• Hermis123

Vem ska köpa kläder?

Alltså, jag håller med dig ts, han borde ha lite extrakläder till barnet Ifall barnet Behöver ombyte! han är ändå Pappa!  Bara för att han betalar underhåll, betyder de inte Att han inte behöver köpa något! Herregud verkligen snål, och onödigt tjafs.

• Hermis123
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-02 17:48:45 följande:
    Ja vanligt ombyte har jag redan lämnat över, men det behöver nog fyllas på också nu.
    Skicka inte mer, klä på barnet utifrån vädret just då! Resten är hans problem att lösa, varan ett par kläder till sitt barn ska man ha hemma hos sig! Der är orimligt att du ska köpa kläder så att pappan kan ha kläder hemma hos sig!  Herregud vilken snål människa han är!   Mans bebis Delux!
  • Hermis123
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-02 17:54:35 följande:
    Ah, du tänker så! Ja det kan vara en variant. Å andra sidan så tycker pappan att det är mitt ansvar att det ska finnas ombyte där ifall något händer och jag vet inte vad som är rätt där.
    Nej det är det inte! Han hem! Barnet har kläder på sig när den åker till pappa, resten är hans problem!  Är han vettigt så förstår han att han inte kan ha 0 par kläder till sitt barn hemma! 
  • Hermis123
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-02 18:09:55 följande:
    Jo men jag ska tänka på det framöver faktiskt, att han får ordna extra kläder själv. Problemet då är att pappan står och fräser åt mig att det måste finnas ombyte... Vet inte vem som har rätt men nog känns det som att jag inte vill köpa hur mycket kläder som helst bara för att, och i den här åldern byter barn storlek minst en gång om året.
    Stå på sig och säg ifrån!   Börjar tjata och hota med att minska barnunderhållet! Hota tillbaka med domstol, och säg att du kommer kräva höjd barnunderhåll!  Skriker han framför barnet, säg att du anmäler till soc! Han ska lära sig att bete sig! 
  • Hermis123

Och en till sak, eftersom pappan är en snål mansgris, Ta bara på ditt barn billiga kläder typ från lager 157 när han träffar pappa! Ifall han glömmer kvar Saker hos honom!

• Hermis123
    Anonym (Så) skrev 2024-04-02 18:18:30 följande:

Många som skrivit här, att om du får underhåll och kan tänka mig hela barnbidraget också? då ska du stå för sådant.
    Någon nämnde också köpa begagnat. Finns många bra loppisar, även sidor på nätet som säljare begagnat i jätte bra skick super billigt! 
    Jag har köpt mycket begagnat till mina barn. Tröjor och byxor för 25-40 kr. Jackor för 100 kr ibland billigare.

Ska han stå för extrakläder som han bör ha hemma också? Vilket skitlag iaf!
  • Hermis123

Sen ska jag tillägga att ombyteskläder står umgängesföräldern för! Att barnet blir smutsigt är hans problem att lösa med rena kläder!  Resten av kläderna står du för men du bedömer vad du anser barnet behöver ha på sig! 

• Hermis123
    Hermis123 skrev 2024-04-02 19:18:28 följande:

Sen ska jag tillägga att ombyteskläder står umgängesföräldern för! Att barnet blir smutsigt är hans problem att lösa med rena kläder!  Resten av kläderna står du för men du bedömer vad du anser barnet behöver ha på sig! 

Hur svårt kan det vara att han ett par ombyteskläder ifall hans byxor blir smutsiga? Hur låga krav har vi på pappor idag  egentligen? 
  • Hermis123
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-02 20:28:30 följande:
    Ja jag tvekar mellan olika alternativ men har fått flera bra råd i tråden tycker jag :)
    Hur tänker du göra ts?
  • Hermis123
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-02 20:34:10 följande:
    Jag resonerade som så att det var rätt varmt ute, sonen skulle gå tre meter mellan hus och bil och sedan skulle de bara vara inne, då är det helt ok att bara dra på sig foppatofflor och mysbyxor tycker jag. Nu vill sonen inte träffa pappan på ett tag tyvärr.
    Tror att det är bra att du meddelar soc om att sonen inte vill gå till pappa på ett bra tag, kan faktiskt vara bra att informera sånt. Beter Sig pappan så, kommer sonen vilja gå dit allt mindre!
Svar på tråden Vem ska köpa kläder?