Madelene1989 skrev 2024-04-12 06:00:08 följande:
Tack :)
jag har inga barn sen tidigare och aldrig varit gravid heller. Jag har levt med känslan hela livet att jag kommer ha svårt att bli gravid när det väl är dags att försöka och oj vad rätt jag haft tyvärr.
hur är din story?
Jag hoppas verkligen att du har fel och att du får ditt plus snart ❤️❤️
Vi började försöka med första barnet (för båda) förra året, strax innan jag fyllde 33. Blev gravid ganska direkt, men fick missfall i vecka 7 (upptäcktes först i vecka 11 eftersom det var ett MA). Tog låång tid innan cykeln blev normal, och i januari när jag var hos en fertilitetsläkare i samband med att jag äntligen fått mens efter en 44 dagars cykel föreslog hon Letrozol. Kunde börja ta det direkt eftersom jag just fått mens, och blev gravid efter första omgången Letrozol. Fick dock missfall igen, misstänker att det var enbart var en kemisk graviditet.
Detta var för 7 veckor sen, och det är först idag som jag äntligen verkar ha fått mens igen! Så ska ringa min fertilitetsklinik så fort jag kan "bekräfta" mensen (bara spotting än så länge). Så förhoppningsvis påbörjar jag andra omgången Letrozol i nästa vecka 🤞🏽