Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Vem ska köpa kläder?

Tow2Mater skrev 2024-04-04 14:59:30 följande:
    Barn som bor med båda sina foräldrar brukar inte ha valet att inte träffa en eller båda av dem bara for att de får skäll ibland. Det hor liksom till livet.
    Säg det när du står där själv med en förtvivlad 7-åring...
  • Anonym (Mamma)
    Jemp skrev 2024-04-04 14:59:38 följande:
    Att få tillsägelser är en rätt naturlig och i normala fall icke-skadlig del i barndomen. Om det går så långt att barnet inte vill dit skulle jag bli orolig ja, så jag snarare instämde i din bedömning. Särskilt när du kallar det psykisk misshandel etc, vilket däremot gör prioriteringen om ett par jeans fortsatt underlig. 
    Ja då missförstod jag dig. Man kan ju säga att det finns en anledning till varför vi är skilda, men då var det mellan oss vuxna. Då vill jag inte låta mitt barn bli fortsatt utsatt, särskilt som jag inte kan vara där och avgöra om det är relevant skäll på en normal nivå eller om det är att snarare bli skriken åt. Jag samlar på mig information och samtal med sonen för att se om det behövs en orosanmälan i framtiden eller om pappan förstår att han måste ändra sitt bemötande.
  • Anonym (Mamma)
    EnAnonumius skrev 2024-04-04 16:13:50 följande:
    Okey, missade att du hade sagt det i #13. 😔
    Ja man läser kanske inte alltid alla ts inlägg.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Omg) skrev 2024-04-04 22:06:50 följande:

Stå på dig mot alla här inne TS, de har ingen aning! Tycker du har helt rätt i allt du skriver!

Tack :)

Det stora umgängessabotaget som en del anklagar mig för innebar att sonen fick träffa sin pappa idag istället för igår som det annars hade varit. Jag hade inte varit främmande för att låta bli att byta dag och bara ställa in helt, men eftersom sonen kunde tänka sig att träffa sin pappa så här snart så blev det så.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (S) skrev 2024-04-05 11:15:10 följande:
    Håller med. Förmodligen ser TS och pappan lite olika på uppfostran och att neka ena föräldern att ha barnet halva tiden för det är fel! Speciellt när TS själv säger att det inte är psykisk misshandel. Hon borde iså fall ta upp detta med typ familjerätten och där de kan prata om umgänge och uppfostran istället. Fel att ensam bestämma över ett barn. Dom är två som ska fatta bästa besluten för barnet. I tråden tycker jag det framgår tydligt att TS bestämmer  
    Vad pratar du om...? Jag nekar inte pappan att träffa sitt barn, det är HAN som vägrar ta barnet nattetid och som tar så lite umgänge som möjligt när det är hans dagar. Sedan har du missuppfattat det där med psykisk misshandel för det kanske inte "är" det just nu men det är verkligen inte långt ifrån heller vissa gånger. Ja, vi ser olika på uppfostran där jag tycker att man inte skriker och skäller på ett barn, pekar med hela handen och är auktoritär, ursäkta så mycket för att jag vill ha en mer pedagogisk och fungerande metod med mer respekt. Vi kanske hamnar i familjerätten en dag också, det får vi se. Hur som helst är det inte jag som "bestämmer", vi har detta upplägg i samråd mellan oss vuxna.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (pappa på deltid) skrev 2024-04-05 14:25:05 följande:
    Va? Jag dömer utifrån det du säger.

Läste du det Lis skrev? Att håller du barnet hemma för att DU anser att du har skäl till det - meddelar du SOC detta? 

Eller är du domare, jury, och bödel, helt allsmäktig?
    Håll dig ur sandlådan om du vill få respons.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (pappa på deltid) skrev 2024-04-05 14:57:03 följande:
    En dag kommer din son bli arg på dig! Kommer du då tycka det är ok att han flyr till sin pappa, och att pappan säger att det är helt ok, för att "mamma varit så dum"?

KNAPPAST!

En 7-åring kan bli ledsen när han fått skäll. Det ska till en ganska hög nivå innan man ska uppmuntra till att hoppa över träffar! OCH det beslutet ska inte ligga hos mamman, som av uppenbara skäl inte är tillräckligt neutral/objektiv i frågan!
    Ja, det brukar jag iaf säga åt honom redan nu när han hotar med att åka till pappa. Varsågod. Ser inte hur det skulle ändras för att han blir äldre. Det är dock stor skillnad på att vara sur på mamma och att vara genomledsen pga något pappa har gjort.

Gör mig en tjänst. Om du aldrig blivit utsatt själv för psykisk misshandel - håll bara tyst! Jag slipper det åtminstone numera, men jag vill inte att min son ska bli utsatt för det heller.

Och nej, orsaken att jag inte svarade på ditt andra inlägg var inte pga innehållet som så utan för att det låg på en otroligt låg nivå.
  • Anonym (Mamma)
    Tow2Mater skrev 2024-04-05 18:58:26 följande:
    Har du missat alla tradar pa FL där det pratas om hur barn väljer den forälder där reglerna är slappast, de kan sitta med skärmen, de slipper städa och diska, etc?
    Och vad är din poäng...?
  • Anonym (Mamma)
    Tow2Mater skrev 2024-04-05 19:29:24 följande:
    Att det även for ditt barn kan ändras när han blir äldre och då kanske väljer pappan fore dig. Så dina 'hot' kommer kanske leda till att barnet bor mest hos pappan.
    Inte så relevant för tråden kanske men den som lever får väl se.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-05 19:32:36 följande:
    Inte så relevant för tråden kanske men den som lever får väl se.
    Dessutom är jag inte ett dugg orolig för det med tanke på hur pappan beter sig.
Svar på tråden Vem ska köpa kläder?