Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation

Anonym (Tipw) skrev 2024-05-14 14:01:24 följande:

Varför är inte sd-anhängare mer kritiska till det här kan man undra? 

-För att sd har via trollfabrikerna skapat en anhängarskara med blint lojala följare såklart. Nu har sd gjort något, det måste vi försvara. Hela sd:s retorik och manipulationer ämnar till att skapa en polariserande attityd. Antingen är du med oss eller mot oss, finns inget mellanläge. Fiender finns överallt, vi för ett krig.

Bara att slänga ett getöga på eu- kandidaten. Han kallar det för "korståg" läser någon form av vinkning till krig i all deras propaganda. Bara deras senaste slogan "mitt Sverige bygger murar" det är ju så förbannat korkat. Nu ska vi ge oss ut på ett korståg i medeltiden och fäkta med svärden mot fienden på andra sidan vallgraven.

Jag önskar att de som röstar på sd faktiskt försöker tvätta bort dimman från ögonen och se saken från ett logiskt, klarsynt perspektiv. Rösta på sd för all del, men nog fasen förtjänar ditt parti kritik över den här trollfabriken.

För de skäms svårt att bli avslöjade att de sprider desinformation i syfte att få makt.

Detta är saker som regimen i ryssland lärt dom i deras resor till ryssland krim att göra och för destabilisera Sverige.

Och det som är så extremt talande är att jimbo inte pudlar svårt, utan attackerar.
    Det berättar att jumbo är extremt arg att de är avslöjade att sprida hat, och hoppas attacken skulle ändra nått.
    Men en rätt ointelligent attack, då den bara bevisar de försöker psida hat för egen makt och den makten som de vill ha, går i linje med nazisten putins.(Komiskt nog.)
    Och berättar att de vill att Ukraina faller och nazisterna kommer hit.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Hysteri skrev 2024-05-15 14:47:51 följande:

Tycker det är ganska gulligt när man inte förstår skillnaden mellan satir och dess information 😂😂😂🤣🤣🤣🤣

Men men sossiga journalister på tv4 försöker göra en höna av en fjäder 

SIcken dålig bortförklaring.

Men sen när satir blev ljuga och desinformera är en gåta, kan du upplys oss?

Och idogt förnekande till trollfabrik, så inser man jimbo är en sketen lögnare.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (T) skrev 2024-05-15 18:28:32 följande:
    Du kan ju fråga autisten på kalla fakta det.

Vad betyder ens ditt inlägg, är det en ad hominem?
    För det ser ut som en attack mot någon, men ingen saklighet alls.

Anonym (Mitt Sverige Kan Bättre) skrev 2024-05-15 18:59:27 följande:

Är chockad över avslöjandet!

Kunde inte ana att det fanns ett samband mellan SD, Riks och Samtiden. Ofattbart.

Och att SD-Tobbe hade något med SD att göra är bara helt sjukt.

Vi vet idag att jimbo ljög, för det skulle ju inte ha funnits en trollfabrik ens och nu vet vi det gör.

• klyban
    Anonym (T) skrev 2024-05-15 19:24:05 följande:

Kalla Fakta har i princip skickat in en autist i en helt vanlig jäkla svensk arbetsgrupp... 

Det är rätt intressant att "autisten" avslöjade jimbos och SD trollfabrik samtidigt.
    Kanske att vara autist inte var så dåligt då, eller?

Anonym (T) skrev 2024-05-15 19:25:44 följande:
    Han ville säkert bli polis, men till och med dom har lite humor.. 

Kanske "autisten" vill bli polis, dock står vi här med en ljugandes jimbo och SD tack vara en "autist" :lol::lol::lol:

• klyban
    Anonym (T) skrev 2024-05-15 19:31:21 följande:
    Är bara ni söliga som står här, vi andra har ju redan sett igenom det!
    Och vi står här med jimbo och SD som sade det inte ens existerar en trollfabrik, nu vet vi det var en dålig lögn.
    Anonym (T) skrev 2024-05-15 19:37:49 följande:
    Nu har ni bara kvar att lista ut hur det funkar.. Du vet det där med humor Flört
    Vi alla vet hur en trollfabrik funkar, så?
    Anonym (T) skrev 2024-05-15 19:47:17 följande:
    Ni har alltid haft lite svårt att fatta det som andra ser som en självklarhet.
    Vad är självklart, lögnandet?
    Anonym (T) skrev 2024-05-15 19:55:45 följande:
    En vuxen som inte förstår ett meme. Och skriver Svärje.. Dom flesta tänker då vad är det som gick fel? 

En vuxen förstår meme är ointressant och menlös för saklighet och fakta.
  • klyban
    Anonym (T) skrev 2024-05-15 20:01:56 följande:
    Nä, för här står ingen annan utom ni.. 

Vi står här med en trollfabrik som har jimbo och SD hand över dom.
    Hur kan du missat det?
    För ingen annan har.

• klyban
    Anonym (T) skrev 2024-05-15 20:17:25 följande:
    Du står här.... Inte jag... och definitivt inte några jätte många andra...
    Nu har du nått att enda som kommer från dig är nonsens.
    Anonym (T) skrev 2024-05-15 20:26:05 följande:
    "Höhö, jag byter ett E till Ä så det blir Svärje. Snälla likea mina inlägg nu så att dom tror att vi har humor Skrattande "

Det är din nivå. 
    Mer nonsens berättar du skäms.
    Anonym (T) skrev 2024-05-15 21:02:41 följande:
    Vem har jag hotat? Att komma med tomma påståenden som du bara hittat på, är inte direkt det normala människor ser som humor.. 

Det finns inga tomma påståenden om SD trollfabrik längre :lol:
  • klyban
    Anonym (T) skrev 2024-05-15 21:23:24 följande:
    Du pratar mycket, men har fortfarande kvar att visa ett enda tecken utav humor... ?
    Och du säger precis ingenting längre, och det är riktig humor!
  • klyban
    Anonym (T) skrev 2024-05-15 21:42:45 följande:
    Ni klarar inte humor! 

Vilken humor?
    Trolleri och desinformation?

Anonym (T) skrev 2024-05-15 21:41:19 följande:
    Nej det hoppas jag inte att vi är iaf, för du är helt värdelös på detta. Ganska uppenbart att för alla nu att ni inte klarar av att meme:a...

Säger den som blivit ägd av meme´s :lol:

• klyban
    Anonym (T) skrev 2024-05-15 21:54:41 följande:
    Ja klyban. Vi förstår att du ej förstår..Det är riktig humor !

SD hade inga trollfabriker, och nu vet vi det var mycket omfattande.
    Ditt nonsens berättar ni skäms svårt.

Anonym (T) skrev 2024-05-15 22:07:04 följande:
    Och du en femåring som inte klarar av att hantera din egna konversation? Det där är min och klybans konversation... Sluta försöka dampa loss.. 

Och ändå står vi här och du saknar humor, är inte det humor i sig självt :lol:

Anonym (T) skrev 2024-05-15 22:17:31 följande:
    Det är inte jag som springer runt och försöker hoppa mellan diskussionerna som en vindflöjel.. Din nivå av att försöka vara "upp i ansiktet" på mig visar mig att du försöker tysta mig igenom att höja rösten. 

Tror du nån är rädd för dig? 

Jo, det är du som vägrar all diskussion Solig

Svar på tråden Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation