• Anonym (Bi6)

Kåtare på kvinnor men lever och älskar en man

Är det fler än jag som rent sexuellt tänder mer på kvinnor men är i relation med en man och/eller blir bara förälskad i män? 

Jag har alltid vetat att jag tänder på kvinnor men har aldrig vågat leva ut det ordentligt. Kan inte bli kär i dem utan är bara väldigt sexuellt attraherad av kvinnokroppen. Blir fruktansvärt kåt av tanken på allt jag vill göra med en tjej.

Min sambo älskar och accepterar att jag är sån och skulle antagligen inte ha några problem om jag hade sex med en tjej. Men jag tycker det är så jäkla krångligt att ha det så här. Jag älskar honom till döds och vill leva resten av mitt liv med honom. Men önskar att jag var megastraight. 

Är det här vanligt? Ovanligt? Nån här på FL som är likadan? 

• Svar på tråden Kåtare på kvinnor men lever och älskar en man
  • Anonym (Bi6)

Varför gör man en tumme ner? Märkligt. 

• Anonym (Bikille)
    Anonym (Bi6) skrev 2024-04-01 00:06:46 följande:
    Kåtare på kvinnor men lever och älskar en man

Är det fler än jag som rent sexuellt tänder mer på kvinnor men är i relation med en man och/eller blir bara förälskad i män? 

Jag har alltid vetat att jag tänder på kvinnor men har aldrig vågat leva ut det ordentligt. Kan inte bli kär i dem utan är bara väldigt sexuellt attraherad av kvinnokroppen. Blir fruktansvärt kåt av tanken på allt jag vill göra med en tjej.

Min sambo älskar och accepterar att jag är sån och skulle antagligen inte ha några problem om jag hade sex med en tjej. Men jag tycker det är så jäkla krångligt att ha det så här. Jag älskar honom till döds och vill leva resten av mitt liv med honom. Men önskar att jag var megastraight. 

Är det här vanligt? Ovanligt? Nån här på FL som är likadan? 

Jag är i samma sits men som kille.
    Kan bara tänka mig att leva med en tjej men tycker att killsex är otroligt skönt.
    Att kunna slippa tänka på allt som har med killar att göra vore såklart skönt. Men då vore jag en annan person och kanske inte hade haft samma tjej, och henne vill jag inte vara utan.
    Livet är inte alltid enkelt 😉
  • Anonym (Anonymt)
    Anonym (Bikille) skrev 2024-04-01 00:39:42 följande:
    Kan bara tänka mig att leva med en tjej men tycker att killsex är otroligt skönt.
    Att kunna slippa tänka på allt som har med killar att göra vore såklart skönt. Men då vore jag en annan person och kanske inte hade haft samma tjej, och henne vill jag inte vara utan.
    Vilket är ännu ett utmärkt skäl till att undvika bikillar för relationer som kvinna. Vem har lust att vara med en man som drömmer om andra män? Ingen kvinna blir lycklig av att känna sig otillräcklig på det sättet i en relation.

Och jo - drömmer du om andra män så är det uppenbart att det inte räcker med flickvännen enbart. Då hade du nämligen inte känt detta behov av att fantisera.
  • Anonym (Bi6)
    Anonym (Bikille) skrev 2024-04-01 00:39:42 följande:
    Haha nej, det är ju inte det! Det var en fin tanke, att du vore en annan person och inte haft din tjej. Det är ju samma med mig, jag vill absolut inte vara utan min sambo, finns ingen som han och det finns så mycket mer och i slutändan viktigare saker, iaf för mig och oss, än det sexuella. Men ibland undrar jag hur det egentligen är i folks relationer och sexualitet, verkar så enkelt för en del. Jag vet inte vad enkelt är 😂
  • Anonym (Bi6)
    Anonym (Anonymt) skrev 2024-04-01 00:44:03 följande:
    Vilket är ännu ett utmärkt skäl till att undvika bikillar för relationer som kvinna. Vem har lust att vara med en man som drömmer om andra män? Ingen kvinna blir lycklig av att känna sig otillräcklig på det sättet i en relation.

Och jo - drömmer du om andra män så är det uppenbart att det inte räcker med flickvännen enbart. Då hade du nämligen inte känt detta behov av att fantisera.
    Så helt heterosexuella människor fantiserar inte alls menar du? Håller sig även i fantasin till endast ens partner? Min sambo är också sexuellt bi men kan lova att jag inte lider nån nöd utan känner mig fullt tillräckligt. Han är fri att fantisera om precis vad han vill.
  • Anonym (M)

Sex är väl inte så viktigt för dig då 

• Anonym (Anonymt)
    Anonym (Bi6) skrev 2024-04-01 00:50:33 följande:
    Så helt heterosexuella människor fantiserar inte alls menar du? Håller sig även i fantasin till endast ens partner? Min sambo är också sexuellt bi men kan lova att jag inte lider nån nöd utan känner mig fullt tillräckligt. Han är fri att fantisera om precis vad han vill.
    Inte om de är lyckliga och fullt nöjda med sina partners. Då finns det inga behov av att blanda in andra personer i bilden. Detta är bara girigt och lösaktigt. Lösaktiga människor saknar ödmjukhet och blir dåliga partners. 
  • Anonym (Bi6)
    Anonym (M) skrev 2024-04-01 00:50:35 följande:

Sex är väl inte så viktigt för dig då 

Nej inte som det verkar vara för många andra i alla fall. Inte så att jag inte bryr mig alls men det är inte en sån gigantisk del som jag förstår att det är för folk. 
  • Anonym (Bi6)
    Anonym (Anonymt) skrev 2024-04-01 00:55:46 följande:
    Inte om de är lyckliga och fullt nöjda med sina partners. Då finns det inga behov av att blanda in andra personer i bilden. Detta är bara girigt och lösaktigt. Lösaktiga människor saknar ödmjukhet och blir dåliga partners. 
    Haha okej. Ja du har ju rätt till din åsikt men skulle tro att du generellt sett är ganska ensam om den ;)
  • Anonym (Anonymt)
    Anonym (Bi6) skrev 2024-04-01 00:58:00 följande:
    Haha okej. Ja du har ju rätt till din åsikt men skulle tro att du generellt sett är ganska ensam om den ;)
    Det handlar inte om åsikter utan ren och skär logik. Känner man verkligen att partnern är tillräcklig som sexuell tillfredsställelse så finns där inga behov av att tänka på andra. I det senare fallet så blir partnern per definition otillräcklig. 

Själv skulle jag aldrig dejta en man som är sexuellt girig (slampig, ett luder) som nedvärderade min betydelse som partner på det sättet. Är jag inte nog för honom så passar vi inte ihop. 
Svar på tråden Kåtare på kvinnor men lever och älskar en man