• Anonym (Zippo)

Sd:s trollfabrik

Hörde att sd har en trollfabrik för att sprida propaganda. Vilka trådar/ inlägg här på familjeliv misstänker du vara såna?

• Svar på tråden Sd:s trollfabrik
  • Challenger
    Anonym (qwerty) skrev 2024-05-18 15:26:38 följande:
    Det är inte helt korrekt faktiskt, jag jobbade med ungdomsförbund i början på 2000-talet och det fanns redan då "trollfabriker" från merparten av de politiska förbunden, även fast ordet trollfabrik inte fanns, på den tiden kallades de Nättorpeder. De partier jag minns inte hade några var KD och C, samt i mycket mindre utsträckning Folkpartiet (Numera Liberalerna) i jämförelse med de andra stora partierna. Alla de andra har i flera fall specifika grupper som arbetade med denna typ av trollkampanjer på Skunk, Playahead, Anstalten och framför allt Lunarstorm. Dessa grupper var i proportion till sitt parti och jobbade aktivt med att sprida desinformation och rena lögner i en tidsperiod där källkritik inte riktigt fanns hos svenska folket. På grund av dessa så började faktiskt skolorna inför källkritik som en del i SO lektionerna.
    Det är min bild också. Jag trodde det var allmänt känt. Jag är i vart fall säker på att såväl moderaterna liksom socialdemokraterna har avlönade "troll" som på betald arbetstid från sina respektive partier sitter och skriver skit om sina politiska motståndare under anonyma alias. Det har förekommit i minst 15 år i vart fall. De känner även till varandras verksamhet och i viss mån även vilka det är som håller på. 

Jag ser egentligen inte detta som något problem, utan man får helt enkelt acceptera att det i en demokrati finns folk med andra åsikter än de man själv har. Man får också tåla att dessa personer uttrycker dessa åsikter. Öppet eller anonymt. Det är liksom en demokratisk rättighet. Jag ser inget som är vare sig brottsligt eller omoraliskt med det. De företrädare som nu öppet går ut och kritiserar SD för metoderna bör nog se till att städa framför egen dörr, för annars riskerar de att hamna i mycket pinsamma situationer inom en snar framtid.
  • klyban
    Challenger skrev 2024-05-19 19:46:52 följande:
    Det är min bild också. Jag trodde det var allmänt känt. Jag är i vart fall säker på att såväl moderaterna liksom socialdemokraterna har avlönade "troll" som på betald arbetstid från sina respektive partier sitter och skriver skit om sina politiska motståndare under anonyma alias. Det har förekommit i minst 15 år i vart fall. De känner även till varandras verksamhet och i viss mån även vilka det är som håller på. 

Jag ser egentligen inte detta som något problem, utan man får helt enkelt acceptera att det i en demokrati finns folk med andra åsikter än de man själv har. Man får också tåla att dessa personer uttrycker dessa åsikter. Öppet eller anonymt. Det är liksom en demokratisk rättighet. Jag ser inget som är vare sig brottsligt eller omoraliskt med det. De företrädare som nu öppet går ut och kritiserar SD för metoderna bör nog se till att städa framför egen dörr, för annars riskerar de att hamna i mycket pinsamma situationer inom en snar framtid.

Ja, alla partier ger information och gör det i egenskap av person elelr parti.

Här har vi anonyma troll, och sen efter den punkten inser man liknelsen är total havererad.
    Och även frågan är, varför gömma sig, ljuga om att de fanns och sen bli skitarga när de blir avslöjade.
    Nädu, du får försöka bättre, för det enda det berättar är att SD inte vågar stå för vad de vill säga.

Detta är en av SD största lågvattenmärke sen de var ett nazistiskt parti.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (qwerty)
    klyban skrev 2024-05-19 14:17:21 följande:
    Och ett svar till och där du inte tar hänsyn till det jag skrev, hur inbillar du dig det är ett svar för något?
    Det är ett svar på din fråga, om du inte vill eller kan förstå det så föreslår jag att du söker hjälp via LSS och sedan ber en vuxen översätta till dig.
  • Anonym (qwerty)
    Challenger skrev 2024-05-19 19:46:52 följande:

Allmänt känt och allmänt vedertaget. Det är liksom ok när "vi" gör det men inte andra. Kolla bara på FL. Mängdvis med anonyme konton som sprider dynga men det togs inte upp på TV4 och därför "räknas det inte"
  • Challenger
    Anonym (qwerty) skrev 2024-05-19 22:08:35 följande:
    Allmänt känt och allmänt vedertaget. Det är liksom ok när "vi" gör det men inte andra. Kolla bara på FL. Mängdvis med anonyme konton som sprider dynga men det togs inte upp på TV4 och därför "räknas det inte"
    Jag kan bara hålla med. Det har på något vis blivit på modet att kalla de som har avvikande åsikter för troll. 
  • klyban
    Anonym (qwerty) skrev 2024-05-19 22:08:35 följande:

Om du ska påstå att partibetalda trollfabriker existerar, så upp till bevis.
    Nu vet vi att SD har ljugit om detta i över ett decennium, och har en anställd trollfabrik vars uppgift att sprida hat , lögner och desinformation.

Och vilka anonyma konton sprider dynga, för om du inte kan påvisa det sakligt att det är fel det dom skriver.
    Så är de per automatik inga troll heller.

Du verkar inte tåla saklighet och fakta och sen kalla det för troll, rätt udda måste jag säga.

Men nu står vi här med SD betalda anonyma troll...., för smita undan det om du kan.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Padirac
    Challenger skrev 2024-05-19 22:19:58 följande:
    Jag kan bara hålla med. Det har på något vis blivit på modet att kalla de som har avvikande åsikter för troll. 
    Panik på trollfabriken?

Identitetskris på trollfabriken?

Det finns gott om folk som delar SDs och nazisternas och fascisternas åsikter om samhällert och om människro som de ser som de andra, om de delar etnicitet och inte delar deras värderingar och åsikter kallar de kommunister, marxister, vänsterliberala - allt är nazzarnas omskrivning för judar och de de anser vara förrädare.
  • Challenger
    Padirac skrev 2024-05-19 22:29:34 följande:
    Panik på trollfabriken?

Identitetskris på trollfabriken?

Det finns gott om folk som delar SDs och nazisternas och fascisternas åsikter om samhällert och om människro som de ser som de andra, om de delar etnicitet och inte delar deras värderingar och åsikter kallar de kommunister, marxister, vänsterliberala - allt är nazzarnas omskrivning för judar och de de anser vara förrädare.
    Vilka är "nazzarna"? De som vill ha lägre invandring, bibehållen välfärd, lägre skatter? De som är bekymrade över den skenande brottsligheten och otryggheten som breder ut sig i samhället? 
    Varför tror du att var fjärde röstberättigad person väljer att lägga sin röst på ett parti som SD? 
  • klyban
    Challenger skrev 2024-05-19 22:44:35 följande:
    Vilka är "nazzarna"? De som vill ha lägre invandring, bibehållen välfärd, lägre skatter? De som är bekymrade över den skenande brottsligheten och otryggheten som breder ut sig i samhället? 
    Varför tror du att var fjärde röstberättigad person väljer att lägga sin röst på ett parti som SD? 

ROLF, de fick bara var femte röst, inte ens en sådan ska får du rätt.
    Och ska man räkna röstberättigade, så är det än mindre.
    Men finns liksom ingen mening och räkna någon som inte röstar och sen tro det har någon betydelse för något och speciellt inte när det ger dig en än sämre siffra.

Kanske du ska sluta läsa på dessa trollfabriker?
    För det blir inte mycket rätt ser man.

• Anonym (SD har min röst)

SD har ett par skatteavlönade troll. Big deal. Sossarna har SVT och SR som propagandakanaler skattefinansierat förstås. Jämför det med 3 pers som skriver inlägg på twitter och facebook. Störtlöjligt att ens reagera på.

Svar på tråden Sd:s trollfabrik