för sina egna gärningar, ropa om andra är till ingen hjälp för dig.
    Och det berättar bara en enda sak också, och det är att du vet om att SD har gjort bort sig rejält.
    Men att din agenda klarar inte av ett sådant erkännande, och då inbillar du dig att prata om annat skulle dölja detta

Nope, inte ens du är lurad av dig Solig
    Hur ska vi andra då bli?

• klyban
    nattuw skrev 2024-06-14 21:30:25 följande:
    Vad SD gör eller inte gör är för mig egalt. Jag nöjer mig med att konstatera att vissa alltid tycks hitta en anledning att nämna SD. Nästan som om de fick betalt varje gång de lyckas stoppa in SD i en mening.

Det går inte nämna någon annan än SD i en tråd om trollfabriker.
    Det låter som du vill vi ska anonymisera och censurera bort SD i en diskussion om SD anonyma trollkonton?

Varför?

Jag kommer dock fortsätta skriva vem jag pratar om, och tänker inte välja censurera bort SD i diskussionen om SD trollfabrik med anonyma konton, som de spred hat, desinformation, rasism och "humor" de inte kan stå för.

Padirac skrev 2024-06-14 22:56:21 följande:
    Så .. vad får du i ersättning för att nämna SD tre gånger i ditt inlägg?Guld i mun

Också lite komiskt att vi ska censurera ut den vi pratar om och i detta fallet är ju just ämnet SD´s trollfabrik.

• klyban
    Anonym (Suck) skrev 2024-06-17 08:33:07 följande:

Svenska folket har återigen visat vilket parti de gillar.

SD är fortsatt näst största parti enligt Demoskop.

I den här tråden pratar vi inte om polls, utan här pratar vi om SD trollfabriker med anonyma konton och där de sprider hat, desinformation och "humor" de inte kan stå för.
Svar på tråden Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation