• Anonym (Sexlust)

    Kan man träna upp sin sexlust?

    Jag (kvinna 54 år) har aldrig haft en normal sexdrift. Jag har inga som helst hämningar eller låsningar kring sex; jag är bara inte speciellt intresserad. I den mån jag har sexuella behov tycker jag att det är betydligt enklare att tillfredställ dem på egen hand än att ha sex med nån annan - det är liksom bara bökigt och joxigt och leder för min egen del i princip aldrig till nån njutning öht, tvärtom. Men nu har jag så här i mogen ålder träffat en man som jag fallit pladask för, och jag vill verkligen att det ska kunna bli nåt mellan oss, samtidigt inser jag ju att ingen normal människa vill vara tillsammans med någon utan att ha sex... så nu undrar jag helt enkelt: kan man träna upp sin sexdrift på nåt sätt? Finns det nån form av behandling som kan hjälpa sexlusten på traven?

  • Svar på tråden Kan man träna upp sin sexlust?
  • Hjelm

    Det kan man säkert till viss mån, men frågan är ju för vems skull. Det är okej att inte vara intresserad av något annat sexliv än det med sig själv. Om det inte är något som du själv lider av tycker jag inte att du försöka ändra på det för någon annans skull.

  • Tecum

    Det går till viss del, men viktigast är attityden. Du måste vilja ha sex och vilja göra det skönt för honom. Då blir det förhoppningsvis bra för dig också.

  • Anonym (Go)
    Hjelm skrev 2024-04-23 20:05:07 följande:

    Det kan man säkert till viss mån, men frågan är ju för vems skull. Det är okej att inte vara intresserad av något annat sexliv än det med sig själv. Om det inte är något som du själv lider av tycker jag inte att du försöka ändra på det för någon annans skull.


    Fast det blir ju för TS skull, eftersom hon vill vara tillsammans med den här mannen, eller hur? Så även om hon inte är intresserad av sexet i sig så är hon intresserad av ett förhållande, och därmed blir det för hennes egen skull som hon försöker ändra det. 

    TS! Jag tycker att det är hur bra som helst att du försöker hitta sätt att öka din sexlust för att kunna vara tillsammans med den här mannen! Det visar att du har förståelse och respekt för hans behov, samtidigt som du inte trampar på ditt eget mående genom att bara finna dig i att ha sex utan att vilja. Tyvärr har jag inget svar på din fråga, men jag hoppas att det finns nån annan som kan komma med bra svar. 
  • Anonym (Kvinna ...)
    Hjelm skrev 2024-04-23 20:05:07 följande:

    Det kan man säkert till viss mån, men frågan är ju för vems skull. Det är okej att inte vara intresserad av något annat sexliv än det med sig själv. Om det inte är något som du själv lider av tycker jag inte att du försöka ändra på det för någon annans skull.


    Jag förstår verkligen hur du menar (Tror jag?), men jag tolkar ts som att hon nu äntligen funnit någon som hon känner är värd att satsa på och då även sexuellt.  Hon VILL nu, men har levt som i dvala en tid som singel? Finns det något rätt av det jag säger ts?
  • Anonym (Kvinna ...)
    Anonym (Go) skrev 2024-04-24 04:25:25 följande:
    Fast det blir ju för TS skull, eftersom hon vill vara tillsammans med den här mannen, eller hur? Så även om hon inte är intresserad av sexet i sig så är hon intresserad av ett förhållande, och därmed blir det för hennes egen skull som hon försöker ändra det. 

    TS! Jag tycker att det är hur bra som helst att du försöker hitta sätt att öka din sexlust för att kunna vara tillsammans med den här mannen! Det visar att du har förståelse och respekt för hans behov, samtidigt som du inte trampar på ditt eget mående genom att bara finna dig i att ha sex utan att vilja. Tyvärr har jag inget svar på din fråga, men jag hoppas att det finns nån annan som kan komma med bra svar. 
    Exakt så tolkar även jag ts.

    Jag personligen träffade mannen i mitt liv när jag var nyfyllda 50 och han ett år yngre. Jag visste inte vad äkta kärlek och fantastiskt sexliv var innan jag träffade honom.

    Det är aldrig för sent och som kvinna blir det ofta bättre efter 40 års strecket. Då vet kvinnan vad hon vill ha, vad hon njuter av och hon är trygg med sin kropp.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Sexlust) skrev 2024-04-23 19:50:54 följande:
    Kan man träna upp sin sexlust?

    Jag (kvinna 54 år) har aldrig haft en normal sexdrift. Jag har inga som helst hämningar eller låsningar kring sex; jag är bara inte speciellt intresserad. I den mån jag har sexuella behov tycker jag att det är betydligt enklare att tillfredställ dem på egen hand än att ha sex med nån annan - det är liksom bara bökigt och joxigt och leder för min egen del i princip aldrig till nån njutning öht, tvärtom. Men nu har jag så här i mogen ålder träffat en man som jag fallit pladask för, och jag vill verkligen att det ska kunna bli nåt mellan oss, samtidigt inser jag ju att ingen normal människa vill vara tillsammans med någon utan att ha sex... så nu undrar jag helt enkelt: kan man träna upp sin sexdrift på nåt sätt? Finns det nån form av behandling som kan hjälpa sexlusten på traven?


    Intressant fråga. Det enda jag känner till är att erfarenheter av njutning föder ett sug efter mer. Rätt person som man har rätt känslor för och där man passar väl sexuellt tillsammans. Funderar på om du beskriver motsatsen för att du inte har träffat rätt sådär eller för att du inte är en speciellt sexuell person alls.

    Om jag varit i din sits så hade jag sett till att liksom testa att locka fram lust med den här mannen, att nå orgasm är inte själva huvudmålet utan resan dit. Om jag gör det själv så kan jag komma på 1 minut kanske, men den där mkt längre tiden med min partner är något helt annat, extremt mycket bättre för mig. Två olika saker, med mig själv så är det pang bom med ett enda syfte, med partnern så är det extremt sensuellt och sexuellt hela vägen.
  • Anonym (Tanke)

    Är det inte så att sex föder lust till mer sex. Går man utan glömmer man liksom bort behovet men om man haft det nyligt vill man ganska snart ha det igen.

  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Tanke) skrev 2024-04-24 07:57:20 följande:

    Är det inte så att sex föder lust till mer sex. Går man utan glömmer man liksom bort behovet men om man haft det nyligt vill man ganska snart ha det igen.


    Om det är bra sex skulle jag lägga till. Är det en bla-upplevelse eller dålig så blir det ingen lust efter mer sex.
  • Anonym (Sexlust)
    Hjelm skrev 2024-04-23 20:05:07 följande:

    Det kan man säkert till viss mån, men frågan är ju för vems skull. Det är okej att inte vara intresserad av något annat sexliv än det med sig själv. Om det inte är något som du själv lider av tycker jag inte att du försöka ändra på det för någon annans skull.


    Tack för ditt svar! Naturligtvis är det i viss mån för mannens skull, men ffa är det ju för min egen skull, eftersom jag verkligen vill att det här ska funka. Fram till nu har jag inte träffat nån som jag tyckt var värd besväret, och då har jag heller inte brytt mig om att försöka ändra på nåt, men det är helt annorlunda med den här mannen.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Sexlust) skrev 2024-04-23 19:50:54 följande:
    Kan man träna upp sin sexlust?

    Jag (kvinna 54 år) har aldrig haft en normal sexdrift. Jag har inga som helst hämningar eller låsningar kring sex; jag är bara inte speciellt intresserad. I den mån jag har sexuella behov tycker jag att det är betydligt enklare att tillfredställ dem på egen hand än att ha sex med nån annan - det är liksom bara bökigt och joxigt och leder för min egen del i princip aldrig till nån njutning öht, tvärtom. Men nu har jag så här i mogen ålder träffat en man som jag fallit pladask för, och jag vill verkligen att det ska kunna bli nåt mellan oss, samtidigt inser jag ju att ingen normal människa vill vara tillsammans med någon utan att ha sex... så nu undrar jag helt enkelt: kan man träna upp sin sexdrift på nåt sätt? Finns det nån form av behandling som kan hjälpa sexlusten på traven?


    Fattar inte. Du har fallit pladask för en man men du känner ingen åtrå? om man faller pladask så innebär detta min värld att man inte vill något annat än att vara nära och typ p som kaniner och man skiter fullständigt inom sexet är bra eller dåligt- man vill bara vara nära 

    men du känner inte så? Inte pirret?
Svar på tråden Kan man träna upp sin sexlust?