• thildusen90

Letrozol 2024 - följas åt?

Hej! 

Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravid med Letrozol 2024. Jag ska påbörja min tredje omgång nu. Blev gravid på min andra omgång med Letrozol men fick tyvärr missfall i vecka 12... Nu har vi fått återhämtat oss lite och bearbetat det så vi tänkte köra igång igen. Jag tog min första tablett på dag 3 av mensen som var i måndags 1/4. 

Någon som vill följas åt? Glad

• Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?
  • Jagälskarsommaren
    osten7 skrev 2024-04-23 11:37:25 följande:
    Hej!

Gud vad härligt, hoppas du slipper ovitrellen!
    Läste dina tidigare inlägg och tänkte svara dig här eftersom jag är ny på tråden..

Jag tar Metformin (pga pcos och högt BMI) men har även tagit både Folsyra och vitamin B12 på läkarens begäran i 3 månader innan vi startade med Letrozol, är på CD20 och tog Ovitrelle på CD15, hade på CD12 två äggblåsor på 12 och 15 mm.

Utöver det så har jag slutat helt med koffein och försöker äta det jag endast är sugen på, allt från ostkuber till gurka (eftersom jag tror på att det är kroppens sätt att visa vad den behöver)

Har du/ni något speciellt ni gör/inte gör eller äter/inte äter? Oskyldig Roligt att höra hur andra tänker!

Jag brukade allting äta allt och träna på samma sätt som vanligt. 

Men läste någonstans på en engelsk sida att man rekommenderar att inte drycka koffein samt dra ner på träningen efter inseminationen. och det är precis det jag gjort. Tänkte att det kan åtminstone inte göra någon skada 😀

• Jagälskarsommaren
    TTCBf skrev 2024-04-24 00:04:50 följande:
    Hoopas verkligen det också!

Svarar alla i denna post/

Jag undrar om jag ska börja varannan dag nu att baby dansa med maken eller vad tycker ni? om blåsan var 16mm och släpper vid ungefär 22mm för mig, är det för tidigt eller? ska jag börja baby dansa imorgon och sen varannan dag?

Jag uteslöt all läsk, all godis, bytte ut socker mot honung, köper glutenfritt bröd istället och laktosfri grekisk yougurt. Äter en smoothie med bär och valnötter varje dag med kanel och gurkmeja.

Letrozolen har hjälpt mig då jag inte fick Äl sedan missfallet i augusti 2023. Hoppas nin vänstra äggstock denna gång gör mig gravid då kur 1 och 2 var på den högra! Alla mina graviditeter har varit från den vänstra äggstocken så hoppas!

Jag har vanligt bmi men går jag upp 3kg så är jag tydligen överviktig, är 156cm och väger 58kg❤️❤️❤️

Vad bra att Letrozolen har hjälpt att får tillbaka äl. 

jag fick också missfall i augusti 2023 och det var vänster äggstock som levererade ägget, samma som denna månaden 😀
    Själva har vi kört lite olika, ibland har vi kört varannan dag, ibland väntat några dagar, vissa månader har vi kört varje dag runt äl! Haha så har testat allt möjligt 😀 

• Jagälskarsommaren
    Madelene1989 skrev 2024-04-24 10:03:38 följande:

Heeej alla krigare! 

Nu är jag igång efter mina andra kur med letrozol, var inne på ett tidigt ultraljud cykeldag 12 som visade 2 blåsor, en på vardera sida på 13 mm. Igår fick jag blinkande glad gubbe på cykeldag 16 och samma blinkande idag. Nu ligger vi bokstavligen talat i Tungan ute och hoppas på positivt gravtest för första gången i mitt liv Drömmer

Sambon fick även svar på ditt sperma-prov i veckan som var fullt normalt, såå skönt!

Pepp till oss alla som kämpar!!

Hej! Vet inte hur man ska citera flera inlägg samtidigt, så ni får ursäkta att jag svarar till alla separat haha 

det låter lovande och vad skönt att sambons spermaprov såg bra ut.
    betyder det att bägge äggstockarna kommer släppa ägget denna månaden? 
  • Jagälskarsommaren
    osten7 skrev 2024-04-25 07:37:55 följande:

Finns det någon som tagit Ovitrelle och sedan testat ut den? Oskyldig

Jag har inte testat än, jag tror mestadels pga att jag inte har några direkta symtom och vill inte bli besviken igen. så väntar nog till testdagen som är nästa onsdag (om inte mensen dyker upp) 
    Har gjort ett test? 
  • Madelene1989
    Jagälskarsommaren skrev 2024-04-25 08:46:15 följande:
    Hej! Vet inte hur man ska citera flera inlägg samtidigt, så ni får ursäkta att jag svarar till alla separat haha 

det låter lovande och vad skönt att sambons spermaprov såg bra ut.
    betyder det att bägge äggstockarna kommer släppa ägget denna månaden? 
    Jag vet faktiskt inte hur det fungerar. Nån som vet?
  • osten7
    Jagälskarsommaren skrev 2024-04-25 08:48:00 följande:
    Jag har inte testat än, jag tror mestadels pga att jag inte har några direkta symtom och vill inte bli besviken igen. så väntar nog till testdagen som är nästa onsdag (om inte mensen dyker upp) 
    Har gjort ett test? 
    Jag började testa 5 dagar efter att jag tagit Ovitrelle och har testat varje morgon sen dess, alltså i fyra dagar nu. Det blir mer svagt för varje dag vilket känns bra
    .
    Det är såklart inte speciellt ekonomiskt men på det sättet riskerar jag inte att få ett falsk positivt om några dagar om jag då sett att Ovitrellen har gått ur kroppen..
  • osten7

Och just det!
    Man citerar flera inlägg samtidigt genom att först välja ett svar, när "svara-rutan" dykt upp, scrollar man upp igen och väljer det andra svaret som ska citeras också! 
    Kanske var lite otydligt men hoppas ni förstår ändå Oskyldig

• TTCBf

Idag fick jag min positiva ägglossningstest på både clearblue och easyhome testerna.
    Såå jag baby dansade precis, ska man göra det imorgon kväll också eller ska jag på lördag morgon?

För att svara på ovitrelle frågan så testade jag också ut den för skoj skull, men blev ej gravid av den.

Gjorde cykel 2 utan sputan, och nu tredje kuren utan sprutan, köpte dock ferti lily koppen och provade nu idag, de gick ut ganska mycket när jag drog ut den, vet ej om den ska göra så🥹

• littlewickewire
    TTCBf skrev 2024-04-25 16:40:43 följande:

Idag fick jag min positiva ägglossningstest på både clearblue och easyhome testerna.
    Såå jag baby dansade precis, ska man göra det imorgon kväll också eller ska jag på lördag morgon?

För att svara på ovitrelle frågan så testade jag också ut den för skoj skull, men blev ej gravid av den.

Gjorde cykel 2 utan sputan, och nu tredje kuren utan sprutan, köpte dock ferti lily koppen och provade nu idag, de gick ut ganska mycket när jag drog ut den, vet ej om den ska göra så🥹

Härligt! Vad jag förstått så är det bara om mannen har dåligt spermieantal som man inte ska ligga varje dag. Vi brukar ligga varje dag runt ägglossning och har iaf lyckats bli gravida 2 ggr :) 
Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?