Inlägg från: Anonym (qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (qwerty)

Sd:s trollfabrik

V:s trollfabrik har nog flest trådar på FL 

• Anonym (qwerty)
    Anonym (Troll) skrev 2024-05-17 18:59:11 följande:
    Men bara SD har av partiet med skattepengar avlönade troll som sprider desinformation, konspirationsteorier, hat och hotkampanjer .

Som du säger , alla partier har sina sätt, men inget annat parti än SD  använder det MK kallade brun propaganda spridd av trollavdelningen.
    Det är inte helt korrekt faktiskt, jag jobbade med ungdomsförbund i början på 2000-talet och det fanns redan då "trollfabriker" från merparten av de politiska förbunden, även fast ordet trollfabrik inte fanns, på den tiden kallades de Nättorpeder. De partier jag minns inte hade några var KD och C, samt i mycket mindre utsträckning Folkpartiet (Numera Liberalerna) i jämförelse med de andra stora partierna. Alla de andra har i flera fall specifika grupper som arbetade med denna typ av trollkampanjer på Skunk, Playahead, Anstalten och framför allt Lunarstorm. Dessa grupper var i proportion till sitt parti och jobbade aktivt med att sprida desinformation och rena lögner i en tidsperiod där källkritik inte riktigt fanns hos svenska folket. På grund av dessa så började faktiskt skolorna inför källkritik som en del i SO lektionerna.
  • Anonym (qwerty)
    klyban skrev 2024-05-18 12:09:58 följande:

Och syftet är sen säga kolla inget sånt där alls.
    Som tur är så är det gott om skärmbilder och de som sparat sidorna hur de såg ut.

Måste vara tragiskt att behöva ljuga så mycket som jimbo.
    Dock det mer intressanta är varför folk ens röstar på någon som är så oärlig.

Vi pratar ju normalt om att politiker är lite oärliga ibland, men detta är ju en helt annan nivå och i jämförelsen är andra politiker rena sanningsmaskiner.

Av samma anledning till att någon röstar på Mona Sahlin, Gudrun Schyman och Håkan Juholt. Lögnare och skurkar finns i alla partier och svenska folket är idioter.

Kolla bara de som stöttar Federley och hans pedofilpojkvän.
  • Anonym (qwerty)
    klyban skrev 2024-05-18 16:27:40 följande:
    Anonym (qwerty) skrev 2024-05-18 15:29:07 följande:
    Av samma anledning till att någon röstar på Mona Sahlin, Gudrun Schyman och Håkan Juholt. Lögnare och skurkar finns i alla partier och svenska folket är idioter.

Kolla bara de som stöttar Federley och hans pedofilpojkvän.

Inser att du inte ens läste inlägget:
    Föreslår du läser igen och vad jag skriver och sen återkommer, för detta blev parodi på citering och svar :lol:

Frågan var varför röstar folk på någon som är oärlig - kort svar, folk är idioter och de finns i alla partier.
  • Anonym (qwerty)
    klyban skrev 2024-05-19 14:17:21 följande:
    Och ett svar till och där du inte tar hänsyn till det jag skrev, hur inbillar du dig det är ett svar för något?
    Det är ett svar på din fråga, om du inte vill eller kan förstå det så föreslår jag att du söker hjälp via LSS och sedan ber en vuxen översätta till dig.
  • Anonym (qwerty)
    Challenger skrev 2024-05-19 19:46:52 följande:
    Det är min bild också. Jag trodde det var allmänt känt. Jag är i vart fall säker på att såväl moderaterna liksom socialdemokraterna har avlönade "troll" som på betald arbetstid från sina respektive partier sitter och skriver skit om sina politiska motståndare under anonyma alias. Det har förekommit i minst 15 år i vart fall. De känner även till varandras verksamhet och i viss mån även vilka det är som håller på. 

Jag ser egentligen inte detta som något problem, utan man får helt enkelt acceptera att det i en demokrati finns folk med andra åsikter än de man själv har. Man får också tåla att dessa personer uttrycker dessa åsikter. Öppet eller anonymt. Det är liksom en demokratisk rättighet. Jag ser inget som är vare sig brottsligt eller omoraliskt med det. De företrädare som nu öppet går ut och kritiserar SD för metoderna bör nog se till att städa framför egen dörr, för annars riskerar de att hamna i mycket pinsamma situationer inom en snar framtid.
    Allmänt känt och allmänt vedertaget. Det är liksom ok när "vi" gör det men inte andra. Kolla bara på FL. Mängdvis med anonyme konton som sprider dynga men det togs inte upp på TV4 och därför "räknas det inte"
Svar på tråden Sd:s trollfabrik