Anonym (J) skrev 2024-04-02 18:44:16 följande:
Jaså? Du har alltså haft den diskussionen med soc? Eller går du på hörsägen?
Nja, för mycket begärt är det väl inte men kanske onödigt. Men framförallt synd att det blir din son som blir drabbad. Han får inte komma ut, han får gå i dåliga kläder, och när de för en gångs skull går ut får både pojken och pappan skäll. Pappan har du ju redan från början skrivit att han vägrar. Och att ta med sig ytterkläder är för de flesta standard och alltför onödigt att köpa om han aldrig är ute och du har sånt, samt får pengar att köpa det för.
Ja vi har haft den diskussionen med soc.
Det var pappan som skällde på sonen, inte jag! Detta efter att pappan sa att det var ok för sonen att vara på den platsen... Och jag fick också skäll av pappan när jag påpekade att det inte var lämpligt att leka ute i de där kläderna. Jag skällde däremot inte utan tyckte att han kunde köpa ett par byxor att ha hemma ifall de någonsin ska ut, just för att det var byxorna som tydligen var problemet. Den som hade mest problem med byxorna i allt det här var pappan. Och det är inte jag som håller sonen inomhus, vi är ute året runt, sommartid både fm och em och ibland kväll. Pappan hatar att gå ut till lekparker eller allt annat man kan tänka sig, så de är inne nästan jämt.