EnAnonumius skrev 2024-04-11 17:06:07 följande:
Men nu får du väl ge dig? Vem eller vilka i denna tråden har hävdat att TS skall ta ansvar för "pappans skull"? 🙄
Och om pappan inte tar ansvar skall mamman skita i att ta ansvaret? Det drabbar ju barnet och inte pappan i så fall. Eller vad menar du?
OM pappan inte köper in ett ombyte så måste ju TS ta ansvaret och fixa fram ombyte. Man gör det fasiken inte för "pappans skull", man gör det för barnets skull.
Sedan så var TS snäll och gjorde ditt jobb, länkade till sidan du skärmdumpade från, bara för att du är för lat att slänga med länk och/eller inte förstår att det är inte andras jobb att leta upp DINA källor.
Ingenstans så står det i den texten att pappan "SKA" köpa ombyten.. Det står visserligen att det är en praxis. Praxis är ett snyggare ord för "tumregel", dock så finns det inget "lagligt krav" på att umgänge föräldern skall betala för extra kläder för ombyte.
Vad som faktiskt står på den sidan är att man har då som praxis att barnet skall ha tillgång till mat, extrakläder, hygienartiklar. Hur man löser det i praktiken är ju upp till föräldrarna. Men det finns inga lagfästa regler på hur det skall lösas. Vilket är upplyst på hemsidan att det finns inga lagfästa regler på hur det skall lösas,.
För det första, man är inte lat Bara för att du inte fick en länk. Nummer två så visar du ditt rätta ansikte när du går på personliga påhopp mot mig för att jag bevisa dig att hon är inte skyldig att fixa ombyte till Barnens pappa, för som du ser så finns ingen lag om att ta ska fixa det heller! Däremot kan en pappa inte hävda sig ansvarig om han inte ens har ett par byxor i sitt hem För sin son? Det skulle inte se fint ut för någon som hävdar rätt till umgänge men inte ens har ett par byxor För sitt barn! Om pappan inte kan ta ansvar då kanske han inte ska ha sitt Barn så mycket som han Får nu! Så gå fixa ditt miserabla liv som du verkar ha istället för att hoppa på mig och t och låt oss diskutera ifred!